De hypotheek

By Financieel onafhankelijk in 10 jaar! - juli 29, 2015

De hypotheek is een bijzondere iets. Er zijn verschillende varianten met verschillende voorwaarden. Voor de consument best wel lastig om te weten waar een hypotheek nou echt uit bestaat en welke mogelijkheden er zijn. Op mijn blog schrijf ik regelmatig over onze hypotheek, aangezien het aflossen van onze hypotheek op dit moment erg belangrijk is in onze weg naar financiele onafhankelijkheid.

Naast mijn eigen schrijfsels, krijg ik veel reacties van meelezers die via een reactie ook een kijkje geven in hun financiele situatie t.a.v. de hypotheek. Ik leer hier zelf ook erg veel van en ik denk dat de andere lezers het ook erg interessant vinden om meer hierover te lezen.

Ik wil daarom het initiatief nemen om iedere woensdag iemand centraal te stellen die iets wil vertellen over zijn hypotheek. Uiteraard volledig anoniem. De hoogte van de hypotheek maakt niet uit en hoe meer ervaringen hoe beter. Wil jij anderen meer vertellen over jouw hypotheek, jouw aflosplan, het boven of onder water staan van jouw woning, de voorwaarden die jouw hypotheekverstrekker heeft om af te mogen lossen of misschien wel over de risico-opslag in de hypotheek? Het mag en kan allemaal. Om het tot een succes te maken, heb ik natuurlijk mensen nodig die mee willen werken.

Durf jij anoniem een inkijkje te geven over jouw hypotheek en het bijbehorende verhaal? Ben jij eigenlijk een stille meelezer, maar wil jij ook wel eens jouw verhaal vertellen? Jouw medewerking wordt enorm gewaardeerd. Twijfel dus niet en meld je aan via  financieelonafhankelijk2015@gmail.com en ontvang via mail een vragenlijst.

  • Share:

You Might Also Like

10 reacties

  1. Aflosverhalen: Min-of-meer had er geen zin meer in, en bij watkosteengezin zie ik ook niet veel aflosverhalen meer. Dus nieuw initiatief komt van pas!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Rentenier. Ik heb het stokje overgenomen. Nu in de vakantieperiode staat het stil. De laatste is geplaatst.
      Aan het einde van de vakantie begin ik weer met een nieuwe serie.
      Vooraf heb ik contact gehad met Min-of-meer hierover. Om niet zonder haar medeweten te beginnen aan een nieuwe serie.
      Het is juist ideaal als deze verhalen gecentraliseerd zijn.

      Ik wist niet dat in 10 jaar financieel onafhankelijk ook begon.

      Verwijderen
    2. Deze heb ik blijkbaar gemist op het oneindig grote www. Dus voor de mensen die nog meer aflosverhalen willen lezen, zie hier.

      Voor de rest wens ik jullie 3 (wat kost een gezin, in10jaarfo, opnieuw beginnen) veel plezier met het uitvechten wie het alleenrecht heeft op deze rubriek :-P

      Verwijderen
    3. Dit lijkt inderdaad op datgene wat Min of Meer en Wat kost een gezin al eerder deden. Ik wist ook niet de Opnieuw Beginnen het stokje had overgenomen! Ga ik snel even een kijkje nemen. Hihi, het 'alleenrecht op deze rubriek', Rentenier ;-). We wachten in spanning af :-).

      Verwijderen
    4. Ik ga niet in het vaarwater van de anderen zitten, dus haal rustig adem. :) Zij zetten meer in op het aflossen van de hypotheek. Ik wil de andere kant belichten. De soort hypotheken en de mogelijkheden die daarbij horen. De blogjes van min of meer en opnieuw beginnen zijn bij mij ook bekend!

      Verwijderen
    5. geeft helemaal niets als 2 mensen hetzelfde onderwerp belichten! Vooral doen!

      Verwijderen
  2. Ik kijk er naar uit, vind dit altijd ontzettend inspirerend.

    Wegschuld

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wil op zich best meedoen, maar 't is bij ons een nogal ideale situatie (hoera), dus er valt niet zo heel veel te vertellen, behalve dan dat mijn man en ik (afzonderlijk van elkaar) best wel het een en ander hebben meegemaakt op huizengebied voordat we dit bereikt hebben. Met dank aan mijn man, dat vooral:-)

    't Is natuurlijk heel aardig en attent van je, maar waarom moet (zou) je eigenlijk overleggen met anderen als je iets dergelijks op je blog wilt beginnen? Er zijn tig woon-, bezuinigings- en consuminderbloggers die dit volgens mij ook niet gedaan hebben en waar niemand raar van opkijkt.

    BeantwoordenVerwijderen