Wanneer boodschappen doen?

By Financieel onafhankelijk in 10 jaar! - september 17, 2015

Boodschappen doen is absoluut geen hobby van mij. Aangezien ik 5 dagen per week werk, doe ik vaak in het weekend mijn weekboodschappen. Ik probeer altijd voor zaterdagochtend 10 uur alle boodschappen in huis te hebben. Later op de dag is het namelijk ontzettend druk en is parkeren in het centrum een drama.  Op zondag zijn hier alle winkels nog gesloten.

Ik haal onze boodschappen 1x per week. Ik weet precies hoeveel ik nodig heb om de week goed door te komen. Ik maak geen weekmenu, zoals ik op andere blogs wel eens lees. Ik bekijk per dag waar ik zin in heb. Ik zorg altijd voor een vaste basis aan boodschappen, waar ik eindeloos mee kan varieren.

Alleen dat boodschappen doen, ik vind de drukte in de supermarkt dus maar niets. Als ik vakantie heb, vind ik het niet erg om even boodschappen te doen, op een doordeweekse dag kan je normaal met je karretje door de gangpaden lopen. Toch heeft de drukte op zaterdag ook 1 groot voordeel; doordat het zo druk is, wil ik er ook zo snel mogelijk weer weg zijn. Ik gun mijzelf dus geen tijd om lang bij de chocola, kaas en koekjes te staan.

Op welke dag doe jij de boodschappen? Hoe vaak per week ga jij naar de supermarkt?

  • Share:

You Might Also Like

11 reacties

  1. Ik doe op zaterdag de houdbare boodschappen en eten. Soms op zondag alleen wat voor het avond eten. Ik doe deze bij een klein winkelcentrum waar de Jumbo en een super slager zitten. Daar kun je alle momenten prima parkeren. Op zondag zijn de supermarkten open (ook andere winkels en een keer per maand alle winkels in het centrum) vanaf 10 uur tot 20.00 uur. Wij wonen in de Randstad. Door de week haal ik naar wens op maandag in ieder geval eten voor maandag en dinsdag. Een weekmenu werkt niet voor mij. Ik werk tegenover twee supers en haal in mijn pauze wat. Ik heb geen hekel aan boodschappen en een ruim budget. Dat mag ook op.
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hanteer ook geen weekmenu en heb ook een vaste basis. De boodschappen doe ik op vrijdag eind van de middag omdat ik anders geen auto tot m'n beschikking heb. Op vrijdagochtend fiets ik even naar de bakker (vlakbij) voor brood voor heel de week (vriezer)
    In het weekend haal ik nog wel eens een verloren boodschap of aanbieding die ik graag wil hebben uit een andere winkel. Daar ben ik dan zo weer weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Na mijn vakantie ben ik nog steeds mijn structuur kwijt, ga maar niet zeggen hoe lang we al weer thuis zijn. :o

    Ik doe nu niet op een vaste dag boodschappen, maar wanneer we niks meer in de kast hebben, haal ik wat bij. Werkt niet lekker dus ook een aandachtspunt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zaterdag na 18:00 uur, in een winkel met zelfscanners, zodat ik alles gelijk in de kratten in mijn winkelwagen kan doen. Ik ben in een uur uit en thuis. Sommige (houdbare) producten koop ik bij een andere winkel, ongeveer eens in de zes tot acht weken. Dat doe ik dan meestal voorafgaand aan de wekeljkse boodschappen.
    Ik vind dit zo ideaal, hoef maar één keer per week boodschappen te doen, wel zo makkelijk als je fulltime werkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op donderdagavond rond 19.00 uur! Heerlijk rustig rond dat tijdstip.
    Enige nadeel is dat er vaak geen brood meer is, maar dat haal ik vaak apart nog een keer door de week..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ga boodschappen doen op het moment dat ik dingen nodig heb, daar heb ik geen vaste dag voor. Kijk wel eerst wat er in de aanbieding is qua groenten en fruit want dat is wat er dan op tafel komt. Ben gelukkig niet zo dat ik steeds mijn kar vol gooi met andere dingen, ik winkel met een briefje en hou niet zo van grote voorraden aanhouden. Als ik van iets het laatste pak, zet ik het op het boodschappenbriefje en koop het. Heb drie supermarkten op loopafstand van 10 minuten dus dat scheelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Meestal ga ik op donderdag of vrijdag om de wekelijkse boodschappen, maar ben ik toevallig op woensdag vrij, dan ga ik op woensdag. Ik probeer 1 keer per week te gaan, omdat dit het praktische en voordeligste is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Op de dinsdag ochtend ga ik langs de Deen voor de aanbiedingen. Op donderdag ochtend ga ik langs de ah voor brood en glutenvrije producten beide ochtenden heb ik Anders een verloren half uurtje, oudste moet om half 9 op school zijn en jongste om 9 uur op de peuterspeelzaal. De grote boodschappen doe ik meestal 1x in de 3 weken. Dit is om de voorraad aan te vullen. Ook op een door de weekse ochtend. Vers fruit en groente haal ik dan meestal ook en vul ik tekorte aan op de dins en donderdag ochtend. Stiekem vind ik boodschappen doen wel leuk, gezellig met jongste keuvelen in de winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Op zondagochtend. Heerlijk rustig. We halen dan de boodschappen voor de hele week. Tussendoor haal ik nog wel eens verse producten of aanbiedingen van een andere winkel.
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik haal de week boodschappen op Woensdagmorgen, en alleen nog wat brood of iets kleins bij halen als we te weinig hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. maandagochtend tussen school (8.10 ) en psz (9.00) en soms op vrijdag tussen school en psz (8.30/9.00) bij de supermarkt naast school, man smiddags tijdens zwemles van dochter naar de lidl. snel snel idd, ideaal ;)

    BeantwoordenVerwijderen