Een bezoekje aan de tandarts

juli 14, 2015
Ik mocht vandaag weer voor mijn half jaarlijkse controle naar de tandarts. Gelukkig geen gaatjes, wel wat tandsteen laten verwijderen. Een aantal jaar geleden heb ik een dubbele kaakoperatie gehad, waarbij een beugel noodzakelijk was. Aan deze hele behandeling heb ik vrij gevoelige tanden overhouden. Ik heb veel littekenweefsel in mijn mond en mijn tandwortels zijn erg kort. Het risico op tandproblemen ligt dus op de loer. Daarnaast vind ik een gezond gebit erg belangrijk. Op tandartskosten wil ik dus ook niet bezuinigen.

Om die reden ben ik ook aanvullend verzekerd. Ik betaal voor deze aanvullende verzekering maandelijks 10,25 per maand extra. Jaarlijks een bedrag van 123 euro. In voorgaande jaren haalde ik de verzekeringskosten alleen door mijn tandartskosten er al uit. Het is voor mij dus een verzekering waar ik niet op ga besparen door deze niet af te sluiten.

Ben jij aanvullend verzekerd voor de tandarts? Hoe vaak ga jij naar de tandarts?

6 opmerkingen:

  1. Ja, ik ben aanvullend verzekerd voor de tandarts en ik ben er tot nog toe erg blij om! Mijn man heeft nooit iets en voor hem heb ik een minder uitgebreide verzekering gekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb geen tandartsverzekering (meer) en spaar daardoor al 3 jaar geld uit. Mochten er grote(re) problemen zich aankondigen, laat de tandarts dit weten. Al is niet alles te voorspellen, maar misschien wel uit te stellen. Een gaatje, gat of een zenuwbehandeling kan ik al wel betalen van de winst die ik behaalde door af te zien van verzekering. Daarnaast ga ik nu (in overleg met de tandarts) maar eens per 10 maand ter controle. Tot nu toe werkt het erg goed voor mij, man en dochter heeft ook voor dezelfde optie gekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee, al een paar jaar niet meer. Het kostte 24,90 per maand (via collectief) en dan kreeg je 70% vergoed. Ik heb gemiddeld 100 euro per jaar aan notas. We gaan twee keer per jaar en dan wordt ook het tandsteen verwijderd, verder soms een gaatje en eens per drie jaar fotos.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helaas is een tandartsverzekering nauwelijk meer een verzekering te noemen, maar meer een spaarpotje/gespreide betaling.

    Mocht je om het plat uit te drukken eens echt op je bek gaan en meerdere kronen nodig hebben dan valt dat direct buiten het maximum.

    Ik heb nog wel een aanvulling, maar idd alleen omdat in 90% van de gevallen voordeliger is.

    Ik zou liever een echte verzekering hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben er nog over na aan het denken voor volgend jaar. Ik heb jarenlang geen problemen gehad, maar toen een periode wat luier geweest met zorg en controle en daardoor nu wel flink kosten.
    Door de tandarts is me geadviseerd om het wel te doen, maar ja ik vind het een kostbare aangelegenheid en vind de zaken die vergoed worden ook nog wat tegenvallen. Ik heb een spaarpot voor dit soort zaken dus ineens betalen is sowieso geen probleem. Voor dit jaar ben ik er toch al te laat mee, maar volgend jaar kijk ik opnieuw wat de kosten vs. te verwachten baten zijn en maak op basis daarvan een beslissing.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ga al een hele tijd niet meer, nadat mijn tandarts een rekening presenteerde die 3 x hoger was dan afgesproken. Toen ik in de stoel lag en de foto van zijn zeilboot zag, viel het kwartje. Geen tandartsverzekering meer ivm werkloosheid en op alles schrappen. Maar ben wel een potje aan het aanleggen voor tandartskosten.

    BeantwoordenVerwijderen

Mogelijk gemaakt door Blogger.