Welke verzekeringen heb jij?

september 12, 2015
Wij Nederlanders verzekeren ons graag voor zoveel mogelijk zaken. Want stel je eens voor. Als echte Nederlander maak ik mij hier ook schuldig aan. Ongemerkt hebben we toch een hoop verzekeringen lopen.Vandaag wil ik ze eens tegen het licht houden.

Onze verzekeringen
Wij hebben verzekeringen lopen voor:

  • I.nterpolis overlijdensrisicoverzekeringen (keert uit bij overlijden, staat tegenover de hypotheekschuld)
  • A.nderzorg zorgverzekering (basis + aanvullend) 
  • Z.ekur alles in 1 (aansprakelijkheid, inboedel, reis, multimedia buitenhuis, ongevallen, rechtsbijstand, woonhuis) 
  • A.ll secur autoverzekering (wa + )
De overlijdensisicoverzekering hebben we opnieuw af laten sluiten, wat een flinke besparing opleverde (hier te lezen) Bij de zorgverzekering had ik dit jaar verkeerd gegokt; ik had een verhoogd eigen risico en heb door meerdere ziekenhuisopnames deze volledig verbruikt. Deze verzekeringsmaatschappij bevalt overigens wel goed, hij is goedkoop en ik heb zeer positieve ervaringen met ze. Ze zijn snel met uitbetalen en goed bereikbaar. Toch stap ik mogelijk volgend jaar over, omdat zij geen goed pakket hebben voor zwangere vrouwen. Ik ben nog niet zwanger, maar wij hebben wel een zwangerschapswens. Ons woonhuispakket van Z.ekur hebben wij sinds wij in deze woning wonen. Hier wil ik binnenkort weer eens naar gaan kijken. Een verzekering voor multimedia buitenhuis vind ik niet noodzakelijk en een doorlopende reisverzekering ook niet. De autoverzekering bevalt mij tot op heden goed. Deze is prima betaalbaar en tot op heden alleen maar  positieve ervaringen met de verzekeringsmaatschappij

 Het loont dus wel om verzekeringen tegen het licht te houden en te vergelijken op het internet. Door de automatische incasso's merk je niet veel van de kosten. Toch worden ze vaak jaarlijks verhoogd. Nieuwe klanten ontvangen daarnaast vaak aantrekkelijke kortingen. Goed vergelijken en regelmatig overstappen kan dus veel geld opleveren. 

Welke verzekeringen heb jij lopen? Stap jij over bij een kostenbesparing of geef jij de voorkeur aan je eigen vertrouwde verzekeringsmaatschappij?
 

8 opmerkingen:

  1. We hebben eigenlijk gewoon alle verzekeringen die nodig zijn en geen een meer.
    Het enige waar we wel eens overstappen is de auto verzekering en verder zitten we goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Autoverzekering volledig casco. Ooit eens vergeleken en daarna bij gebleven.
    Ziektekostenverzekering basis plus aanvulling tandarts collectief via werk man. Hier heb ik ook misgegokt om geen aanvulling fysio te nemen wat ik dit jaar wel nodig heb gehad. Dat heeft me wat geld gekost maar daar heb ik een reserveringsrekening voor. Ook brillen zijn niet verzekerd. Ik heb uitgerekend dat de premie dan zo omhoog zou gaan dat ik er beter zelf geld voor opzij kan zetten.
    Levens-/uitvaartverzekering. Gedekt bedrag 4500 p.p. Dat is tegenwoordig te laag maar kunnen we zelf aanvullen.
    Brand en inboedel en de verplichte W.A.
    Dat was het.
    Geen rechtsbijstand. In geval van arbeidsconflict zijn we lid van de bond.
    Reisverzekering sluiten we altijd tijdelijk af.
    Eerlijk gezegd vergelijk ik nooit en blijf zitten waar ik zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben de volgende verzekeringen:
    Ziektekosten (geen budget). Ik heb problemen met mijn gezondheid en laat het liever zo. Man heeft een dure omdat we dan EUR 1000 kunnen declareren voor de medicijnen van zoon die niet vergoed worden.
    Koophuisgarant. Hierin zitten alle verzekeringen voor het huis en aansprakelijkheid. Ook buitenshuis. Sinds zoon zijn tas liet vallen en zijn laptop ontzet was hebben we deze. Al vergoeding van gekregen.
    Autoverzekering 2x voor beide auto's en een verzekering voor de motor van man.
    levensverzekering voor de hypotheek.
    Beiden een uitvaartverzekering, man en kids in natura en ik een bedrag ad EUR 10.000 hebben mijn ouders voor mij afgesloten.
    nabestaande verzekering. Man had een slechte voorziening via zijn werk. Bij overlijden van een van ons ontvangt de ander tot 67 EUR 700 netto per jaar. Deze verzekering zeg ik op zodra de kinderen zelf aan het werk zijn.
    Doorlopende reis/annuleringsverzekering, we gingen altijd meerdere keren per jaar langer of korter op vakantie. Dit jaar kan dit door werkverplichting even niet. Ik ga deze opzeggen.
    Rechtsbijstand verzekering (voor auto, wonen, inkomen en consument). Ik ga kijken of ik op kan zeggen alleen inkomen en auto wil ik over houden. Bij vader en vriendin heb ik gezien dat de hulp van de bond niets voorstelt. Voor man hebben we het deel inkomen al nodig gehad door een arbeidsconflict. Toen heeft deze verzekering zijn nut gehad.
    Ik kijk wel af en toe naar de verzekeringen maar overstappen doe ik niet. We hadden een internet verzekering voor de auto en toen we die opzegden lieten ze de rechtbijstand verzekering gewoon doorlopen. Die zou ik nl niet opgezegd hebben. Pas na nog twee boze emails kwamen ze hier op terug en pas weer maanden later kreeg ik het geld. Moet er niet aan denken dat bij zo'n maatschappij je brand of waterschade hebt.
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Verzekeren is een gevoelskwestie, het borgen van veiligheid voor kosten die je niet kunt dragen.
    Alle verzekeringsmaatschappijen werken met statistieken. kans x effect = risico
    Ik had altijd WA+ want wat als ze inbreken in je auto en/of een raam gaat kapot..?
    Nou dat is beide gebeurd, bleek dat ik 75 euro eigen risico op het raam het en een max van 250 voor wat er in de auto lag. sindsdien heb ik gewoon WA
    Hierdoor was mijn verzekering 15 euro per/m duurder. Het was 12 jaar geleden en we zijn nu € 2160,- verder.

