Kosten stedentrip Rome

mei 10, 2015
Van zondag tot en met vrijdag waren vriend en ik in Rome. We hebben genoten van het weer, de bezienswaardigheden en het heerlijke eten. Daarnaast hebben we nog een dagje een auto gehuurd en zijn naar Pompeii gereden. Een fantastische ervaring, voor ons uiteraard onbetaalbaar. Wij genieten van deze tripjes. Maar wat kost zoiets nou? Vooraf hadden wij geen begroting gemaakt, waardoor het voor ons nu ook goed is om te zien wat de kosten van de afgelopen dagen waren.

Kosten citytrip Rome
  • Parkeerkosten vliegveld: 104 euro
  • Vliegtickets: 458,16
  • Huur appartement: 256,66
  • Taxi van vliegveld naar appartement en terug: 110 euro
  • Huur auto + benzine: 140
  • Tol autoweg: 40
  • Eten en drinken: 350
  • Overig: 40
Totaal voor 2 personen:  1498,82

Besparen?!
Voor het vervoer van en naar het vliegveld hadden we geen kosten, vriend heeft een leaseauto en kan hier onbeperkt privé mee rijden. We hebben niet bezuinigd op onze vakantie, maar hebben wel bewust ons geld uitgegeven. We kozen ervoor om met de taxi naar het appartement te gaan in plaats van met het openbaar vervoer. We hadden geen zin om met onze koffers door Rome te gaan sjouwen. Daarnaast zijn we iedere avond uit eten geweest, maar we aten wel in kleinere Italiaanse restaurants waar je voor een leuk bedrag lekker kon eten. We hadden ook de mogelijkheid om in het appartement te koken, maar de Italiaanse keuken konden we echt niet weerstaan.

Bij minder inkomsten zouden wij nog steeds stedentrips & reizen proberen te maken. Tegenwoordig kan je via internet goedkoop een vlucht en hotel boeken. Het eten en drinken kan je natuurlijk zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt. Wij vinden het heerlijk om er even tussenuit te zijn en te genieten van onze vrije tijd!

Ga jij graag op reis? Werk je met een budget of bespaar je op bepaalde uitgaven?

5 opmerkingen:

  1. Als ik op vakantie ga wil ik er ook van genieten, maar ga helaas niet zo heel vaak. Mijn vriend maakt veel geld op, dus ik pas me aan de situatie. Fijn dat jullie ervan genoten hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij gaan graag op reis maar met een puber en een pre puber even geen stedentrips voor ons. Komt wel weer. Wij genieten ook graag van lekker eten en comfort en dat mag ook wat kosten. Met vier personen loopt het wel behoorlijk op maar zolang bruin het trekt geen probleem. Wij wonen in Duivendrecht en gaan meestal met de trein naar Schiphol. Mijn vader brengt ons naar het station, neemt onze pre puber en de koffers naar Schiphol. Daar hebben we dus weinig kosten aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik woon inmiddels in het land waar we bijna altijd op vakantie gingen, Noorwegen. Maar we gaan -is de planning- ongeveer twee keer per jaar naar Nederland. Moet eerlijk bekennen dat ik ergens in maart ofzo wel vakanties naar Griekenland heb zitten bekijken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo, lekker zeg. Het is al weer eeuwen geleden dat ik zelf een stedentrip maakte. Ik ga dit jaar wel weer voor het eerst op vakantie. De laatste echte vakantie was in 2011. Hierna nog wel een weekje Frankrijk gedaan en vorige jaar lekker thuis gebleven. Iets wat ik overigens aan kan raden. Heerlijk vond ik het. Overigens ben ik stik jaloers dat jullie naar Pompeii zijn geweest. Na Pinkeltje was een boek over Pompeii het eerste echte boek dat ik las. Voor een geschiedenis opdracht in de zesde klas.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het lijkt me erg mooi maar op dit moment zouden wij er zo'n groot bedrag niet voor overhebben (en dat is een keuze)
    wij gaan 1x per jaar 2 weken op vakantie voor ongeveer hetzelfde bedrag.
    Ik denk dat ik niet zou kunnen genieten van iets dat zo duur is terwijl we thuis nog een flinke hypotheek hebben
    Ik zit raar in elkaar:-)

    BeantwoordenVerwijderen

Mogelijk gemaakt door Blogger.