Kosten voor het hebben van (betaal)rekeningen hoger dan verwacht

By Financieel onafhankelijk in 10 jaar! - maart 26, 2015

Ondanks de lage spaarrentes, berekenen de banken wél hoge kosten voor het hebben van een betaalrekening. Maandelijks worden er een aantal kleine bedragen afgeschreven. Maar vele kleine...

Kosten bankzaken
- Betaalrekening 1 (privé, met pas.): 1,80 per maand. (21,60 per jaar)
- Betaalrekening 2 (privé, met pas:) 1,80 per maand (21,60 per jaar)
- Extra Betaalrekening 3 (gezamenlijk, zonder pas): 0,95 per maand ( 11,40 per jaar)
- Boodschappenrekening (gezamenlijk, met pas) 1,40 per maand ( 16,80 per jaar)
- Direct pakket 1,80 per maand (21,60 per jaar)
- Spaarrekeningen: gratis

Totaal betalen we jaarlijks dus 93 euro aan bankkosten. Het bedrag betaal je ongemerkt, doordat het maandelijks van de rekening gehaald wordt. Voor ik het bedrag uitgerekend had, vermoedde ik dat het ongeveer voor de helft lager zou liggen. Toch hebben wij geen behoefte om over te stappen  naar een andere bank die lagere kosten berekent. Wij hebben een positief contact met de lokale vestiging van deze bank en zijn altijd prettig geholpen.

Weet jij wat de kosten van jouw betaalrekeningen zijn? Zou jij overstappen naar een andere bank als deze lagere kosten rekent voor het afnemen van een betaalpakket?

  • Share:

You Might Also Like

1 reacties

  1. Ik betaal 15 euro per jaar. Ik ben overgestapt naar de ASN toen ik mij bij de ING niet meer thuis voelde ivm hun bonusbeleid

    BeantwoordenVerwijderen