Consuminder maar(t) 13: Geld verdienen met het internet?!

By Financieel onafhankelijk in 10 jaar! - maart 12, 2015

Een maandje bewust kijken naar mijn inkomsten en uitgaven maakt dat ik mij erg bewust ben van de mogelijkheden die er allemaal zijn. Op bespaargebied heb ik al veel gedaan. Ondertussen ben ik ook aan het kijken naar het vergroten van onze inkomsten.

Crowdfunding
Ik schreef deze week al eerder dat ik voor het eerst geïnvesteerd heb in een crowfundingproject. Een beetje spannend vind ik het wel, maar de organisatie waarbij ik het geld geinvesteerd heb, komt zeer betrouwbaar over. Ondertussen heb ik de contracten al binnen en maak ik vrijdag mijn inleg over. Vanaf april zal ik maandelijks terugbetaald gaan worden. Uiteraard zal ik jullie in de komende periode op de hoogte houden van het verloop van mijn crowdfundingervaringen.

Geld verdienen met bloggen & mails lezen
Naast het investeren ben ik ook gaan kijken naar de mogelijkheden om geld te verdienen met bloggen en het lezen van emails. Toen ik begon te googlen kwam er een enorme hoeveelheid aan informatie op mij af. Aangezien ik geen zeeën aan tijd heb, heb ik er een klein project van gemaakt. Ik heb mij ingeschreven voor 2 spaarprogramma's. Namelijk Euroclix en Qassa. Beide spaarprogramma's kwamen het meest naar voren in mijn zoekresultaten. Als ik de berichten op internet mag geloven, zijn zij de meest betrouwbare programma's waarbij ook werkelijk een klein zakcentje verdient kan worden.

Hoe werkt dat?
Het aanmelden bij Qassa was gemakkelijk. Ik heb mijn gegevens ingevuld en een speciaal mailadres aangemaakt. Ik zit namelijk niet te wachten op reclamemailtjes in mijn privémail. Iedere dag krijg ik 2 a 3 mailtjes binnen waar ik op moet klikken voor geld. Per mail ontvang ik een kleine vergoeding. Daarnaast kan je uitgenodigd worden voor een onderzoek. Je kan ook geld verdienen door nieuwe leden aan te melden. Je krijgt hiervoor een vaste aanmeldbonus. Qassa betaalt uit bij een minimum bedrag van 10 euro.

Euroclix werkt op dezelfde manier. Je verdient geld met het lezen van emails, het meewerken aan onderzoeken en het aanbrengen van nieuwe leden. Ook zij hebben een uitbetalingsminimum van 10 euro. Euroclix heeft daarnaast op de website nog de mogelijkheid om clix te verdienen bij aankoop van producten via het internet.

Mijn ervaringen
Ik heb nu net een account aangemaakt. Het aanmaken van zo'n account sprak voor zich. Ondertussen heb ik al een aantal mails en onderzoeken ontvangen. Het bedrag dat ik spaar gaat heel langzaam omhoog, maar ik zie het als een leuk zakcentje voor erbij. Ik ben benieuwd of het mij lukt om aan het eind van het jaar misschien een eerste uitbetaling te laten doen. Mocht jij het leuk vinden om ook een klein zakcentje te verdienen met deze spaarprogramma's? Klik dan gerust op de links in deze blog.

Wat zijn jouw ervaringen met geld verdienen via het internet? Doe jij aan crowdfunding? Werk jij met spaarprogramma's? 

  • Share:

You Might Also Like

3 reacties

  1. Hallo,

    Ik heb ook 2x 200euro besteed aan crowdfunding loopt goed en krijg elke maand betaald.... Het nadeel vind ik dat je de laatste paar maanden pas 'winst' maakt de andere maanden kun je zien als aflossing.. En je krijgt wel 7% rente maar dat is alleen over het bedrag wat open staat en niet je inleg (het kan zijn dat dit niet klopt maar ik denk dat het zo is) ... Met deze nadelen heb ik besloten niet te veel te investeren maar dat is ieder voor zich en tot nu toe loopt het bij mij goed alle betalingen al ontvangen.
    Groet Dana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik maak ook gebruik van Euroclix. Maar het loopt niet echt superhard. Ach, elke euro telt weer, toch? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Clix van Euroclix krijg ik vooral omdat ik via mijn weblog nieuwe leden aanbreng en die leden wat gaan kopen. Dat kopen van nieuwe leden levert mij commissie op. Ook bij Qassa leveren nieuwe leden wat op. Nu is het wel zo dat het lijkt of de vijver leeggevist is. De verdiensten van Euroclix en Qassa lopen in de afgelopen jaren wat terug. Euroclix levert mij nu ongeveer 850 euro per jaar op, dat is wel meer geweest. Bij Qassa wacht ik tot ik weer een tientje verdiend heb, en dan stop ik er mee.

    BeantwoordenVerwijderen