Schoenen; goedkoop is duurkoop?

september 10, 2015

Op schoenen bezuinig ik liever niet. Ik wil graag kwalitatief goede schoenen, waar ik prettig op kan lopen. Een goed voetbed zorgt er immers voor dat je minder snel fysieke klachten krijgt. Toen ik als student minder te besteden had, kocht ik vaak goedkope schoenen. Mijn enige voorwaarde was dat ze modieus waren. Deze schoenen waren binnen de kortste keren helemaal af en liepen vaak niet fijn.

Tegenwoordig koop ik minder schoenen, maar betaal ik er meer voor. Ik kies voor een relatief neutrale schoen, waar ik zo een paar jaar plezier van heb. Dit jaar ben ik weer aan de beurt om nieuwe laarzen en een paar lage schoenen te kopen. Laarzen zijn bij mij altijd een drama. Ik heb smalle kuiten, waardoor ik al snel naar een speciaalzaak moet voor een passende laars. Mijn voorkeur gaat dit jaar uit naar een lagere laars, zodat ik in een reguliere schoenenzaak kan winkelen.

Voor een goede schoen betaal ik minimaal 100 euro per paar, laarzen vaak nog iets meer. Ik wil dit jaar eerst gaan outletshoppen in B.ataviastad. Mocht ik daar niet slagen, ga ik een dagje shoppen in de stad.

Bezuinig jij op schoenen? Waar moet een goede schoen bij jou aan voldoen?

You Might Also Like

9 reacties

  1. Ik bezuinig wel op schoenen, dwz ik koop goede schoenen in de uitverkoop. Ze moeten direct goed zitten, een voetbed hebben en er natuurlijk ook een beetje leuk uitzien. Omdat ik weet welke merken mij goed passen, ben ik meestal zo klaar met het kopen van schoenen. Zo passen E.cco schoenen altijd, maar die van W.olky niet.Voor'netjes' heb ik twee paar schoenen waarop ik geen kilometers kan lopen maar die redelijk goed zitten en die er feestelijker uitzien dan de dagelijkse degelijke stappers.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik bestel mijn schoenen altijd in de sale bij Schuurman schoenen.nl Zo koop ik goede schoenen voor weinig geld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van een merk koop ik ook wel eens via MP en 2x prima schoenen voor 30,00 ontvangen, de 3e zit minder lekker als is het dezelfde maat.

    Gisteren weer mijn favoriete sandalen van deze zomer ook al voor 2016 gekocht in andere kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb verschillende soorten. Enkellaarsjes met hak voor netjes, platte voor daags enz. De daagse moeten comfy zijn en lang meegaan. Ook heb ik dure en goedkope en kan niet echt zeggen dat het een standaard beter is dan het ander. Wel altijd leer.
    Tegenwoordig hebben schoenen soms een voetbed van dat tempur schuim. Dat zit erg fijn vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik bezuinig wel op schoenen. Ik koop ze in de uitverkoop. Liefst in duitsland. Scheelt algauw 50-80 euro voor een paar schoenen.
    Ik koop brede schoenen, want brede voeten. Nooit een puntjes want met maat 42 doet dat nog zeer aan mijn tenen. Ik koop schoenen die ik in de winkel een kwartier aanhoud. Zitschoenen doe ik niet aan. Ik loop veel en anders sta ik. Zitten is er zelden bij op mijn werk. Ik moet er onmiddellijk goed op lopen. Inlopen bestaat niet, dan zitten ze gewoon niet goed. Docs, gabor, jana, mustang, maar zo een paar merken die mij wat stijl en maat de meeste jaren wel bevallen.
    Ik heb zes paar nette schoenen. Twee paar pumps, twee platte veterschoenen en twee paar enkellaarsjes met een hakje.
    Twee jaar geleden kocht is mijn laatste paar en ik kocht drie weken geleden voor een bruiloft een paar nieuwe pumps. Gelijk het paar waar ik steeds van denk kan dat wel naar mijn werk, naar die vergadering.. Weggedaan. Het waren schoenen die ik vijf jaar geleden kocht. Veel gedragen, veel plezier van gehad, maar drie maand geleden begon ik steeds te twijfelen.'op' dus.

    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. op schoenen bezuinig ik niet, al kijk ik wel altijd of er ergens een opruiming of aanbieding van mijn merk is. ik draag het liefst ecco schoenen. ik heb een botvergroeiing aan mijn voeten waardoor het lastig is een geschikt paar schoenen te vinden en eccos zitten over het algemeen het lekkerst. ik moet voor mijn werk veel lopen en als ik geen goede schoenen draag heb ik veel pijn aan mijn voeten en is het ook veel vermoeiender . dus goede schoenen zijn super belangrijk en daar geef ik graag wat meer aan uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb ook van die heel smalle kuiten, best lastig. Vond eens in de uitverkoop van de uitverkoop hoge zwarte laarzen van Clarks voor 27 euro, waar ik dik drie jaar mee heb gedaan. Vorig jaar kocht ik hier gevoerde leren winterlaarzen, geen overbodige luxe. En dit jaar liep ik tegen een aanbieding van dr. Martens aan bij de wehkamp. Bij zalando staat de kuitomtrek erbij bij laarzen. Dat vind ik ook wel handig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij een goede schoenmaker kun je een stuk uit de kuit laten halen zodat het beter past. Ook kunnen ze er een stuk tussen zetten. Dus als je moiie laarzen hebt gevonden die niet goed passen, kun je dat nog proberen. Olga

      Verwijderen
  8. Ik heb een goed online schoenen site gevonden, ik ben hier via via terechtgekomen en dit is echt geen reclame, ik ben een gewone klant. Maar ik houd absoluut niet van dat hysterische gedoe van Z.aaaaaaaalondo enzo. En zo kwam ik terecht bij de S.choenenfabriek, ze hebben een goede sale, ik koop alleen in de sale en liefst onder de 50 euro voor goede schoenen. Neem je voordeel!

    BeantwoordenVerwijderen

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Popular Posts

Populaire berichten

Populaire berichten