Post versturen

augustus 31, 2015

Door de digitalisering wordt er steeds minder post verzonden. Goed voor het milieu én goed voor de portemonnee. Toch vind ik het nog steeds leuk om post te ontvangen. Onze trouwkaart wordt dus gewoon per post verzonden.

Voor onze bruiloft hebben we de kaarten laten drukken. Lange leve het internet, waar je tegenwoordig de kaart helemaal zelf kan samenstellen. Hierdoor hebben we een unieke kaart gekregen, die helemaal naar onze wens is. Daarnaast was het drukken en bezorgen relatief goedkoop. We betaalden 0,77 eurocent per kaart inclusief envelop. De bezorgkosten waren 3,44 per verzending. In totaal waren we uiteindelijk 50,59 kwijt voor alle kaarten.

Nu het schrijven van de enveloppen achter de rug is en de ceremoniemeesters nog een kleine toevoeging hebben gedaan, gaan de kaarten vandaag op de bus. De kaarten in ons dorp hebben we zelf weggebracht, maar het grootste gedeelte zal per post verzonden worden. Een postzegel kost tegenwoordig 0,69 cent. Wij moeten nog 30 kaarten versturen, waardoor het totaal op 20,70 aan verzendkosten komt te staan.

Onze totale kosten voor het maken en versturen van de trouwkaarten komt hierdoor op 71,29 euro. Gezien onze begroting (hier te lezen) ruim onder budget! Al gaat dat er aan de andere kant weer net zo hard uit!

Verstuur jij nog wel eens post? Vind jij het leuk om post te ontvangen?

You Might Also Like

7 reacties

  1. Ja ik verstuur nog altijd echte verjaardagskaarten. Soms gekocht in de winkel, soms via Hallmark maar wel echte.
    Ik vind het ook leuk ze te ontvangen. Verjaardagskaarten blijven een week in de kamer staan.
    Ook met kerst versturen we echte kaarten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De laatste tijd doe ik de kaarten vaak met Greez, en gebruik dan eigen foto's op voorkant.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, dat zijn goedkope trouwkaarten! Waar heb je die besteld, als ik vragen mag? Ben nog op zoek naar een geboortekaartje.
    Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mariska, wij hebben ze via optimalprint.nl gemaakt. Kwalitatief zeer goede kaarten, goed gedrukt en stevig papier. Ze hebben vast ook genoeg keuze in geboortekaartjes! Veel succes!

      Verwijderen
  4. Je kunt kijken of er nog wat te besparen valt op de postzegels. Ik heb zelf eerder via deze site een setje gekocht met korting: http://www.postzegelsmetkorting.nl/nl/postzegels-binnen-nederland/5/1/273/Brief.html
    Alle beetjes helpen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tegenwoordig hanteren die verzendkosten, voor een paar postzegels is het dan niet meer voordelig.

      Verwijderen
  5. Met verjaardagen en bijzondere gelegenheden stuur ik altijd nog een gewoon normaal kaartje, ben ik te laat dan doe ik dat via Greez.
    Met de kerst doe ik dat anders, alleen de echte naaste fam stuur ik een echt kaartje maar de vrienden en kennissen krijgen een e-cart.

    Je bent super goedkoop uit met je kaartjes, netjes gedaan hoor.

    BeantwoordenVerwijderen

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Popular Posts

Populaire berichten

Populaire berichten