Wegenwacht opzeggen...

november 20, 2015
Sinds ik een eigen autootje heb, ben ik lid van de wegenwacht. Jawel, die met 4 letters. Alleen erger ik mij al geruime tijd aan de hoop reclame die ik door deze organisatie toegestuurd krijg. Ik betaal voor iets, waarbij ik ook nog eens ongevraagd heel veel spam binnen krijg. Niet hetgeen waar ik lid voor ben geworden.

Sinds ik dichter bij mijn werk woon, vind ik het vrij onnodig om lid te blijven van de wegenwacht. Ik heb een relatief korte reisafstand en mijn auto gebruik ik vrijwel nooit voor lange afstanden. Jaarlijks betaal ik 95 euro voor het standaardpakket van de wegenwacht. Mijn autootje wordt altijd goed onderhouden en ik verwacht dus ook niet dat hij er zomaar ineens mee gaat stoppen.

Ik wil dus mijn lidmaatschap gaan beeindigen. Maar ergens twijfel ik wel. Het is toch een soort zekerheid die je afkoopt door lid te zijn van de A en W B.

Ben jij lid van de wegenwacht? Waarom wel/niet?

13 opmerkingen:

  1. Ik heb twee keer achter elkaar nieuwe auto's gehad, waardoor je van de dealer een zelfde soort service krijgt tijdens de garantiejaren. Wat mij erg tegenstond aan de A en WeeBee was dat het lidmaatschap persoonlijk is en niet op-naam-van-de-auto. Dus als iemand anders mijn auto meeneemt, dan krijgen zij de service niet.
    Zo wilde ik op vakantie de auto van mijn ouders meenemen en had voor die drie weken een heel jaar lidmaatschap af moeten sluiten terwijl ik het verder geen hulp van hen nodig heb. Wat mij betreft een geldkloppende actie en voor mij een reden om me daar niet meer te melden.
    S.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben geen lidmaatschap. Mijn man kan veel zelf en mocht ik ooit stil komen te staan en hij kan niet komen dan kun je altijd nog de A N W B bellen. Je moet dan wel een jaar lidmaatschap boete betalen en ter plekke lid worden. Aangezien we nu al 25 jaar auto rijden hebben we al heel wat jaren bespaart.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Opzeggen kon tot 15 november. Je mag er dus een jaartje over denken,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je kan ook kiezen voor goedkoper varianten als de vakgarage mits hij daar in onderhoud is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wij hebben de peugot card de auto wordt ook apk gekeurd in een peugot garage.
    maar het scheelt heeeeel veel mag zowiezo met de peugot card gratis ruitenwisvloeistof en olie laten bijvullen en tot nu toe 1x pech gehad (spijker in band) en werd heel snel geholpen ze kwamen met een peugot pech busje naar mij toe. Ik ben zeer tevreden erover.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wel lid van de Aa & Wee Bee. Want: aangepaste auto voor zoon in rolstoel. Vervangend vervoer zit er ook bij. Vorig jaar partnerabonnement afgesloten omdat hubbie al jaren lid is. Ik ben toch maar lid geworden omdat ik ook een motorfiets heb waar ik dagelijks woon/werk verkeer mee doe en als ik tijd heb voor de fun rij. En de auto heb ik niet meer bij de officiële dealer in onderhoud dus zit daar niet meer de jaarlijkse "gratis" pechhulp bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jaren lid van de A enWB geweest. 1x laten komen thuis , bleek dat we de accu leeg hadden laten lopen. Dit hadden we dus ook met buren kunnen regelen ( accu opladen).
    Nu rijd ik zo weinig dat ik niet verwacht onderweg wat te krijgen. De ritjes zijn kort en mocht er iets zijn dan kan ik de garage bellen of mijn zwager dan hij me op komt halen als er wel iets onderweg mocht gebeuren. En inderdaad het is 1x extra betalen en dan lid worden. Ik ben al 4,5 jaar geen lid en heb ze niet nodig gehad, dus dat is er wel ( financieel) uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ja en erg blij om ook! ik kan nog niet eens een band verwisselen.. (al is alles te leren.. ;) ) maar al een paar x gebruik van moeten maken toen ik nog buitenshuis werkte.. (in de huidige auto de acco op (leeg/dood), een draadje los van de startmotor, waardoor hij helemaal niets meer deed (vaak voorkomend probleem volgens de aardige monteur) en in de vorige auto (op gas, dus vaker duur onderhoud en vaker problemen) ook meerdere keren geholpen.. en dat terwijl ik mn rijbewijs pas 5,5 jr heb ;) heel erg blij mee dus!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben 17 jaar lid geweest van de ANWB tot ik september 2014 een brief van ze ontving waar in werd aangekondigd dat een aantal pakketten werd samengevoegd en mijn pakket 2 dagen extra vervangend vervoer zou gaan bevatten. Een snelle rekensom leerde mij dat het een verkapte prijsverhoging van 19% betrof ten opzichte van 1% inflatie 2014. Inflatie correctie is normaal, maar 18% meer dan de inflatie is diefstal en ik zit niet te wachten op de 2 dagen vervangend vervoer. Die krijg ik ook bij een goede garage.

