Loonsverhoging

juni 06, 2015

Iedereen die in het onderwijs werkt, heeft een salaris welke volgens de CAO voorgeschreven is. Per 1 augustus gaat mijn salaris weer een klein beetje omhoog. Dit is overigens ieder jaar op 1 augustus het geval. Op dit moment ben ik 5 jaar werkzaam in het ZMOK-onderwijs. (speciaal onderwijs cluster 4, leerlingen met externaliserende gedragsproblematiek). Een heerlijke, maar  ook pittige doelgroep om mee te werken. Door mijn werkervaring zit ik momenteel in LB5 en ga ik per 1 augustus naar LB6. Onderstaande bedragen zijn gericht op een fulltime werktijdfactor.

LB1:  2445 euro bruto per maand
LB2:  2505 euro bruto per maand
LB3:  2581 euro bruto per maand
LB4:  2657euro bruto per maand
LB5:  2734 euro bruto per maand
LB6:  2829 euro bruto per maand
LB7:  2940 euro bruto per maand
LB8:  3066 euro bruto per maand
LB9:  3209 euro bruto per maand
LB10: 3368 euro bruto per maand
LB11: 3544 euro bruto per maand
LB12: 3739 euro bruto per maand

Opvallend is dat je na 12 jaar werkervaring, geen loonsverhoging meer krijgt. Je gaat in het onderwijs in relatief korte tijd flink omhoog in het salaris, maar daarna valt het stil. Naast het bruto maandsalaris, ontvang ik nog reiskostenvergoeding, vakantiegeld, eenmalige bonus dag van de leraar en een eindejaarsuitkering. Ik ben dus totaal niet ontevreden.

Hoe zit het bij jou? Is jouw salaris geregeld volgens een CAO? Ben je tevreden met jouw salaris? Durf jij om loonsverhoging te vragen als je dit niet periodiek krijgt?

.

You Might Also Like

5 reacties

  1. Ik werk ook in het onderwijs, ik voer een andere taak uit dus val in een andere functiegroep. Ik heb echt geen idee hoe de bedragen eruit zien binnen mijn functiegroep. Waar zou ik die kunnen vinden? Ik ga eens op onderzoek uit...
    Mijn salaris op jaarbasis bestaat uit dezelfde dingen als die jij noemt. Ik heb al wel vernomen dat de eenmalige bonus op de dag van de leraar dit jaar in oktober met 300 euro (dacht ik, zo uit mijn hoofd) omhoog gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik werk ook in het onderwijs, administratief. Ben tevreden maar wel jammer dat je eigenlijk niet meer verder kan. Ik heb zelf wel eens om een loonsverhoging gevraagd en ben toen ook hoger ingeschaald. Maar qua cao hoef je niet veel te verwachten. De bonden vragen 3% en geboden wordt 0,2. Dat is toch wel schandalig als je bekijkt hoe duur alles is geworden en we al jaren aan de 0 lijn zijn gehouden. Maar ben blij dat ik nog een baan heb.

      Verwijderen
  2. Ik werk bij een gemeente en daar hebben ze loonschalen. Ik zit al sinds 2011 op mijn max. Waar ik het van moet hebben zijn de CAO verhogingen en dat is niet zo veel. Geeft verder niets. Ik ben blij met mijn baan.
    Naast salaris krijgen we in december een eindejaarsuitkering en wat tegemoetkomingen voor ziektekosten en levensloop. Reiskosten krijg ik niet maar ik heb wel een fiets van de baas gekregen (woon in dezelfde plaats waar ik werk).
    Bij man is het heel anders. Hij heeft geen CAO en zijn jaarlijkse loonsverhoging is gebaseerd op zijn presteren en het beschikbare budget. Daar rolt uiteindelijke een percentage uit. Omdat man lekker verdient loopt het al snel op.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben gastouder en bepaal dus zelf mijn uurprijs.. helaas bepaal ik niet zelf welk kind wanneer komt en wat dus uiteindelijk mijn inkomen is ;) elke maand is anders en ligt momenteel tussen de 600 en 900 euro gemiddeld.. hopelijk komen er in sept en okt nog 2 babys bij, dan kan het salris meer dan verdubbelen.. (1 baby 4 dagen van 10 u, 1 baby 2 dagen van 8u..)

    het wisselt hier nogal. elk jaar op 1 januari verhoogt mijn uurprijs ietsjes, dit bepaal ik gelukkig helemaal zelf.

    Mijn man krijgt nog wel jaarlijks een loonsverhoging, helaas maar minimaal. hij heeft 4 wekelijks loon en maakt zo'n 40 tot 60 overuren per periode.. verdient hierdoor wel prima. mogelijk komt er een promotie aan.. dus wie weet wat het salaris dan gaat worden ;) we wachten maar af tot hij een gesprek heeft daarover ;) hij heeft wel een cao.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb een leidinggevende functie in het PO en zit dus daar ook in de LB schaal. Nu trede 10 dus ik ben al een eind op weg naar de 12 ;-). Ik dacht dat je dan nog wel eenmalig een trede erbij kunt krijgen als je directeur vindt dat je goed presteert? Ik ga het eens nakijken...

    BeantwoordenVerwijderen

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Popular Posts

Populaire berichten

Populaire berichten