Verlengingsvoorstel autoverzekering; overstappen?

juni 10, 2015

In mijn mailbox zat een verlengingsvoorstel voor mijn autoverzekering bij All Secur. Mijn auto komt uit 2008 en is dus 7 jaar oud. Mijn verzekeringmaatschappij geeft als advies om auto's van 6 t/m 9 jaar oud WA+beperkt casco te verzekeren. Deze verzekering heb ik afgelopen jaar ook gehad en zal ik volgend jaar voortzetten.

WA beperkte casco
De verplichte WA-verzekering kun je uitbreiden met beperkt casco. Je krijgt dan schade vergoed die is veroorzaakt door andere mensen, dieren en extreme weersomstandigheden. Je bent alleen niet gedekt voor schade die je zelf veroorzaakt. Met een WA-verzekering met beperkt casco ben je bijvoorbeeld wel gedekt voor diefstal, ruitbreuk, brand en botsingen met dieren. Op dit moment vind ik het wel prettig om hier extra verzekerd voor te zijn.

Kostenverhoging
Ondanks het ouder worden van mijn auto en ikzelf én een extra schadevrij jaar, is mijn premie toch iets gestegen. Afgelopen jaar betaalde ik 27,61 euro per maand. Het maandbedrag voor komend jaar gaat omhoog naar 28,52 euro per maand. Geen schrikbarende verhoging.

Pardon?
En dan kijk ik eens op de website om zelf de gegevens in te vullen. En dan blijkt dat mijn premiebedrag bij het opnieuw afsluiten van de verzekering 3 euro per maand lager is, met het gebruik van exact dezelfde gegevens. Daarnaast ontvangen nieuwe verzekerden de 12e maand gratis. Komend weekend ga ik dus maar eens op mijn gemak wat verzekeringen vergelijken bij verschillende verzekeringsmaatschappijen. Goed vergelijken lijkt dus te lonen.

Hoe ga jij om met verzekeringen die verlengt moeten worden? Controleer jij altijd of de prijzen juist zijn?

You Might Also Like

5 reacties

  1. Bij onze verzekeringsmaatschappij bleek het maandbedrag ook een stuk lager als we de verzekering opnieuw zouden afsluiten, hoe langer je blijft zitten hoe duurder je kennelijk uit bent. Wij zijn dus overgestapt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn ervaring bij all secur is hiermee dat ze na een telefoontje je maandlasten op hetzelfde bedrag zetten. Misschien een tip? Groet Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De AFM gaf onlangs nog een persbericht uit dat hypotheekverstrekkers geen hogere korting mogen geven aan nieuwe klanten: http://afm.nl/nl/consumenten/actueel/nieuws/2015/mei/rentekorting.aspx .

    Nou gaat dit over een verzekering, maar daar houdt de AFM ook toezicht op, dus ik zou denken gelijke monniken gelijke kappen. Zoals gezegd gewoon de prijs van de website eisen of anders naar het KIFID en de AFM informeren (die behandelen jouw zaak niet, maar zijn wel geintereseerd in gedrag van aanbieders).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Probeer maar eens te kijken bij Polis direct, ik zit er zelf al ruim 10 jaar met mijn auto verzekering en nieuwe leden krijgen zo wie zo meteen 10% korting.
    Dus als je nu bv bij je huidige verzekering 350,- betaald krijg je ala minuut 10% korting.

    E.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk dat het voor een ieder verschilt, het is maar net wat je nodig hebt en daar moet je op inspelen. ASR is immer niet goedkoper of duurder dan bijv NN.

    BeantwoordenVerwijderen

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Popular Posts

Populaire berichten

Populaire berichten