Gewoon doen!

By Financieel onafhankelijk in 10 jaar! - juli 20, 2015

Soms zit ik zo tegen een bepaalde klus aan te kijken, dat ik meer tijd besteed aan het denken aan de klus dan de werkelijke uitwerking ervan. Gisteren besloot ik om gewoon te gaan beginnen en mijn blik op oneindig te zetten.

Eind vorig jaar overleed mijn schoonvader. Door zijn overlijden kwamen er veel spullen vrij, die deels bij ons in de garage terecht kwamen. In plaats van het netjes op te bergen, gebruikten we de garage als dumpplek. Iedere keer als ik de deur open deed, schrok ik nog meer. Hoe zouden we dit ooit weer netjes krijgen?

Afijn, gewoon begonnen dus. Eerst wat spullen verplaatsen, zodat er in ieder geval een looproute ontstond. Gaandeweg kon ik steeds meer spullen stapelen en sorteren, zodat er meer en meer ruimte kwam. Het gaf een kick. Aan het eind van de dag stonden de spullen bij elkaar, maar moest de grootste sorteeractie nog gaan komen. Veel gereedschap ligt nog door elkaar, hier willen we een systeem in gaan brengen. Daarnaast willen we extra stellingkasten in de garage aanbrengen om spullen overzichtelijk te kunnen bewaren.

Naast de kick van het opruimen, kreeg ik ook een verhoogde hartslag van het aantal spinnen in de garage. Nou vind ik een klein spinnetje niet zo erg, maar die grote, zwarte... brrrr! (en ja... ze waren met zijn 2-en).

Vandaag ga ik verder met het opruimen, schoonmaken en sorteren. Ik zal er vast nog wel een flinke klus aan hebben, maar het is in ieder geval overzichtelijk geworden. Dat het niet meer netjes wordt, daar ben ik niet meer bang voor. Voor de spinnen daarentegen...

Tegen welke klussen zie jij op?

  • Share:

You Might Also Like

5 reacties

  1. Ik heb de taak op me genomen om de raamkozijnen te schilderen,.....zucht. Boven moet ik er nog 1 en beneden nog allemaal. Iets wat ik voor me heb uitgeschoven omdat ik ziek werd. Nu ben ik weer beter en kan me er niet toe zetten........

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon doorzetten @wilma!
      Ik ben vorige week daar ook mee begonnen, en het geeft zo'n fijn gevoel dat ik nu bijna klaar ben.

      Verwijderen
  2. De zolder opruimen ohh men dat gaat een klus worden, na onze verhuizing hebben we daar veel dozen neer gezet maar nog niet uitgezocht, heb me voor genomen om dat straks in de herfst maanden te gaan doen, maar ja denken en doen zijn ook weer twee verschillende dingen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben ook zo'n schuur die regelmatig flink moet worden aangepakt. Vorig jaar gedaan, maar nu is het ook wel weer nodig door "zet daar maar even neer". Op zich is dat dan meestal wel in een dag te doen, maar ja... beginnen he. De zolder is deze week alweer gedaan en dat viel bij nader inzien reuze mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ook opruimen.. omdat ik er nooit tijd voor heb, stapelt het maar op.. nu besloten om een huishoudelijke hulp te nemen.. wie weet is er op die manier ooit weer eens tijd om op te ruimen ? er staan minstens 10 dozen met kinderkleding bijv....

    BeantwoordenVerwijderen