Achterstallige administratie

By Financieel onafhankelijk in 10 jaar! - juli 30, 2015

We hadden nog een aantal papieren liggen waar we echt mee aan de slag moesten. Gelukkig is het vakantie en kon ik gemakkelijk tijd vrij maken om hier mee aan de slag te gaan. Ik verbaas (en erger) me soms over de rompslomp die erbij komt kijken als er een administratieve handeling bij een bedrijf moet plaatsvinden.

Borg auto
Afgelopen mei zijn wij op stedentrip naar Rome geweest. We hebben daarbij ook een dagje een auto gehuurd om naar Pompeii te rijden. De huur van de auto hebben we daar direct voldaan. Daarnaast moesten we 50 euro borg betalen voor eventuele boetes die in de toekomst verstuurd konden worden. Deze 50 euro borg konden we na 120 dagen via mail terugvragen. De 120 dagen zijn nog niet helemaal om, maar we hebben al wel vast de mail naar het Italiaanse bedrijf verzonden met onze betalingsgegevens. Ik ben benieuwd of de borg ook werkelijk terug krijgen.

Ziektekosten
De factuur van de tandarts ontvang ik altijd thuis. Ik moet deze eerst zelf voldoen, waarna ik de factuur zelf kan declareren bij de zorgverzekeraar. De factuur moet ik echter wel even inscannen en doorsturen via de site. Ik geloof dat er tegenwoordig ook een app beschikbaar is bij mijn zorgverzekeraar, waarbij je een foto kan maken. Daar ga ik binnenkort ook maar eens naar kijken.

Overlijdensrisicoverzekering
Jazeker, ik ben er nog steeds mee bezig. Het oversluiten levert een flinke besparing op, maar er is een hoop rompslomp bij komen kijken. De aanvraag via internet gedaan, langs het kantoor om te tekenen, bezwaar moeten maken voor de kosten en nu eindelijk de documenten via mail ontvangen. Deze moesten wij beide tekenen en vervolgens weer inscannen en via de mail doorsturen. Daarnaast moest er ook nog een persoonlijke brief bij geschreven worden m.b.t. het opzeggen van onze huidige polis. Uiteraard met handtekening. En o ja... uiteraard ook weer digitaal aanleveren. Een hoop scanwerk dus.

Drie zaken die mij al even aankeken, maar die nu eindelijk opgestuurd zijn en hopelijk ook afgerond kunnen worden. Al met al toch een uurtje bezig geweest door het vele inscannen van de papieren. Het zijn van die klusjes die ik niet graag doe, maar nu ik er eenmaal klaar mee ben, geeft het toch wel een voldaan gevoel.

Hik jij ook vaak aan tegen de administratie? Hoe zorg jij ervoor dat het efficiënt verloopt en je geen zaken laat liggen?

  • Share:

You Might Also Like

2 reacties

  1. Ik had laatst hetzelfde, heb geen app gedownload maar gewoon een foto van de nota genomen en via de mail meegestuurd. Ik heb nog nooit zo snel mijn geld van de verzekering teruggekregen. Ik kon dit doen omdat er een speciale pagina op de site van de verzekeraar was waar je kon aangeven dit zo te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook heel makkelijk, even foto maken van de rekening en binnen 1 week is het geld al terug op rekening.
    Ik vind de administratie doen wel leuk eigenlijk dus kijk er niet tegen op, doe het meteen als het nodig is dan loopt het allemaal niet zo erg op.

    BeantwoordenVerwijderen