Samenwerken

By Financieel onafhankelijk in 10 jaar! - november 13, 2015

Een beetje verbaasd las ik de mail in mijn inbox van iemand die mij aansprak met collega. In het mailbericht vertelde deze persoon enthousiast over een mogelijke deelname aan een nieuw programma waarmee ik extra inkomsten zou kunnen generen; Klezzer. Een leuk initiatief, waar ik zeker wel wat in zie, maar waar ik helemaal geen tijd voor heb. Aangezien ik het initiatief wel mooi vind, heb ik bewust de naamsvermelding met link in dit bericht geplaatst. Ik heb dus geen aandelen en ben er ook niet lid van.

 Ik vind bloggen heel erg leuk, maar ik krijg ook steeds vaker mailtjes van internetbedrijven of journalisten met de vraag of ik ergens aan mee wil werken. Of een linkje op de site wil plaatsen naar een site. Nu wil ik andere bloggers graag vermelden in mijn leeslijst, zeker als het bloggers zijn die het vooral als hobby doen en het niet (te) commercieel is. Toch vind ik het wel lastig. Ik waardeer het zelf ook erg als iemand mijn link op zijn blog/site plaatst, maar waar trek je de grens? En een zakcentje verdienen met mijn blog vind ik echt wel leuk, maar dat betekend nog niet dat ik overal aan mee wil en ga werken. Ik wil het vooral als hobby houden en bloggen over mijn (onze) eigen reis op weg naar financiële onafhankelijkheid.

Krijg jij vaak verzoekjes via de mail? Waar ga jij wel en waar ga jij niet op in?


  • Share:

You Might Also Like

7 reacties

  1. Ja ik krijg ook wel verzoekjes en mailtjes, maar ook ik werk aan niets mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Krijg soms een verzoekje, en als ik het leuk vind doe ik eraan mee. Maar ik verdien er geen geld mee tot nu toe ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja ik krijg vaak verzoeken, soms vind ik ze erg dwingend. Want in feit is de helft van de verzoeken een vraag of ik reclame wil maken en als ik niet snel reageer komt er soms nog een herhaalverzoek achteraan. Ik neem nu eerlijk gezegd vaak niet eens de moeite mee om te antwoorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb de luxe dat mijn blog vrij nieuw is, dus ze weten me nog niet te vinden ;-)

    Maar ik kan me voorstellen dat het almaar lastiger wordt om tegen de (commerciële) stroom in te gaan ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bijna nooit. He, wat jammer. Maar als het zoiets is, klik ik direct op *markeer als spam*.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik krijg ook wel verzoeken voor zogenaamde 'advertorials'. Ik ga hier erg kritisch mee om en ik wijs ze bijna allemaal netjes af. Belangrijkste voorwaarde is dat het onderwerp uiteraard moet aansluiten bij mijn blog (relaas over vakantiehuisjes in het buitenland opknappen en het leven aldaar). Daarnaast moet het onderwerp me persoonlijk ook aanspreken. Tot nu toe heb ik 1 advertorial opgenomen van de prijsvergelijker Independer in het kader van de naderende zorgverzekeringsrally. Dit tegen een bescheiden vergoeding en met duidelijke vermelding dat het een advertorial betreft, gekoppeld met informatie hoe een zorgverzekering in het buitenland werkt. Ik zou het plaatsen van advertorials overigens nooit gaan overdrijven omdat je dan snel lezers zult verliezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toevallig vorige week een verzoek in die geest ontvangen. Heb een reactie teruggestuurd en daarin eveneens aangegeven dat e.e.a. zou moeten aansluiten bij de aard van mijn blog. Niets meer van gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen