Outletshoppen & kledingbudget

juli 26, 2015

We hebben nieuwe kleding gekocht! En het was nodig ook. Wij zijn beide geen enorme shoppers, maar als we nieuwe kleding moeten kopen, maken we er ook meteen een dagje weg van. Meestal gaan we 1 keer per half jaar nieuwe kleding halen, waarbij we proberen om zoveel mogelijk in de sale te kopen, om het vooral betaalbaar te houden.

We houden allebei wel van kwalitatief  goede kleding en komen vaak uit bij merkkleding. We zijn altijd zuinig op onze kleding, waardoor het meestal wel een aantal jaar mee kan. Dit keer zijn we gaan outlet-shoppen in Bataviastad in Lelystad. Ze hebben er veel winkels van verschillende merken. In het verleden was het ook wel eens zo dat ik niet kon slagen. Dat was nu niet het geval. Ik was op zoek naar 'werkkleding' en ben erg blij met de gevonden kleding. Helemaal mijn smaak.

De buit:

- 1 polo van Ga.astra 25,00
- 2 blouses van Ga.astra 63,00
- 2 blouses van Tom.my Hilfi.ger 58,00

Deze kleding is vooral netjes en zal ik voornamelijk dragen als ik naar mijn werk ga. Ik had het geluk dat de winkel van Ga.astra 50% extra korting op de bestaande korting gaf. Hierdoor werd de kleding erg goedkoop. Ik heb een vrij kleine kledingmaat, waardoor mijn maat vaak nog beschikbaar is in de winkel. Zeker een voordeel als je gaat outletshoppen. Als het om kleding gaat, werk ik niet met een kledingbudget. Ik koop kleding wanneer ik het nodig heb. Ik houd altijd rekening met wat ik uit wil geven aan kleding. Voor een goed kledingstuk ben ik best bereid om wat extra's neer te leggen. Ik weeg de kosten en baten altijd tegen elkaar af.

Ik ben geen big spender als het gaat om het kopen van kleding. Voor mij dus een reden om niet te werken met een kledingbudget. Hoe doe jij dit? Werk jij met een vast kledingbudget? Hoe vaak ga jij shoppen voor kleding?


You Might Also Like

8 reacties

  1. Leuk dat je zo lekker geslaagd bent!
    Ben zelf ook wel eens op zo'n out-let geweest maar dat is niks voor ons.
    Hou trouwens helemaal niet zo van kleding shoppen, dat passen in die hokjes bleh, koop het liefste gewoon lekker on-line de kleding.
    Alleen broeken koop ik wel gewoon in de winkel omdat ik die gewoon meteen wil zien/voelen/omruilen etc

    Wij zijn geen grootgebruikers qua kleding en koop echt alleen als er iets nodig is, we zijn kwalitatief behoorlijk zuinig op kleding dus als er iets moet komen betekend dit ook echt dat het kapot of versleten is.
    Kan zelf ook moeilijk afscheid nemen van "niet meer gedragen kleding" meestal zet ik kleding wat "even" niet gedragen wordt op de zolder om ze na een poosje weer te voorschijn te halen.

    Toevallig had ik vorig jaar een nieuwe jas gekocht (oude was iets te strak geworden) en ook heel de winter gedragen, maar hij zit me toch niet zo lekker dus volgende winter haal ik gewoon weer m'n oude winter jas (die ook nog goed is en weer losser zit ) weer te voorschijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik koop (juist) de merkkleding meestal tweedehands. Van de hand gedaan door mensen die er goed voor zorgen en het naar mijn idee bijna nooit aan hadden. Ik ga goed gekleed door het leven met mijn leuke blouses/jasjes en rokken. Broeken koop ik bijna nooit tweedehands, daar kan ik moeilijker in slagen. Die zijn vaak al duidelijk gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit doe ik ook. Tweedehands is er voor een fractie van de prijs en bovendien ben je minder gebonden aan seizoenskleuren enzo (die moeten je ook maar net staan). Zo'n outlet heb ik nog nooit geprobeerd, maar lijkt me ook niet heel relaxed. Ik wordt al een beetje ongedurig als het druk is op bijv. zaterdag. Ik loop regelmatig voor ik ga werken (werk in de binnenstad) even wat winkels in om tussen de koopjesrekken te snuffelen. Vaak zonder resultaat, maar dat is prima. Ik doe ook niet aan een kleding budget, maar weet van mezelf dat ik aan kleding sowieso niet zoveel uitgeef (minder dan 50 euro per maand iig).

