Eten uit eigen tuin

By Financieel onafhankelijk in 10 jaar! - juni 02, 2015

Ons moestuintje begint zijn vruchten af te werpen, wij hebben de eerste groentes kunnen oogsten. We hebben al vele radijsjes opgegeten en al heel wat rucola uit de tuin geplukt. Heerlijk! Over een paar weekjes hopen we bonen, wortelen, uien, broccoli en kropsla te kunnen oogsten. Het fruit gaat op dit moment ook erg goed, maar de vogels zijn ons telkens te snel af. Ik denk dat ik komend weekend maar eens een net ga spannen. De aardbeien vliegen nu letterlijk en figuurlijk de tuin uit. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Naast de vogels, zit er ook iets in onze broccoli. Er zitten gaatjes in de blaadjes. Ik wacht het maar even af of het doorzet. Ik ga in ieder geval niet met gif spuiten, ik vind het juist zo fijn dat we onbespoten groentes en fruit uit de tuin kunnen halen.

Ons moestuintje is niet zo groot, het is dus niet zo dat we de komende maanden geen groenten en fruit moeten kopen. Daarnaast bespaar je er ook niet heel veel mee, maar niets smaakt zo lekker, als groenten en fruit uit eigen tuin. Ik voel me weer een kind als ik lekker in de tuin bezig ben. Ik geniet volop van de opkomende plantjes en ben er iedere dag wel even mee bezig. Doordat mijn moestuin niet heel groot is, heb ik er ook niet veel werk aan.

Heb jij groente of fruit in jouw tuin of op jouw balkon staan? Welke planten zijn favoriet?


  • Share:

You Might Also Like

4 reacties

  1. Wij hebben; radijsjes (zijn al op) aardbeien frambozen bramen appels courgettes en spercie bonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De groenten en fruit uit eigen tuin zijn inderdaad het lekkerst. Wij genieten al een aar jaar van tomaatjes, komkommertjes en aardbeitjes uit de tuin. Meestal halen ze de koelkast niet omdat we ze al lekker opeten als we buiten zijn. Dit jaar hebben we voor het eerst broccoli en wortel gezaaid, ik ben benieuwd wat dat gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aardbeien, kruisbessen, rode bessen en frambozen. Tomaten, paprika's, komkommers en minikomkommers. Aardappelen, pompoenen, courgettes, radijs, worteltjes, rabarber, sperciebonen, tuinbonen, heilige boontjes, peultjes, rode bietjes, pastinaak, eeuwige moes, boetenkool, andijvie, sla, mais, snijbiet en misschien ben ik nog iets vergeten.
    Ik weck dus we proberen ook 's winters van de ruin te eten.
    We hebben een moestuin op een volkstuincomplex.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hebben in de tuin een leuk stukje groentetuin gehad, zo'n 5 vierkante meter... Leuk bij te houden, leuke opbrengst.
    Maar op een gegeven moment waren we vooral druk met netten spannen, belletjes, touwtjes. En nog hielp het niets: vaak was alles al op en aangevreten voor we er zelf aan toe waren.
    De lol was er een beetje af, al kriebelt het nog wel!

    Eet smakelijk in elk geval, want niets zo lekker als groente die van zo dichtbij komt!

    BeantwoordenVerwijderen