    In de telefoon geklommen en om een accountmanager gevraagd. Alles is onderhandelbaar en 17 jaar lidmaatschap zal toch wel meewegen voor een vaste klanten korting of ander leuke aanbieding. Misschien naïef van mij, maar helaas was de ANWB niet van plan om mij met een accountmanager door te verbinden of een beter voorstel te doen. Dat viel namelijk buiten het standaard script van de medewerkster.

    Ik was inmiddels zo beledigd dat ik de betreffende woordvoerster vriendelijk heb verzocht de aanbieding ergens te stoppen waar de zon niet schijnt en per onmiddellijk telefonisch mijn lidmaatschap opgezegd.

    “Leden zijn maar lastig, ze moeten betalen en vooral geen moeilijke vragen gaan stellen over prijsverhogingen” Gelukkig hebben we marktwerking en ben ik nu voor een scherpere prijs lid van Routemobiel.

    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Al heel lang lid, ook buitenland en aanhanger en de keren dat ik er gebruik van moest maken is er altijd een oplossing gezocht ook in buitenland. Dat vind ik wel voordeel van de AN.b ze zoeken echt een oplossing en dat doen de andere aanbieders en via dealer niet altijd daar wordt veel vaker naar de garage gebracht.

    Ik blijf dus graag lid en neem de extra''s die ik krijg als spam etc. en de hogere prijs voor lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben nooit lid geweest, ga ik ook voorlopig niet doen. Ik rijd korte stukken en heb alles op fietsafstand. Wonen, werken, vrienden en familie, alles is dichtbij. Als ik stil kom te staan is de kans groot dat ik kan worden weggesleept door familie of vrienden.
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Na 35 jaar lidmaatschap om dezelfde reden opgezegd als Chris. Aan zo'n arrogante organisatie wilden wij geen cent meer kwijt. Konden veel voordeliger elders terecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Was weel heel lang lid, maar zonder ww : rij nogal weinig (fiets heel veel). Maar de auto wordt steeds ouder, en ik ook en mijn moeder (ik ben mantelzorger) ook. Dus vorig jaar dan toch maar ww afgesloten.
    Ik bekijk het maar zo: ik heb er 18 jaar op kunnen bezuinigen, nu zijn de jaren aangebroken dat ik er wel geld aan uit geef.
    Maar als ik over een poos (hopelijk duurt het nog een paar jaar) een andere (nieuwe(re) auto aanschaf, gaat de ww er misschien wel weer uit, afhankelijk van hoe betrouwbaar ik die inschat.

    BeantwoordenVerwijderen

Mogelijk gemaakt door Blogger.