Consuminder maar(t) 12: De telefoonrekening...

By Financieel onafhankelijk in 10 jaar! - maart 11, 2015

En dan vooral natuurlijk de telefoonrekening van mijn mobiele telefoon. De rekening van de mobiele telefoon van mijn vriend wordt volledig vergoed door zijn werkgever. Bij mij is dat helaas niet het geval. Eind 2014 ging ik op zoek naar een nieuw telefoonabonnement. Mijn smartphone was na 3 jaar intensief gebruik toe aan vervanging en mijn simonly abonnement was verlopen. In mijn zoektocht op het internet zocht ik naar een abonnement inclusief smartphone.

En als je dan aan het zoeken bent, tsja, dan wil je natuurlijk ook het nieuwste model hebben. Mét alle snufjes die je toch niet gaat gebruiken. Uiteraard tuimelde ik er volledig in en ben ik nu in het bezit van een prachtige smartphone met bijbehorende prachtige rekening.  Het standaardbedrag per maand (incl. 300 belminuten) is 34 euro. Nou vind ik dat nog meevallen, alleen ben ik erg slordig omgesprongen met mijn belminuten in de afgelopen periode. Rekeningen van 80 a 90 euro waren eerder regel dan uitzondering. Had ik nu toch maar 100 belminuten extra gedaan, dat was achteraf gezien financieel natuurlijk veel interessanter.

Om mijn belgedrag in de komende periode wat te minderen, wil ik vaker de werktelefoon pakken als ik een werkgerelateerd telefoontje moet plegen. Nu gebruik ik vaak uit gemakzucht mijn eigen mobiel. Zonde van alle belminuten natuurlijk. Daarnaast ga ik mijzelf afvragen of het bellen echt noodzakelijk is. En over 2 jaar? Dan komt er een nieuw abonnement; een sim-only. Met 400 belminuten. Dat moge duidelijk zijn!







  • Share:

You Might Also Like

1 reacties