Goedkoop tanken; let jij op de prijs?

By Financieel onafhankelijk in 10 jaar! - juni 21, 2015

Mijn vriend heeft een leaseauto en een tankpas van het bedrijf. Op verzoek van het bedrijf tankt hij altijd bij een onbemand tankstation. Hij rijdt vele kilometers, waardoor het een flinke besparing oplevert als hij en alle andere leaserijders van het bedrijf dit doen. Om al het personeel gemotiveerd te houden om goedkoop te tanken, krijgen ze een etentje als de target met betrekking tot het goedkoop tanken behaalt wordt. Zelf heb ik een eigen auto en ben ik dus ook zelf verantwoordelijk voor de tankkosten. Ik heb geen etentje nodig om mijzelf te motiveren om goedkoop te tanken. De besparing voel ik immers direct in mijn eigen portemonnee.

In het dorp waar ik woon betaal je bijna de adviesprijs voor de benzine. Behalve op woensdag en zaterdag, dan zijn er speciale kortingsacties bij de tankstations. Als ik uit mijn woonomgeving ben en onverwachts moet tanken, gebruik ik altijd de MKB brandstof app. Nee, ik heb geen aandelen, maar ben gewoon erg enthousiast. Via de app kan ik direct zien waar in de omgeving ik het goedkoopst kan tanken. Het kan echte vele centen per liter schelen.

Ben jij je bewust van de brandstofprijzen? Ga jij tanken bij een goedkoop tankstation of kies je voor gemak?


  • Share:

You Might Also Like

12 reacties

  1. Ik rijd zelf geen auto, maar vind het wel interessant om een beetje bij te houden. Ik fiets op mijn werkdagen langs verschillende tankstations (onbemand en bemand) en dan vergelijk ik de prijzen. (Je moet toch wat op het stukje waar geen paarden, fazanten, ganzen en zo wonen.) Afgelopen weken zijn ze allemaal in prijs gestegen. Meneer Money Wenkbrauw tankt vrijwel altijd bij goedkope, onbemande stations, maar niet mbv een app. Ik geef de tip door, misschien valt er nog meer te besparen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Overigens: Senior Money Wenkbrauw woont 10 km van de Belgische grens. Veel mensen uit de buurt rijden speciaal naar België om te tanken. Senior doet dat slechts af en toe. Hij vindt de verspilling van ruim 20 km te groot. Qua kosten haal je het er wel uit, maar de tijd en vervuiling vindt hij het eigenlijk niet waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij letten daar wel degelijk op. Tanken in Belgie scheelt best veel. We rijden er niet apart voor naar Belgie maar combineren het altijd als we toch al richting Belgie gaan. We verrijden dan 1 liter benzine extra en dat verdienen we met gemak weer terug door daar te gaan tanken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. s Ik rij LPG en dat is soms wat lastiger om goedkopere te vinden. Omdat ik elke week nar ouders ga kom ik langs tankstation dat goedkoop is en ik hoef er maar 3 km van de snelweg af, schone gratis WC en lekkere koffie. Daar tankik dus 8 van de 10 keer.

    Ik gebruik http://directlease.nl/tankservice/index.html en heb geen internet op telefoon, kijk daarom altijd voor ik weg ga. Naar Belgie ga ik ook regelmatig, woon er 25 km vanaf en doe daar dan ook meteen verschillende winkels aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier in Noorwegen wisselt de prijs echt elke paar uur. Zo is het bijv. 's ochtends 14.30 en 's middags 16.10 (kroon = ongeveer delen door tien en 11% van de uitkomst erbij optellen). Dus als ie onder de 14.40 staat en er kan wat bij doen we dat meestal ook gelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb eens gelezen dat het uitmaakt bij welk station je tankt. Het blijkt n.l. dat je met het ene benzine soort langer door kunt rijden dan de ander. Alleen ik kan je niet vertellen welke het voordeligst was. Met andere woorden goedkoop kan ook nog wel eens duurkoop zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij tanken vaak in België. In Antwerpen kost de benzine €1,25 - €1,41 per liter, terwijl hij bij ons vaak €1,68 - €1,85 kost. Een grote besparing dus. We nemen vaak ook een jerrycan mee, zoals veel Nederlanders in Antwerpen, haha. Bespaart toch ontzettend veel. We doen dan meestal ook meteen boodschappen bij de Colruyt, wat ook op A-merken veel scheelt met Nederland.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier geen mogelijkheden om in het buitenland te tanken. En dus ja, ik let er op waar ik tank. Ik ga er niet voor omrijden, maar weet nu mijn adresjes en kien het uit dat ik daar in de buurt ben en gelijk tank. Ik zal nooit pal langs de snelweg tanken. Dat is me echt veel te duur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. we letten er wel op maar rijden er niet speciaal voor om. maar we tanken dus in principe nooit langs de snelweg bijv. heeeeel enkele x omdat we dan in een onbekende buurt zijn echt ver weg van huis en t dusook niet meer tot huis redden bijv. maar dat is 1, hooguit 2x per jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik let zeker op de prijs van de benzine. Helaas woon ik niet in het grensgebied. Ik maak gebruik van de extra korting via de ANWB pas. Het tankstation bij mij in de buurt geeft de korting. dit scheelt toch een paar cent per liter. Een keer per 6 maanden laat ik dit uitbetalen. Verder houd ik bij op welke dag het goedkoopste tanken is. Zit toch vaak een paar centen verschil in.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik tank altijd in Duitsland. Meestal is het tussen de 1.40 en 1.50 per liter.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben er ook altijd heel bewust mee bezig! Hoe goedkoper hoe beter natuurlijk. En in het geval van tanken kan dat echt heel wat schelen. Daarnaast is het ook wel weer leuk om het allemaal een beetje uit te zoeken. Ik woon aan de grens met België en kan dus eigenlijk altijd relatief goedkoop tanken

    BeantwoordenVerwijderen