Nee/Nee

november 24, 2015
Nu de decembermaand er aan komt en de winkeliers steeds meer inzetten op marketing, puilt mijn brievenbus uit met reclamefolders. Iets wat ik voorheen best wel leuk vond, maar wat mij steeds meer tegen gaat staan. Ik vind het nog steeds wel leuk om al die folders door te bladeren. Vol met spullen die ik eigenlijk helemaal niet nodig heb én die mij natuurlijk proberen te verleiden om toch wat te gaan kopen. Nou ben ik daar niet zo heel gevoelig voor. Ik vind het wel leuk om gewoon te weten wat er zoal op de markt is.

Maar toen ik gisteren mijn brievenbus leeghaalde met zo'n mooi in plastic gehuld reclamepakket, begon ik mij weer te ergeren. Het is wel erg veel reclame en eigenlijk onnodig. Alles staat tegenwoordig online. Daarnaast zorgt het ook voor een hoop extra afval in huis. Ik ging daarom maar op de site van de gemeente kijken hoe ik aan zo'n nee/nee sticker kom. Die kan ik ophalen bij het gemeentekantoor hier in het dorp, dus daar ga ik deze week maar eens een bezoekje aan brengen.

Erger jij je ook zo aan de grote hoeveelheid reclame die door de brievenbus komt? Kijk jij reclame online of ontvang je het thuis door de brievenbus?


10 opmerkingen:

  1. Hier op het platteland krijg ik bijna geen folders! Dus dit probleem heb ik niet.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Milieu centraal vindt het afval in huis niet erg, maar ze vinden de vele folders milieubelastend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik krijg geen folders dankzij sticker. Ik lees online wat ik denk nodig te hebben (en dat is soms de Kruidvat folder en regelmatig de supermarkt)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij krijgen elke week een gratis 'streekkrant' en een heleboel reclamefolders. Ik kijk altijd uit naar die folders omdat ik dan vaak producten in aanbieding zie staan waarvan ik niet zou afgeweten hebben indien ik geen folders zou ontvangen. Ik weet dat al die papierverspilling het milieu belast en enkel indien we zouden moeten betalen voor het ophalen van oud papier, zou ik zo'n nee/nee stickertje op de brievenbus plakken.
    In onze stad is er eens per maand een gratis papierophaling : tja, echt gratis zal het wel niet zijn want de werkingskosten (afhalen, verwerken,....) zullen wel gefinancierd worden via de belastingen en de kosten die worden aangerekend voor het afhalen van het restafval veronderstel ik.
    liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt alle folders op internet vinden, er zijn diverse sites die ze allemaal bij elkaar hebben. Scheelt een hoop papier. 😀

      Verwijderen
  5. ik vind een folder net wat fijner kijken (groter... ) maar merk dat ik steeds meer via mn folderapp ga kijken omdat ik po maandag boodschappen doe, maar pas dinsdagavond de folder krijg van de supermarkt.. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Al jaren een nee/nee sticker en ik heb niet het gevoel dat ik ook maar een aanbieding mis. Als 1,5 persoonshuishouden zijn aanbiedingen vaak helemaal geen aanbiedingen want de hoeveelheden die je moet afnemen zijn te groot.
    En als je vooral basis dingen gebruikt zijn er ook nooit aanbiedingen, want aanbiedingen zijn met A-merken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als ik de folders krijg (wat niet iedere week gebeurd) dan bekijk ik ze wel en anders kijk ik even op internet naar bepaalde aanbiedingen. Folders gooien we ook niet weg die verzamel ik in een doos en 1x per maand komt de plaatselijke voetval vereniging ze ophalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb al enkele jaren een nee/nee sticker. Heel af en toe mis ik een bepaalde folder, maar verder, nee hoor. Heerlijk. Bij de ah en Lidl waar ik mijn boodschappen doe neem ik wekelijks de folder mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zolang ik zelfstandige woonruimte heb, heb ik een ja/nee sticker. Meer dan 20 jaar dus al weer. Nooit gemist, die folders. Het enige waar ik me aan erger, zijn die zondagsbezorgers die deze stickers gewoon negeren. Meestal is er dan weer ergens een nieuw restaurant geopend ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen

Mogelijk gemaakt door Blogger.