Extra loonsverhoging & bonus!

juli 13, 2015

Zoals velen weten ben ik werkzaam in het onderwijs. Mijn salaris is vastgelegd in de CAO voor primair onderwijs. De oplettende lezer zal zich afvragen waarom ik onder de CAO voor primair onderwijs val, aangezien ik in het voortgezet speciaal onderwijs werk. In Nederland is het zo geregeld dat ook het voortgezet speciaal onderwijs onder de CAO voor primair onderwijs valt.

Als docent ontvang je ieder jaar een salarisverhoging. Hierover schreef ik al eerder op mijn blog. (hier te lezen). Ondanks dat mijn salaris ieder jaar stijgt, zijn de lonen niet met de inflatie meegegaan. De afgelopen 4 jaar waren de salarissen bevroren en stonden we op de zogenoemde nullijn.

Afgelopen week werd duidelijk dat na 4 jaar op de nullijn te hebben gestaan, de lonen weer verhoogd gaan worden. Er is een akkoord over de CAO voor rijksamtebenaren. Hierin staat dat de lonen in 2015 en 2016 met 5% gaan stijgen. Daarnaast ontvangt iedere ambtenaar in september een eenmalige bonus van 500 euro bruto.

Dat is toch wel heerlijk nieuws, zo aan het begin van de vakantie. Zijn er meer ambtenaren die met dit blijde nieuws de vakantie ingaan?


You Might Also Like

15 reacties

  1. Zo wat een stijging! Wij krijgen per 1 januari 1,5% erbij sinds 5 jaar en in juli 750 bruto. Hier ben ik ook blij mee hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is inderdaad fijn nieuws. En het mocht ook wel weer eens.

    PS Maak er even verhoogD van :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Het is wel duidelijk dat de vakantie begonnen is... ­čśë

      Verwijderen
  3. Weet je zeker dat dit voor alle rijksambtenaren (dus ook leraren op de reguliere VO scholen) geldt? Dat zou fijn nieuws zijn! Vriend wacht ook nog op bevestiging van zijn overgang naar een hogere loonschaal, maar daar hebben we voorlopig nog geen uitsluitsel over.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. http://www.volkskrant.nl/binnenland/kabinet-en-bonden-akkoord-over-extra-loon-ambtenaren~a4098731/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nog even afwachten of het echt doorgaat, er moeten nog cao onderhandelingen plaatsvinden en de FNV doet niet mee! Nog niet zeker dus: http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/4098613/2015/07/10/Rijksambtenaren-krijgen-meer-salaris.dhtml

      Verwijderen
  5. Goh gefeliciteerd! Ik hoef alleen geen opmerkingen over oplettende lezers, ik ben geen kleuter ofzo en lees voor eigen plezier en niet voor lering wel voor vermaak.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou de citroenen maar even in de koelkast laten als ik jou was. ;)

      Verwijderen
  6. Deze bonus en loonsverhoging is een sigaar uit eigen doos.
    Het komt uit je eigen pensioen pot.
    Zeker geen feestje!
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zie die 5% liever in eigen beleggingen gestopt dan in de ABP pensioenpot. Die is in het verleden minstens zo riskant gebleken qua "afroming" en de rendementen vallen ook vies tegen. Ik koester me wat de zekerheid van pensioenen geen illusies.
      Maar inderdaad: er niet zoiets als gratis geld.

      Verwijderen
  7. Wat een lekkere stijging. En die bonus is zeker mooi meegenomen. Had ik dat ook maar..... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben ook rijksambtenaar en krijg het dus ook. Ik had het zelf niet extra nodig ofzo, maar leuk is het wel. Ik kan me voorstellen dat het in heel veel gezinnen met open armen ontvangen wordt. :) Uiteindelijk is het toch slechts compensatie voor alle jaren van 0 en niet echt een loonsverhoging ofzo. Maar goed ik ben er blij mee. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Voorlopig zat de beloofde bonus en de verhoging er weer niet bij met het salaris in september 2015

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik denk dat de bonus bij de uitbetaling van oktober zal zitten. Ik heb het zo gelezen dat de bonus wordt meebetaald met de salarisbetaling van de maand september. In september krijg je je salaris van augustus. En oktober die van september. Maar dat is mijn gedachte :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Sorry hoor, maar als ik mijn loonstrook van deze maand bekijk dan krijg ik toch echt mijn salaris van september in september uitbetaald. De verhoging zal met terugwerkende kracht wel bij de komende maanden zitten.

    BeantwoordenVerwijderen

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Popular Posts

Populaire berichten

Populaire berichten