Een taboe

juni 23, 2015
De meningen zijn er nogal over verdeeld. De een vindt het een zinloze tijdsbesteding met veel te weinig beloning. De ander vindt reclames op een blog maar storend en weer een ander vindt het gewoon leuk om te klikken op mailtjes voor een klein bedrag.

Naast mijn reguliere baan heb ik geen behoefte aan een extra baan voor extra inkomsten. Wij kunnen prima rondkomen met de inkomsten die wij hebben vanuit onze banen. Toch verdien ik wel een klein zakcentje met het internet. Ik wil hier niet rijk mee worden, maar vind het wel een leuke hobby waarmee je een leuk zakcentje kan verdienen.

Extra aflossing op onze hypotheek
Alle kleine beetjes worden uiteindelijk een grote hoop. Op mijn blog schrijf ik over ons doel om in 10 jaar financieel onafhankelijk te worden. Daarbij is het voor ons vooral belangrijk om onze hypotheek zo snel mogelijk af te lossen. Het geld wat ik verdien met de spaarprogramma's Euroclix en Qassa en mijn inkomsten via de advertenties, gebruik ik voor een extra aflossing. Dat schiet natuurlijk echt niet op bij een uitbetaling van enkele tientjes. Ik zet daarom al het geld wat ik op mijn rekening ontvang, op een aparte spaarrekening. Zodra ik 1000 euro verdient heb, ga ik hier een aflossing op de hypotheek van doen.

1000 euro?
Dat klinkt natuurlijk als een enorm bedrag.  Ik ben pas sinds maart gestart met de klikprogramma's en de advertenties. In het begin waren de inkomsten hier laag van, maar ondertussen verdien ik hier ongeveer 50 euro per maand mee. Geen wereldbedrag. Een klein rekensommetje laat zien dat ik een kleine 2 jaar nodig heb om dit bedrag bij elkaar te sparen. Daarbij moet gezegd worden dat de inkomsten variabel zijn.

De belastingdienst
Die 1000 euro is natuurlijk niet netto. Dit bedrag moet je meenemen tijdens jouw aangifte inkomstenbelasting. Dit reken ik niet mee. Aangezien wij onze hypotheekrenteaftrek jaarlijks uit laten keren, krijgen wij op dat moment een iets lager bedrag terug.

Taboe?
Er heerst nogal een taboe op het online verdienen van geld. Er over bloggen kan natuurlijk al helemaal niet. Veel te commercieel. Toch hebben veel bloggers en zelf ook meelezers een online inkomstenbron door een spaarprogramma of advertenties op de blog staan. Zelf heb ik er geen moeite mee, ik vind dat een ieder vrij is om hierin zijn eigen keuzes te maken, zolang een ander hier geen last van heeft. Heb je last van advertenties op een blog? Gebruik een add-blocker en je hebt nergens last meer van!

Wat is jouw mening over een online inkomen? En als je een online inkomen hebt, wat doe je er dan mee? 

Spaar geld met EuroClix 







8 opmerkingen:

  1. 50€ per maand is heel netjes in die korte tijd!
    Wat was ook alweer de link naar je andere blog over internet inkomsten van medebloggers?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het helemaal prima, de laatste tijd wordt er weer veel geblogd over andere bloggers die advertenties op hun blog hebben (altijd een ander veroordelen) zo jammer!
    Ik verdien er ook een zakcentje mee en ik ben altijd blij als we daar eens een week boodschappen oid van kunnen betalen, want het scheelt toch weer! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik doe het bewust niet maar als een ander het wel doet is dat toch prima. Ik heb idd add block op mijn laptop staan dus ik heb er geen last van. Dat het een taboe zou zijn om wel geld met blogs te verdienen herken ik niet zo, waar baseer je dat op?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe installeer je een add-blocker?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. even googlen op add block. Dan kun je kiezen welke je installeert, dat is afhankelijk van je internetbrowser. Dus als dat bijvoorbeeld chrome is, dan kies je die voor chrome, kijk maar eens hier: https://adblockplus.org/nl/

      Verwijderen
  5. Persoonlijk heb ik er een hekel aan, aan die advertenties. Maar ach... je moet het gewoon zelf weten.

    En ook ik herken het niet dat het een taboe zou zijn...?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb geen problemen met advertenties. Het lijkt me ook geen taboe.
    Ik lees er over heen of negeer ze. De afgelopen jaren heb ik ongeveer 850 per jaar bruto verdiend met euroclix. Hoeveel de advertenties, die ik vanaf 9 mei op mijn blog heb staan, opleveren weet ik nog niet. Op de slechtste dag waren de bruto advertentie inkomsten €1,66, de uitschieter was €11,70 op 1 dag.
    Alles komt bij mij in 1 pot, ik werk niet met potjes en budgetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Volgens mij is het kenmerk van internet dat er geen taboes zijn, maar dat iedereen vrij is om zijn mening te geven. Vandaar dat ik mijn mening hier ook geef:
    Internet is oorspronkelijk bedoelt als medium om de wereld te verbinden. Op veel fronten lukt dit fantantisch, denk maar aan wikipedia. Ook zijn veel commerciele elite clubs aan het verdwijnen dankzij internet, zoals uitgevers en platenmaatschappijen, want iedereen kan zelf zijn spullen publiceren.
    Ik maak van veel internetdiensten gratis gebruik, dus het bloggen zonder winstoogmerk is het minste wat ik terug kan doen.
    Helaas zijn er ook veel mensen die denken dat overal een commercieel slaadje uit geslagen dient te worden, en verpesten heel internet met banners en pop-ups. Jammer, maar iedereen zijn meug. Ik heb gewoon een addblocker, dus ik heb er geen last van.

    BeantwoordenVerwijderen

Mogelijk gemaakt door Blogger.