De bruiloft; onze financiele planning

september 11, 2015
De tijd vliegt en de bruiloft komt al steeds dichterbij. We kijken allebei enorm uit naar onze dag. Vooraf hadden we een globale begroting gemaakt. Wat overigens erg lastig was; het was voor ons een beetje gokken. Ondertussen wordt steeds meer duidelijk wat alles gaat kosten. We gaan wel behoorlijk over budget, maar voor wat we er voor terug krijgen, zijn we zeer tevreden.

Het kostenplaatje:

Trouwkleding totaal: 750 euro
Trouwringen: 632,10 euro
Trouwkaarten (inclusief verzenden) : 71,29 euro
Fotograaf: 500 euro
Kosten gemeente: 369 euro
Kosten locatie (inclusief trouwen, diner, avondfeest): 6000 euro
Muziek: 765 euro
Bloemen: 50 euro
Kosten kapper: 100 euro

Totaal: 9237 euro

We hadden een begroting van 7000 euro gemaakt. Hier gaan we dus ruim overheen. Dit komt vooral, omdat we sommige kosten onderschat hebben. Zo hadden we 4500 euro begroot voor de kosten van de locatie en de muziek. Dit is uiteindelijk alleen al voor de locatie 6000 euro geworden. Daarnaast kost de DJ ook nog 765 euro. Dit waren overigens onze kostenposten waar wij niet op wilden besparen. De locatie was de duurste die wij bezocht hadden, maar wel de plek waarvan wij beide zeiden; dit moet hem worden! Nu ik alle bedragen bij elkaar optel, vind ik het nog steeds echt heel veel geld voor 1 dag. En ook wel een beetje decadent.  We hebben daarom maar met elkaar afgesproken dat we maar 1 keer trouwen. Dat kan natuurlijk ook niet anders met zo'n leuk stel ;)

En de locatie? Hier een luchtfoto. Dan begrijp je waarom wij er verliefd op werden....






3 opmerkingen:

  1. De kleding valt me be wat betreft kosten dus ik was eerst verbaasd door het eindtotaal. Toen zag ik dat een groot deel aan de locatie opgaat. Maar het is inderdaad wel prachtig!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vin de kosten voor de kleding ook reuze meevallen. Wij waren haast 30 jaar geleden voor ons beiden(omgerekend in euro's) al over de 500 euro kwijt aan kleding voor ons beiden. Wij zijn ook nog steeds samen en van plan dat ook de komende (hopelijk 30 jaar en langer ook nog te blijven). Het is veel geld voor 1 dag maar wel een onvergetelijke herinnering voor de rest van je leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als het maar een goed feest wordt zoals jullie dat willen en zo dat zelfs wanneer je als nog gaat scheiden mensen en julliezelf vinden dat het een goed feest was. Ik ben inmiddels als weer langer gescheiden dan ik getrouwd ben geweest, maar mijn ex en ik vinden onze eigen bruiloft nog steeds 1 van de beste feesten die we hebben mogen mee maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Mogelijk gemaakt door Blogger.