Claimen

By Financieel onafhankelijk in 10 jaar! - augustus 13, 2015

Soms moet je op je strepen gaan staan en aan durven geven dat je het niet eens bent met een bepaalde gang van zaken. Deze week besloot ik tot 2 keer toe een bedrijf op een vriendelijke manier duidelijk te maken dat ik het niet eens was met de afhandeling.

Locatie
In oktober gaan wij trouwen. Dinsdag hadden wij aan het begin van de avond een bezichtiging staan bij een locatie. De afspraak was een week ervoor gemaakt. Op het allerlaatste moment bellen ze af en spreken ze mijn voicemail in. Ik balen, want mijn vriend kwam speciaal eerder terug van zijn werk. Het kan natuurlijk gebeuren dat het plotseling druk is, dus ik belde ze terug om te vragen of het dan wat later op de avond kon. 2,5 uur lang proberen contact te leggen, geen enkel gehoor bij het bedrijf. Op dat moment kwam werkelijk waar toch wel even de stoom uit mijn oren. We trouwen in oktober en zitten niet heel ruim in onze planning. Uiteindelijk kreeg ik ze te pakken en heb ik aangegeven dat ik best begrip voor de situatie heb, maar niet voor de aanpak. De manager begreep het wel en vond het ook erg slordig. Hij bood ter excuus een etentje aan en we konden meteen een nieuwe afspraak maken. Voor het etentje hebben we bedankt, vonden we helemaal niet nodig. We hopen dat de bezichtiging het voorval goed maakt. We vinden gastvrijheid wel heel belangrijk, zeker voor onze bruiloft.

Euroclix
In april hadden we onze stedentrip naar Rome geboekt via Booking en Euroclix. Hiervoor zouden we 423 clix ontvangen. Euroclix reserveert deze clix, totdat de tegenpartij zijn goedkeuring heeft gegeven. Op 31-05 besloot ik de clix te claimen. Daarop volgde keurig een reactie van Euroclix dat de tegenpartij het nog aan het verwerken was en dat het even kon duren. Helemaal prima. Het zou ongeveer 30 dagen duren gaven ze aan. Vervolgens werd het heel stil en besloot ik op 22-07 een bericht te sturen. Geen reactie. Kan gebeuren. Op 01-08 probeerde ik het nogmaals. Geen reactie. Tevens op 06-08 en 12-08, maar tot op heden nog steeds geen reactie. En dat vind ik slordig.

Ik kan best begrip opbrengen voor het feit dat er eens iets mis gaat binnen een organisatie. Maar helemaal niet reageren vind ik niet netjes. Tegenwoordig durf ik hier ook best iets van te zeggen. Ik blijf altijd netjes en ik hoop altijd dat bedrijven iets met de feedback gaan doen. Toch blijf ik het wel lastig vinden. Je wilt immers ook niet zeuren.

Durf jij bij een bedrijf of organisatie aan te geven dat je het niet eens bent met de afhandeling? Waar ligt voor jou de grens?


  • Share:

You Might Also Like

3 reacties

  1. Ja hoor. Maar het ligt er wel aan waarvoor. De locatie die je op het oog hebt om te trouwen zou ik meteen afschrijven. Als het nu al zo lastig goed heb ik er geen vertrouwen in dat het later wel goed komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Natuurlijk moet je je mond open trekken als het niet gaat zoals jullie willen, je betaald er tenslotte toch voor!

    Na jou schrijven over Euroclix ben ik ook eens gaan kijken of mijn clix al bij geschreven waren van een grote aankoop in mei en tot mijn verbazing zie ik dat de hele aankoop van mij niet bij euroclix staat!
    Kan hem dus ook niet claimen!
    Nou lekker dan, weet 100% zeker dat de aankoop via EC gegaan is :-/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor mijn overstap naar Telfort op 6 augustus zou ik 900 clix krijgen van Euroclix en dat houd ik goed in de gaten! Het zijn veel clix en de overstap is in ieder geval wel geregistreerd. Nu de bijschrijving nog!

    BeantwoordenVerwijderen