Online shoppen

By Financieel onafhankelijk in 10 jaar! - september 22, 2015

Online shoppen neemt een steeds groter deel  van de markt in. Bestaande winkels hebben het hierdoor moeilijk. Via het internet kan een klant gemakkelijk vergelijken. Waar is een product het goedkoopst en waar hebben ze de snelste levertijd. Daarnaast kan je bij veel online winkel gratis retourneren. Het wordt de consument dus ontzettend makkelijk gemaakt.

Toch koop ik vrijwel niets online. Kleding en schoenen koop ik het liefst in een winkel, zodat ik kan zien hoe het materiaal is én kan ik het direct passen. Ik winkel overigens heel gericht, ik vind het zonde om een hele dag in het winkelcentrum door te brengen. In het verleden kocht ik wel eens een jurkje voor een bruiloft online. Op de foto zag het er dan fantastisch uit. Bij levering viel mij het jurkje dan zo tegen qua materiaal en pasvorm, dat ik het uiteindelijk weer terug stuurde. Ik vond het maar een hoop werk en besloot vanaf toen om mijn kleding gewoon in een winkel te blijven kopen.

Reizen
Het enige wat ik wel online koop, zijn reizen of tickets. Onze zomervakantie, stedentrip en weekendjes weg kopen we altijd via het internet. Ik heb zelfs nog nooit een reis via een winkel van het reisbureau geboekt. Ik vind het heerlijk om online te snuffelen naar reizen en weekendjes weg en lees altijd de ervaringen van anderen bij sites als Zoover. Tot op heden hebben we altijd geluk gehad met de accomodaties waar we verbleven.

Ik ben dus geen hele grote online klant, al gaat het bij aankoop van een vakantie natuurlijk wel meteen om grotere bedragen.

Shop jij veel online? Wat wel en wat niet?

  • Share:

You Might Also Like

8 reacties

  1. Ik vind online kopen in veel gevallen ideaal.
    Pashokjes in winkels mijd ik zoveel mogelijk. Broeken en schoenen passen doe ik het liefste in alle rust thuis. Een jas wil ik wel in de winkel passen, daar hoef ik me niet voor uit te kleden. Ik vind dat ik thuis een meer weloverwogen keuze kan maken, in alle rust.
    Pasgeleden wilde ik na heel lange tijd eens wat nieuwe cosmetica kopen. Ik naar een drogist, waren de meeste dingen op of de tester was er niet en ik kon niet vinden wat ik zocht.
    Online kon ik gericht zoeken, beschrijvingen en reviews lezen en het wordt gratis thuisbezorgd.
    Dat winkels last hebben van onlineshoppen is jammer, maar vooruitgang hou je niet tegen.
    Toen ik klein was kwamen de eerste grote supermarkten op en de kleine winkeliers waren hier erg op tegen. Tja....nu zie je dat juist kleine, originele winkeltjes heel goed floreren naast de supers.
    Ik geloof dat het naast elkaar kan bestaan, maar misschien in een aangepaste vorm.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. P.s. boodschappen nooit, vakanties altijd online.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het echt heel makkelijk om online te bestellen, zakken brokken voor de hond, kleding, schoenen, koffiebonen. Ideaal. Ik heb niet echt vaak een miskoop en als ik iets bestel wat niet goed zit of tegenvlalt. gaat het gewoon terug. Voor mijn gevoel geef ik online ook minder geld uit. Soms heb je dingen in een winkelmandje zitten en voor je echt besteld denk je er toch over na en vaak doe ik het dan ook niet of echt gericht. In de winkel sta je vaak al bij de kassa en eenmaal thuis baal ik er weer van dat het geld is uitgegeven. Als je het in je hand hebt geef je toch sneller het geld uit. Dus ik vind online winkelen echt een uitkomst, ga bovendien liever lekker met de hond wandelen dan winkelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Boeken koop ik vooral online. Kleding vaak tweedehands via eBay. Ik vind online dus wel heel prettig.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bulkartikelen als koffie, kattenvoer, biologisch vlees Ook tickets en soms boeken als ze zeer snel nodig zijn. Gelukkig kun je de bezorgdag vaak plannen, anders ben je zo gebonden of je moet ze alsnog ophalen bij een bezorgpunt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik doe ook veel online, kleding, schoenen, boodschappen, vliegtickets, vakanties, zelfs een stofzuiger online gekocht.Heel vaak was het als ik in de winkel voor schoenen kwam en ze hadden het model niet in de juiste maat, kijk maar op internet zeiden ze dan..nouja zeg, met kleding net zo, nou dan idd doe we het wel via internet, en dan ook niet klagen dat de winkels verdwijnen;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Steeds meer, maar geen boodschappen.
    Het meeste koop ik boeken online maar tegenwoordig ook regelmatig dieren voer.. zware zakken worden dan meteen aan huis geleverd. Kleding, schoenen etc en wat niet goed is gaat gewoon weer retour.
    Alleen als ik eerst wil zien hoe iets er echt uit ziet of ik het in prijsverhouding/kwaliteit wil zien dan ga ik liever naar de winkel.. heb een gruwelijke hekel om winkel in en uit voor bv een paar schoenen terwijl ik met een paar klikken het morgen in huis kan hebben en vaak ook nog met leukere kortingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik koop veel online, vooral kleding. Dan bestel ik meestal twee maten en betaal pas achteraf. Zo kan je thuis rustig uitproberen en hoef je niet voor te schieten als je iets terugbetaalt.

    Ik doe dit vooral ook omdat ik niet houd van winkelen. Al dat geslenter door de stad en vaak kan ik niet vinden wat ik nodig heb. Dan is mijn vrije dag ook nog voor niets opgegaan aan dat winkelen!

    BeantwoordenVerwijderen