    3 jaar geleden vloog mn bed in brand (raar verhaal, en nee geen sigaret) omdat mn bed 3 jaar of ouder was kreeg 268 euro uitgekeerd "min 250 euro eigen risico" 18 euro dus.
    Weg met de inboedelverzekering.

    Mn uitvaartverzekering heb ik ook opgezegd want ik ga toch niet dood :-))
    Wat wij hebben is WA Auto WA voor ons allebei de ziektenkosten (max eigen risico en in 1x betalen voor een heel jaar scheelt soms 5%) en opstalverz

    Als je de kosten van het vervangen niet kan dragen dan moet je het verzekeren.
    Anders is het gewoon geld weggooien

    grt Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Peter: wij zijn een keer uitgegleden met de auto over aangevroren sneeuw met een aanrijding tot gevolg. Onze schuld dus. We waren toen erg blij met de allrisk verzekering.......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @peter tuurlijk kom je altijd slechter uit na een brand maar je moet ook niet vergeten dat je inboedel verzekering ook beredderingkosten dekt. Bij mijn ouders is de onderste verdieping ondergelopen na zeer heftige regenval vorige zomer. Feitelijk waren alleen de bedden en kasten licht beschadigd door het water (ze hadden "mazzel" bed was nog redelijk nieuw en kregen goed bedrag vergoed. Maar de kast is volledig hersteld door een bedrijf via de verzekering was van hout). Maar de kosten van het drogen (dagen grote blowers in huis), opnieuw de muren doen, het reinigen (diverse keren want stinkt) en nieuwe vloer werden helemaal vergoed of ze zagen er zelfs geen rekening van.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ Nic, klopt als er iets gebeurd en je hebt daarvoor een verzekering komt dat goed uit. Neemt niet weg dat de kans dat zoiets gebeurd zeer klein is. los daarvan zoals ik al zei als je de kosten niet kan ophoesten moet je het verzekeren. viel dit trouwens niet deels onder de opstalverzekering?
    @Wilma vanaf 4 jaar is het niet handig meer om je auto all risk te verzekeren.(althans volgens de consumentenbond) Ik denk trouwens niet dat de meeste lezers van dit sort blogs een auto rijden die all-risk verzekerd moet worden.
    hebben jullie dat programma "wat ben je waard" wel eens gekeken? bijna iedereen overschat zijn inboedel.
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @peter, mijn ouders hebben een huurhuis en alleen een inboedelverzekering. De woningbouwvereniging gaf niet thuis en verwees naar de inboedelverzekering. Een echtpaar naast mijn ouders heeft geen verzekering meer. Zij zitten nu nog met een stinkende vloer en op het kale beton. Maar je hebt gelijk, de kans is klein en als je de kosten zelf kunt dragen niet nodig. Ik wordt onrustig van dat soort dingen en heb daarom (veel) verzekeringen.
      Nic

      Verwijderen

Mogelijk gemaakt door Blogger.