Kosten kapper

augustus 21, 2015

Ik ga niet heel regelmatig naar de kapper. Ik heb vrij lang haar, wat niet snel uit model valt. Daarnaast vind ik het pure noodzaak om naar de kapper te gaan. Ik ga er in ieder geval niet voor mijn plezier heen, al ben ik uiteraard wel blij als mijn haar weer lekker in model zit.

3 maanden
Ik ga slechts in keer in de 3 maanden naar de kapper. Ik ga naar een kapsalon in het dorp. Ik betaal slechts 18 euro voor knippen en wassen. Een koopje volgens mij. Daarnaast vind ik het een erg prettige kapsalon en kan je gemakkelijk binnenlopen, zonder dat er enorme wachttijden zijn. Toch kan ik mij enorm verbazen over de prijzen die mensen over hebben voor de kapper. Een verzorgd uiterlijk vind ik wel heel belangrijk, maar om daar zoveel geld voor uit te geven? Nee, dat vind ik echt zonde. Vroeger verfde ik mijn haar wel eens. Ook wel eens bij de kapper gedaan, maar daar betaal je flink voor. Als ik mijn haar weer eens verf, doe ik het tegenwoordig altijd zelf. Een stuk goedkoper en prima te doen.

Hoe vaak ga jij naar de kapper? Hoeveel geld geef jij dan uit?


You Might Also Like

13 reacties

  1. Ik heb half lang haar in laagjes dus ik moet elke 6 weken naar de kapper anders gaat het er onverzorgd uitzien. Ik betaal daar 20,40 euro voor. Deze prijs stijgt geleidelijk aan met dubbeltjes. De kapper is op 5 min, fietsafstand dus dat is fijn.
    Verder ben ik grijs wat ik voorlopig nog even niet wil. Elke 4 weken kleur ik dus mijn haar (zelf). Ik koop daarvoor verf bij De Tuinen. Hierbij probeer ik op de aanbiedingen te letten, de normale prijs is 14 euro, maar soms is er korting of 2e halve prijs.
    Tja ik vind het ook prijzig maar het is niet anders.
    Kapper en verf gaan van het budget kleding/uiterlijke verzorging.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga slechts 2-3x per jaar, ik heb half lang haar en krullerig daardoor valt het altijd ongelijk. Meestal laat ik het zo kort knippen dat er nog wel een staart(je van gemaakt kan worden of met clip. Soms knip ik er zelf een rand af als ik nog 1 maand verder wil.

    Een enkele keer laat ik het opsteken omdat ik dat leuk vind.

    Toen ik nog in Den Haag woonde ging ik naar turkse kapper en liet het ook kleuren en meteen wenkbrauwen epileren met touw en verven. Ongeveer 50 euro samen eraan kwijt.
    Nu kan dat epileren niet bij de dorpskapper en moet ik naar grotere plaats op 25 km daar betaal ik 10 voor en de kapper ongeveer 25.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben 3 jaar geleden voor het laatst bij de kapper geweest. Ik heb lang haar wat ik altijd in een staart draag. Eens in de zoveel tijd knip ik er een stukje vanaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Elke 6 weken ga ik naar de kapper, dan is het model er ook echt wel uit (kort haar) We hebben een kapster die heel leuk is, voor elke knipbeurt 30 minuten inpland en dus alle tijd voor je heeft, niet zwart werkt en toch kost het maar 10 euro
    Kleuren doe ik zelf , als mijn merk in de aanbieding is koop ik een voorraadje en dan heb ik voldoende tot de volgende aanbieding..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik betaal bij de kapper 65 euro voor (laagjes) knippen en kleuren. Door de manier waarop het gekleurd is (niet egaal overal hetzelfde), is de uitgroei niet heel duidelik te zien en hoef ik ongeveer eens in de 9 weken te gaan. Het kost wat, maar deze method geeft een natuurlijk effect dat ik bij me vind passen. Al weet mijn omgeving heus wel dat ik op grond van mijn leeftijd peper en zout zou horen te zijn. Ik vind het het grootste compliment voor de kapper wanneer mijn omgeving niet kan zien dat ik geweest ben.
    In mijn werkomgeving (zekelijke dienstverlening met veel klantcontact) ken ik maar weinig dames die niet verven, dat is wel van invloed als ik eerlijk ben. Ik ben begonnen met kleuren toen ik begin 40 was, vroeger had ik lang opgestoken haar en ging ik eens per half jaar naar de kapper voor puntjes bijknippen. Maar op een gegeven moment ging dat ouwelijk staan op een of andere manier, vooral in combinatie met nette pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ga gemiddeld eens per 18 weken naar de kapper (berekend vanaf augustus 2008). Daar betaal ik de laatste jaren 16,95 per knipbeurt voor. Ik laat het niet wassen, dat doe ik zelf. Er komt geen spul in, het is alleen knippen.
    Ik had ooit bruin haar, dat is inmiddels vooral vóór al flink grijs aan het worden, maar ik kleur het niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik knip mijn half lange haar zelf, in laagjes. Via een blog (op weg naar zelfvoorziening) op een site gekomen waar modellen op staan en hoe je het kan knippen. Valt echt heel mooi, al zeg ik het zelf, haha. Maar mijn zonen gaan om de 5 weken, hebben kort haar en groeit heel snel!! Dat kost me 30 euro per keer, maar ze zien er wel verzorgd uit, vind ik ook belangrijk en zij ook als tieners.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ga ongeveer een keer per jaar. Ik heb lang haar en ik draag het tegenwoordig bijna altijd in een vlecht of opgestoken. Ik heb nauwelijks grijs haar en de grijze haren vallen niet zo op in mijn blonde haar. Ik ben bijna vijftig en ben heel blij dat ik nog steeds van dat volle, glanzende haar heb :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ga zo'n 2x per jaar naar de kapper en verder knip ik het zelf af en toe bij, 1x per jaar laat ik er ook high light in zetten. voor knippen alleen betaal ik 18.- en samen met high light 42,-

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb vorige jaar mijn haar gedoneerd aan kika, daarvoor was ik ruim 6 jaar niet geweest. Ik knip het zelf,...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wij doen ons haar hier al bijna 25 jaar zelf en ook nu voor de kids zijn nu met zijn 6-en wat hebben wij al die jaren bespaard ??? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De man is kaal en de kids doe ik zelf. Ik heb kort haar en ga elke zes weken en betaal 15 euro. Ben wel gedeeltelijk grijs maar verf het niet. Dus ik geef uit maar bespaar er tegelijkertijd ook op omdat ik de enigste ben met deze kostenpost.

    Groetjes,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. 2x per jaar... en idd zo voordelig mogelijk.. kapper hier nu in ons miniwinkelcentrum naast school kost 18,50 en sinds een maand hebben we een huishoudelijke hulp dieook kan knippen.. 10 euro voor volwassenen en 5 euro voor kinderen dus vorige week voor 30 euro waren we alle 4 weer geknipt :) de kapper zal het ietsje beter kunnen en technieken natuurlijk beter bijhouden etc ;) maar voor 30euro vonden we het prima zo :) dochter en ik hebben lang haar.. dus hoeven alleen maar puntjes af, kan je weinig aan verpesten ;) (ik wat laagjes ok, maar ook dat is prima gedaan)

    we geven er dus ook maar weinig aan uit idd

    BeantwoordenVerwijderen

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Popular Posts

Populaire berichten

Populaire berichten