consuminder maar(t)!

By Financieel onafhankelijk in 10 jaar! - februari 28, 2015

Ons aflosdoel mag duidelijk zijn; in 10 jaar tijd willen wij financieel onafhankelijk worden door onze hypotheek terug te brengen naar het fantastische bedrag van 0 euro. Met alleen aflossen en sparen gaan we het niet redden, er moet een stukje extra bewustzijn komen over onze uitgaven. Zo  mogen de kosten van de verzekeringen best weer eens nagekeken worden,  het boodschappenbudget en ga zo maar door. Door ons drukke werkleven schiet het bewust omgaan met geld er regelmatig in. 's Ochtends te laat uit bed; we kopen wel wat eten op het werk. Te veel inkopen; het eten gaat over datum. En ga zo maar door. Dat moet anders!

  In maart gaan wij consumindermaar(t) houden. De gehele maand zal ik iedere dag een stuk schrijven over consuminderen en besparen. Iedere dag zetten wij een nieuw doel centraal waar wij de hele maand bewust mee om zullen gaan. Wij denken op dit moment onze financiën al behoorlijk op orde te hebben, ik ben benieuwd hoe wij daar aan het eind van de maand op terug kijken!

Ik daag je uit! Doe jij mee met consumindermaar(t)?

  • Share:

You Might Also Like

5 reacties

  1. Hoi, ook hier bezig met consuminderen. In feb fanatiek begonnen om (nog) meer op te letten wat we uitgeven We sparen nu voor onze adoptieprocedure (een smak geld en we sparen al een tijd). We komen daar nog zo'n €10.000 tekort en daarnaast hebben we zelf ook een buffer nodig. Eest die 2 oplossen en dan willen we graag gaan voor het extra aflossen op de hypotheek. Pffff ik kan best ongeduldig worden doordat we eerst nog moeten bufferen en sparen voor andere (waarvan 1 heeeeeeeel goed doel) doelen want ik wil ook zo graag die hypotheek naar beneden. Maar ja, alles op zijn tijd.Wij gaan zeker ook mee doen met consuminderen! Afgelopen maand ook ongeveer €120 minder aan boodschappen uitgegeven door goed opletten en daarnaast ook bespaard door niet naar winkels te gaan en geen inpuls aankopen te doen ed. Ook wat op mp verkocht (joepie) dus beetje extra inkomsten dat scheelt ook weer. Hihi het is ook een sport hoor consuminderen... moet wel opletten dat ik niet te fanatiek doe... moet voor mn lieffie ook wel leuk blijven. O, ja en we hebben gratis hout gescoord en manlieffie is vierkantemeterbak aan het maken zodat ik nog meer groente en kruiden in de tuin kan kweken en oogsten (vorig jaar zo van genoten). Succes jullie! groet, Besparia :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, ik doe niet actief mee. Ik ga op dezelfde voet verder. Denk dat wij aan onze minder-max zitten.

    Jouw blog houdt mij scherp, dat wel.

    BeantwoordenVerwijderen