De omgekeerde bucketlist: wat ik al WEl heb bereikt!

By Financieel onafhankelijk in 10 jaar! - mei 02, 2015

Op meerdere blogs zag ik hem al voorbij komen; de omgekeerde bucketlist. We zijn natuurlijk allemaal dol op lijstjes en doelen stellen. Het houdt ons scherp en zorgt ervoor dat we met plezier en passie naar een doel toe kunnen werken. Het kan echter ook een bepaalde druk geven. Soms is het daarom goed om even te kijken naar wat je al WEL bereikt hebt; oftewel de omgekeerde bucketlist.

Mijn omgekeerde bucketlist

  • Het geluk gevonden in mijn relatie met mijn vriend; al 8 jaar samen en al 7 jaar samenwonend
  • Al vele reizen gemaakt; veel van andere landen en culturen gezien
  • Mijn HBO bachelor diploma gehaald
  • Een ontzettend leuke fulltime baan gevonden in het speciaal onderwijs met een vast contract
  • Eind 2013 een prachtig huis gekocht, wat echt ons thuis is geworden. Ondanks dat we op een nieuwe plek in Nederland helemaal opnieuw zijn begonnen.
  • Nieuwe vrienden gemaakt in onze nieuwe woonplaats; ook hierdoor voelen wij ons helemaal thuis in het dorp.
  • Een begin gemaakt met het aflossen van onze hypotheekschuld; de kop is eraf! 
  • Gestart met bloggen; al geruime tijd een wens, maar nooit de stap gemaakt. Nu met veel plezier aan het schrijven geslagen. 
 Het liefst zou ik er nu nog een bucketlist onderzetten, maar ik doe het niet. Dit heb ik gewoon allemaal al gedaan en ik ben er trots op! Waar ben jij trots op?

  • Share:

You Might Also Like

1 reacties

  1. Leuk idee, zo'n omgekeerde bucketlist! Helemaal niet verkeerd om ook juist eens te kijken wat we al wél hebben.

    BeantwoordenVerwijderen