Bubbelen

september 19, 2015
Zojuist uit bed komen rollen, aangezien ik gisteren nog tot laat in een jaccuzi zat. Samen met 2 vriendinnen ging ik namelijk onze bruiloftsdag doornemen. Een van deze vriendinnen heeft een fantastische 6-persoonsjaccuzi in haar tuin staan. En als we dan toch wat te bespreken hebben, waarom niet in de jaccuzi?

Ik heb werkelijk genoten in de jaccuzi. Wat heerlijk om zo'n groot bubbelbad met jetstreams in de tuin te hebben staan. Ik werd helemaal enthousiast. Thuis gekomen moest ik natuurlijk vriendlief vertellen over deze fantastische ervaring. Die zette mij weer met beide benen op de grond. Het is inderdaad een fantastisch en heerlijk apparaat. Maar daar zitten uiteraard ook kosten aan.

In mijn enthousiasme was ik zelfs al op internet gaan kijken naar de prijzen. De eenmalige kosten voor zo'n apparaat zijn niet eens extreem hoog, maar doordat je de jaccuzi 24/7 aan hebt staan, gaat je energierekening wel flink omhoog. Met alleen de aanschafkosten ben je er dus zeker niet. Als je gaat rekenen wat de kosten zijn t.a.v. het  werkelijke gebruik van het apparaat, is het misschien toch interessanter om eens wat vaker een dagje sauna te pakken.

Toch lijkt mij zo'n jaccuzi heerlijk in de tuin. Het is zo'n heerlijk foute 'Guilty pleasure' van mij. Toch schaf ik zoiets echt niet zomaar aan. Uiteindelijk maak ik altijd de afweging tussen de prijs en het gebruik.

Heb jij wel eens iets gekocht wat eigenlijk wel heel duur is, maar waar je enorm van kan genieten?




4 opmerkingen:

  1. Ik gun mezelf in de winter een elektrische deken, die ook aan mag! Wel pas een drie kwartier voor ik naar bed ga en zodra ik er in stap, gaat de deken uit, maar oh, wat geniet ik ervan! Veel minder spierpijnen, een betere (in)slaap en een gevoel van enorme luxe!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hadden ook een spa in de tuin. Nu vanwege tijdelijk huren helaad niet mogelijk maar in het nieuwe huis komt ie wel weer. Heeeeeerlijk!!!! Wij gaan er gemiddeld toch zeker wel 3 tot 4x per week in en dan vinden we het wel de moeite een kennis van ons heeft er ook eentje maar gaat er maar heel weinig in en dan zou ik het niet doen dan kost het meer dan dat je er gebruik van maakt en kan je beter af en toe naar de sauna toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaaaaa...airco officieel laten installeren, als in een hotel. Echt een guilty pleasure!
    Maar we genieten er enorm van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb dat met andere bubbels: champagne. Eigenlijk te duur natuurlijk, maar het is altijd een feestje! En het is leuk om het zo goedkoop mogelijk te doen. Dat heb ik met alle dure guilty pleasures: ik probeer iets te verzinnen waardoor het minder kost en nog net zoveel of bijna net zoveel pleasure oplevert.

    Goed bezig, trouwens. Lekker genieten van de voorbereidingen op jullie trouwdag!

    BeantwoordenVerwijderen

Mogelijk gemaakt door Blogger.