Kritisch zijn loont..

By Financieel onafhankelijk in 10 jaar! - juni 19, 2015

Al eerder schreef ik over de klacht over de dienstverlening bij onze lokale Rabobank. We wilden onze overlijdensrisicoverzekering oversluiten, aangezien de tarieven hiervoor sterk gedaald zijn. Met een klein uitrekensommetje bleek dat we binnen no time de afsluitkosten van 65 euro eruit zouden hebben.

Zo gezegd, zo gedaan. Online alles doorgegeven, alleen even langs de bank om te tekenen. Daar aangekomen werd ons 200 euro aan advieskosten gerekend. Daar waren we het niet mee eens, we hadden immers helemaal geen advies ontvangen, we kwamen alleen om te tekenen. Alle informatie was immers vooraf al doorgegeven aan de adviseur. Daarnaast hadden we zwart op wit gekregen wat de kosten zouden worden voor het oversluiten van onze verzekering.

De adviseur deed niets met onze klacht, waarna we een officiële klacht bij de Rabobank indienden. Vandaag lag er een brief in de bus, waarbij de Rabobank zich volledig indekte, maar uiteindelijk afsloot met:

"Ik heb uw klacht besproken met de bank. De bank heeft u in haar e-mail van 3 maart 2015 niet volledig geïnformeerd over de kosten. U werd eerst op de afspraak geconfronteerd met de advieskosten en de bijbehorende dienstverleningsovereenkomst. Ik heb de bank bereid gevonden om eenmalig en uit coulance de kosten te restitueren."

Mijn haren gingen lichtelijk overeind staan van de laatste zin, maar uiteindelijk heeft het indienen van de klacht wel geholpen. De 200 euro aan kosten zullen niet in rekening gebracht worden.


  • Share:

You Might Also Like

2 reacties

  1. Nou een cultuurverandering bij de (Rabo)bank heeft nog niet plaatsgevonden...

    Ik zou de brief ter lering ende vermaeck doorsturen naar de AFM.

    BeantwoordenVerwijderen