Door de helft..

augustus 10, 2015

Bij veel producten kan je prima de helft gebruiken, om toch tot een goed resultaat te komen. Fabrikanten laten je snel te veel gebruiken, door bijvoorbeeld grote doppen op de flessen wasmiddel te doen. Als je echter de helft gebruikt, krijg je de was nog steeds schoon. Ook vaatwastabletten kunnen prima door de helft voor een schoon eindresultaat.

Soms heb je geen bepaalde dosering nodig. Denk daarbij aan een wc-reiniger (bleek) waarbij je een flinke scheut in de wc-pot doet. Door even erin te knijpen, schiet er veel te veel wc-reiniger in de pot. Het is dus gemakkelijk besparen op jouw portemonnee én het milieu door minder van een bepaald schoonmaakmiddel te gebruiken.

Door veel schoonmaakmiddel te gebruiken, denken wij dat ons huis of de was schoner wordt. Dat is dus niet het geval. Het is wel het gevoel dat ons gegeven wordt. Ik merk dat ik zelf gemakkelijk in de valkuil van te veel schoonmaakmiddel trap. Het ruikt soms zo lekker, dat ik nog een extra scheutje allesreiniger in het water gooi. En het gevoel dat het schoner wordt door er net iets meer erbij te doen, herken ik volledig. De komende tijd wil ik proberen om tijdens het schoonmaken alles door de helft te doen.

Gebruik jij veel schoonmaakmiddel? Herken jij de valkuil van te veel gebruiken?

You Might Also Like

5 reacties

  1. Ik gebruik al jaren overal de helft van en sommige dingen worden ook schoon met alleen water. Dus ik gebruik heel weinig schoonmaakmiddelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De "alles de helft methode" is al een hele oude i.d.d. Nog uit de vrekkenkrant periode.
    Ik gebruik niet veel schoonmaakmiddel. Ik heb een oude spuitfles waar ooit een of andere reiniger in heeft gezeten schoongespoeld, gevuld met een scheut allesreiniger aangevuld met water. Hier maak ik alles mee schoon met behulp van een droog microvezeldoekje.
    De douchevloer met azijnwater en de binnenkant van de toiletpot ontkalk ik mbv een kunstgebit-tablet.
    Ramen zemen met een klein drupje afwasmiddel gaat prima,
    Verder nog een fles vloeibaar schuurmiddel van Lidl en een fles glasreiniger van dezelfde winkel voor de spiegels. Met deze flessen doe ik echt wel 2 jaar ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van sommige dingen gebruiken wij teveel, bij andere weer weinig. Afwasmiddel gaat vanuit de fles drift in een klein flesje met een klein gaatje. Op die manier doe je echt heel erg lang met een fles Dreft. Wij hebben nog een paar jaar voorraad staan denk ik..;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik gebruik heel weinig, vooral azijn... en ik maak wasmiddel / schoonmaak en verzorgings produkten vaak zelf ivm met de toevoegingen en veel plastic verpakkingen. Begin bij je eigen verbruik denk ik,....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik gebruik heel weinig, heb al jaren een fles badkamerreiniger, dit weekend gebruikt en oh man, voordat die chemische lucht weer is verdwenen! Krijg ik kalk ook gewoon stukken beter weg met azijn (de badkamer wordt dus wel vaker schoongemaakt, maar niet altijd met die chemische troep).

    Als ruitenwisservloeistof gebruik ik in de zomer ook water met een scheutje allesreiniger. Ruikt een stuk minder heftig dan het speciale spul en doet het werk net zo goed!

    Groetjes,

    Niet-bloggende-Marion

    BeantwoordenVerwijderen

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Popular Posts

Populaire berichten

Populaire berichten