Consimder maar(t) 15: De tussenstand

By Financieel onafhankelijk in 10 jaar! - maart 15, 2015

Ik ben nu 2 weken  druk bezig met het bewust omgaan met ons geld. Ik verwachtte van te voren dat wij niet veel te besparen hadden. Daar kom ik na 2 weken al op terug. Jarenlang lees ik al met veel interesse mee op consuminderblogs, maar nu ik zelf aan het bloggen geslagen ben, merk ik dat er pas echt een knop is omgegaan. Het besparen op onze vaste lasten vind ik een mooi streven, maar ik wil niet dat het ten koste gaat van een fijn leven. Ik zal dus niet, zoals ik op een andere blog las, van een stronk broccoli soep gaan koken. Met een fulltime baan wil ik vooral mijn vrije tijd zo efficiënt mogelijk gebruiken.

De grootste veranderingen van de afgelopen 2 weken waren voor mij:

- Het scheidden van ons afval; onze container is nog nooit zo leeg geweest & we besparen hierdoor ook nog op onze vaste lasten. We gaan nu wekelijks naar de Retourette!
- Het oversluiten van onze overlijdensrisicoverzekering. Deze bleek meer dan de helft goedkoper te kunnen bij onze eigen verzekeraar.De oversluitkosten konden dus gemakkelijk uit.
- Daarnaast heb ik voor het eerst een inleg gedaan bij een project middels crowdfunding. Ik vind het nog steeds een beetje spannend dat ik de stap heb genomen, maar ben erg benieuwd naar onze ervaringen.

Bloggen
Naast consuminder maar(t) ben ik het bloggen ook erg leuk gaan vinden. Ik ben nu 3 weken bezig en het lijkt wel een verslaving geworden. Iedere dag een nieuwe blog tikken en kijken of er lezers zijn met dezelfde interesse voor consuminderen en aflossen. Helemaal leuk!  Ik word blij van alle reacties die ik op mijn blogs ontvang. Het laat mij op een andere manier naar zaken kijken. Dank jullie wel allemaal!

De komende 2 weken zal consuminder maar(t) nog centraal blijven staan op mijn weblog. Eind maart kan ik dan de eindstand op gaan maken.

Fijne zondag allemaal!







  • Share:

You Might Also Like

1 reacties

  1. Hoi, Goed bezig zeg! Ik ga je tip van de overlijdensrisico verzekering van de week uitzoeken mbt onze hypotheek. Wij hebben er nl ook 1 en ook bij interpolis. Zou een hoop geld kunnen schelen en dat zou gelee fijn zijn. Ik laat je nog weten wat het geworden is.

    groet,

    besparia

    BeantwoordenVerwijderen