Doorsparen...

By Financieel onafhankelijk in 10 jaar! - augustus 25, 2015

Een maand nadat ik gestart was met bloggen, besloot ik te kijken naar de mogelijkheden om wat extra's te verdienen met het internet. Ondertussen verdien ik zoveel, dat ik heb besloten mijn fulltime baan op te zeggen.

Helaas, dat is zeker niet het geval en is ook zeker niet de bedoeling. Wat de spaarprogramma's en Adsense nou echt opbrengen? Hier een terugblik over mijn start met de online spaarprogramma's en Google Adsense.

Euroclix.
Sinds mijn start met Euroclix heb ik 3812 clix verdiend. Dit aantal clix staat gelijk aan 48,06 euro. In het begin verdiende ik vrijwel niets met Euroclix. In de eerste maand misschien maar 2 a 3 euro. Toch beginnen mijn verdiensten steeds hoger te worden. De meeste inkomsten komen uit het meewerken aan onderzoeken en het aanbrengen van nieuwe leden. Daarnaast werkt Euroclix met een referall systeem. Voor ieder nieuw lid die je aanbrengt ontvang je 150 clix (1,95 euro). Daarnaast ontvang je per maand 10% van de totale clix die jouw aangemelde leden verdiend hebben. Die leden merken hier overigens niets van. In de afgelopen 5 maanden heb ik in totaal 8 nieuwe leden aangebracht. Ik heb nog geen uitbetaling bij Euroclix aangevraagd, ik spaar door tot ik een hoger bedrag bij elkaar gespaard heb. De clix worden namelijk meer waard zodra je er meer gespaard hebt. Doordat deze clix meer waard worden, verloopt het sparen bij Euroclix nu snellers dan bij Qassa.

Qassa
Sinds de start met Qassa heb ik in totaal 34,78 euro verdiend. Qassa liep vanaf het begin goed, sneller dan Euroclix. Ik ontving hier veel mailtjes en onderzoeken van. Daarnaast ontving ik voor ieder nieuw aangemeld lid 2 euro. In de afgelopen 5 maanden heb ik in totaal 6 nieuwe leden aangebracht. Het grootste deel van mijn inkomsten komen dus uit mijn verdiensten door het invullen van onderzoeken en lezen van mailtjes. Bij Qassa hebben ze een uitbetalingsgrens van 10 euro. Zodra ik dit bedrag bereikt heb, laat ik het ook meteen uitbetalen. De punten worden immers niet, in tegenstelling tot Euroclix, meer waard. De uitbetalingen die ik gedaan heb, heb ik tot nu toe altijd keurig ontvangen.

Adsense
Op mijn blog staat Adsense aan. Adsense is onderdeel van Google en verzorgt de reclames op mijn blog. Ik heb ze zo ingesteld dat ik niets meer doe aan de lay-out. Ik heb ze eenmalig geïnstalleerd en kijk er niet meer naar om. Mijn inkomsten mag ik volgens de voorwaarden van Google Adsense niet vermelden, dus daar zal ik mij braaf aan houden. Adsense is mijn grootste inkomstenbron op dit moment, maar ook hierbij gaat het om maximaal enkele tientjes per maand. Het wisselt per dag hoeveel mijn inkomsten voor Adsense zijn, er is werkelijk geen peil op te trekken. Adsense betaalt uit bij een minimumbedrag van 70 euro. Ook bij Adsense heb ik mijn eerste uitbetalingen ontvangen.

Conclusie
Mijn baan kan ik dus zeker nog niet opzeggen. Dat was ook zeker niet de verwachting of de bedoeling. Op internet zag ik sites voorbij komen die gouden bergen beloofden. Onmogelijk natuurlijk. Toch is het wel een leuk zakcentje, waarbij je niet veel moet verwachten en het vooral als zakcentje moet zien. Ik gebruik deze extra inkomsten voor een extra aflossing op onze hypotheek. Om het geld ook echt voor een aflossing te gaan gebruiken, stort ik alles wat ik via deze programma's ontvang op een aparte spaarrekening. Zodra hier 1000 euro op staat, los ik dit af op de hypotheek.Voorlopig spaar ik dus nog wel even door...

Hoe gaat het met jouw internetinkomsten? Welke programma's zijn favoriet?

  • Share:

You Might Also Like

4 reacties

  1. Ik heb ook ongeveer 25 euro van Quassa - per jaar. en met Euroclix ben ik opgehouden. Maar ik heb dan ook geen blog (en dus geen referrals) en koop weinig via internet. Ook val ik buiten de meeste onderzoeken wegens de verkeerde leeftijdscategorie denk ik, want 5 jaar geleden kwam ik voor meer in aanmerking en ging het allemaal twee keer zo snel. Als je uit gaat van 25 euro per jaar kun je dus beter een twee uurtjes extra werken en dan niet steeds de mails hoeven bekijken over producten en diensten die je niet wilt. *Inzicht op de ochtend*
    AdSense ken ik niet, is dat iets voor blogs?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn absolute favoriet is Adsense. Daar verdien ik goed mee. Maar ik heb dan ook wel meerdere blogs. Dat helpt.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wist niet dat je niet mocht vertellen hoeveel je met Adsense verdient.... Goed om te weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik doe alleen mee met Euroclix en Qassa onderzoeken, klikken en als ik aankopen doet op internet kijk ik even of dat dat wat oplevert via Euroclix.
    Adsense hoor ik wel vaker over maar daar heb ik me nog niet in verdiept, weet ook niet of ik dat op mijn blog (wordpress) kan plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen