Geld besparen? Zelf snijden maar!

By Financieel onafhankelijk in 10 jaar! - mei 12, 2015

Toen vriend en ik samen gingen wonen, kon ik voor geen meter koken. Mijn beste maaltijden bestonden uit gerechten met pakjes en voorgesneden groenten en vlees. Daar konden immers geen gewonden bij vallen...Daar had ik wel wat extra geld voor over! Tegenwoordig is het gelukkig anders en kook ik vrijwel nooit meer met pakjes en al helemaal niet met voorgesneden groenten en vlees. Naast dat het veel lekkerder is om verse groentes te gebruiken, is het ook een stuk goedkoper.

Zo betaal je bij de A.ppie voor 1 zak van 400 gram voorgesneden groenten 2,49. Veelal zit hier ui, prei en wortel in. Dat zijn uiteraard goedkope groenten. Toch worden de voorgesneden groenten wel veel verkocht. Het is immers makkelijk na een lange dag werken. Het kost weinig tijd en zo heb je binnen no-time een gerecht op tafel staan.Toch ben ik helemaal af van de voorgesneden groenten. Ik vind het tegenwoordig heerlijk om groenten te snijden, het is voor mij echt een momentje om tot rust te komen. En qua tijd? Dat valt reuze mee. In een paar minuten zijn alle groenten gesneden en smaakt het eten een stuk lekkerder!


Maak jij wel eens gebruik van voorgesneden groenten of vlees?

  • Share:

You Might Also Like

6 reacties

  1. Voorgesneden groentes koop ik af en toe als het in de aanbieding is. Dan vind ik het wel even handig en zie ik het ook als een verwennerijtje voor mezelf ;) Maar meestal snij ik zelf :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind zelf gesneden groente lekkerder omdat ik dan de groente bij elkaar kies die ik wil. Ook bak ik niet alles in eens en het een korter dan het andere. Toch kies ik wel eens voor een nasi of bami pakket gewoon uit gemak. Net ook prei gesneden voor de soep en die was toch een partij vies. Het snijden gaat snel maar soms moet je langer wassen.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik koop mijn groenten in de aanbieding, bijvoorbeeld paprika's, courgettes, champignons en dan ga ik een tijdje staan snijden en stop alles in bakjes in de vriezer. Zo heb ik altijd verse groenten in huis voor als het even snel moet. Af en toe koop ik heus wel eens een zakje voorgesneden groente, maar alleen als hij in de aanbieding is.

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Thuis niet, toch ben ik blij dat ze te koop zijn. Ik zie aan mijn bejaarde ouders dat de stap tussen zelfstandigheid en tafeltje dekje erg groot is - voorgesneden groentes kunnen dan een overbrugging zijn. En zelfs potjes. Ik prijs me gelukkig dat ik zelf de groente iedere dag moet/kan snijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb een wekelijks groentepakket dus ik koop zelden groenten in de supermarkt. Vroeger kocht ikwel eens geraspte wortelen of wokgroenten maar ikmis het zeker nu. Als ik nu al eens extra groenten ga kopen, koop ik altijd ongesneden.
    Eigenlijk is er alleen maar tijdverlies. Veelmensen die ik ken die wel gesneden groenten halen doen meerdere keer per week boodschappen. 1x boodschappen doen en groenten zelf snijden kost minder tijd dan 3x naar de supermarkt voorgesenden groenten gaan kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik koop nooit gesneden groente en ook geen blikken of potten. Misschien 3 keer per jaar een pak diepvriesspinazie, dat is het! Ik heb een moestuin, een kasje en een lieve man die alles bijhoudt 😉

    BeantwoordenVerwijderen