      Verwijderen
  3. Ik koop bijna al mijn kleding online. Ik heb een enorme hekel aan pashokjes en dringende mensen. Online kan ik prima terugsturen of ruilen en op mijn gemak thuis kijken of het gekozene echt naar mijn zin is en combineert met wat ik al heb. Voor mijn man is online kleding kopen een uitkomst want die heeft nog een grotere hekel aan shoppen dan ik.
    Alleen winterjassen koop ik in de winkel omdat dat van die grote pakketten worden.
    Tja dat kledingbudget.........wij hebben het wel. 170 euro per maand voor 2 personen incl. kapper en haarverf en accessoires als riemen e.d.. Eigenlijk vind ik het niet handig omdat ik vaak aan het begin van een seizoen het meeste koop en dan maanden niks meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. P.s. ook schoenen en sportkleding zit hier bij in. Ik moet tot mijn schande bekennen dat ik hier niet altijd mee uitkom. Soms bijpassen uit de spaarrekening.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij werken niet met budgetten ook niet voor kleding. Ik ben nog nooit naar een outlet geweest maar wij proberen de aankoop van kledij en schoenen wel te mikken tijdens de soldenperiode . Ik koop dat altijd afgeprijsde merken omdat je dan betere kwaliteit hebt voor minder geld. Ik kijk bij elke soldenperiode wat er aan vervanging toe is en ga daar bewust naar op zoek. Kom ik iets goedkoop (en van goede kwaliteit) tegen dan koop ik dat soms wel op voorhand. Vorig jaar ' viel' ik tijdens de solden van januari op een paar merkwinterschoenen die enorm afgeprijsd waren net omdat ze in de winkel maar eentje van dat model meer hadden en er precies totaal geen interesse voor was. Ik had die schoenen toen nog niet dringend nodig maar heb ze toch gekocht en netjes in de doos bij mijn reservegerief gezet voor 'later'. Door op voorhand gerief te kopen in afprijzingen, spaar ik veel uit. Wij volgen de modetrends niet en als ik iets koop, zorg ik ervoor dat het tijdloos is wat betreft model, kleur zodat er ik zeker veel genieten van zal hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nee voor kleding heb ik geen budget. Koop nu alleen nog wat ik echt nodig heb en dan het liefst in de uitverkoop.
    Voor dit jaar heb ik geen kleding meer nodig m.u.v. een paar schoenen voor de bruiloft van mijn dochter volgende maand.

    Wegschuld

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik koop niet vaak merk (maar merk wel steeds meer dat ik bepaalde merken toch wel fijn vind en als ik dan goedkoop niets naar mn zin vind, toch wel naar die merken kijk en overstag ga, ook al is het duurder dan ik zou willen uitgeven.. heb een zwak voor e.sprit ontwikkeld.. en o.nly maar dat is geen duur merk en valt vaak qua kwaliteit ook enorm tegen helaas.. e.sprit kan ik ook jaren mee doen.. een winterjas kan ik gerust 4/5 jr mee doen )
    we hebben geen kledingbudget omdat we kleding kopen wanneer t nodig is.. dat kan soms maanden niets zijn, ook voor de kids, en soms opeens heel veel door groeispurt van de kids, of omdat er gewoon veel aan vervanging toe is.. (vooral shirts gaan hard bij mij, altijd gaten op mn buik :S ben maar klein dus sta altijd met mn buik tegen t aanrecht, precies waar mn broekrand tegen mn shirt zit, altijd gaten... soms al binnen 1 dag..:S ) uitverkoop hou ik niet altijd rekening mee, shop veel online ivm de kids (dochter is hoogsensitief.. winkelen houdt ze nog geen 5 minuten uit, en wij daardoor ook niet.. want dan begint t drammen en dreinen, boze buien, enz.. lang leve online shoppen..! zij blij en wij blij ;) alleen passen is lastiger.. kijken hoe iets staat enz.. maar ja komt ooit wel weer ;) )

    kom wel regelmatig bij de z.eeman naast school bijv ;) ideaal, vooral voor de kids vaak leuke dingen

    BeantwoordenVerwijderen

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Popular Posts

Populaire berichten

Populaire berichten