De tussenstand in april 2015

By Financieel onafhankelijk in 10 jaar! - april 15, 2015

Eind februari startte ik het plan om te gaan consuminderen en bewuster met ons geld om te gaan. In consuminder maar(t) had ik daarom een aantal doelen gesteld. Gisteren zag ik in de reacties op de droger de vraag van Besparia voorbij komen over de voortgang van onze doelen. Hierbij een korte update.

De booschappen
Het boodschappenbudget is onze grootste besparing geweest in de afgelopen weken. Wij zijn beide echt positief verrast over het feit dat er wel degelijk te besparen viel op onze boodschappen. Vorige maand hadden we ruim 100 euro over en het lijkt dat er deze maand  bijna 200 euro overblijft. Erg bijzonder. Dit is vooral gekomen door het maken van een weekplanning voor het koken, hierdoor doen wij veel gerichter boodschappen.

Korter douchen
Tsja, ik moet toegeven dat mijn vriend gelijk heeft gekregen. Ik ben echt te verzot op douchen. Ik ben korter gaan douchen, maar daar is wel alles mee gezegd. Toch blijft dit doel wel staan, want ik vind het naast zonde van het geld, ook zonde van mijn tijd dat ik zo lang onder de douche sta. Ik denk dat er na een aantal minuten alleen nog maar ijskoud water uit de kraan moet komen, voordat ik er onder vandaan kom...

Fietsen
Het fietsen naar het werk is een succes. Heerlijk zelfs! Ik geniet er van om even mijn hoofd leeg te fietsen na een lange dag werken. Naast de kostenbesparing, vind ik het vooral erg fijn om even sportief bezig te zijn. Normaal gesproken zou ik het niet fietsen, maar met de elektrische fiets is het goed te doen! Ik kom niet bezweet aan op het werk en qua tijd is het goed te doen!

Lunch kopen op het werk
Ook hierop heb ik een flinke besparing gemaakt. Ik koop af en toe nog wel wat lekkers in de kantine, maar niet meer dagelijks. Ik neem 's ochtends de tijd om echt wat lekkers te maken, zodat ik overdag minder behoefte heb om wat in de kantine te kopen.

Het leuke is dat ik niet het gevoel heb dat ik veel moet laten om toch een flinke kostenbesparing te maken. Heb jij doelen gesteld voor de komende periode? Hoe zorg jij ervoor dat jij jouw doelen haalt?

  • Share:

You Might Also Like

2 reacties

  1. Hoi, Leuk om te lezen hoe het gaat met de doelen. Dat minder lang douche vind ik ook nog lastig... Ik stap nu wel minder vaak onder de douche dus dat is al winst. Ben ook benieuwd wat de verwarming lager en de led lampen zullen doen (bij ons) aan besparing maar dat is voor het einde van het jaar. Goed hoor dat fietsen naar je werk! je gaat ook gelukkig naar de zomer, lekker mooier weer, mooie bloemen, bomen en natuur om je heen. Ook wij merken dat we veel overhouden van het boodschappen budget maar Bespaarman is dan ook veel van huis (buitenland) dus dat scheelt veel. En net de autoverzekering omgezet en dat scheelt ook weer €20 per maand (en wat clicks verdient)

    groet,

    Besparia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk blog! Ik herken wat je schrijft. Door op zaken te bezuinigen, kun je heel veel besparen én het betekent inderdaad niet (zoals veel mensen denken) dat je daar onder zou 'lijden'. Succes verder! Ik blijf jullie volgen.

    BeantwoordenVerwijderen