Zelfhulpmedicijnen; dat kan veel goedkoper!

november 16, 2015
Met een kop vol snot en barstende koppijn heb ik hem nu toch te pakken; de griep! Ik zou nu natuurlijk heel snel naar de drogist kunnen rijden en daar heel veel zelfhulpmedicatie in kunnen slaan, maar dat doe ik niet. Lange leve de tips van oma die werken als een tierelier én nog veel goedkoper zijn ook!

ui
Zodra ik merk dat ik verkouden word, zet ik een ui onder het bed. Daar is manlief niet heel blij mee, de geur is namelijk niet zo fijn. Maar het slaapt heerlijk als je verkouden bent. Het zorgt ervoor dat je goed adem kan blijven halen. En die chagrijnige man moet je maar op de koop toe nemen ...

Stomen
Een pannetje water op het vuur, een theedoek over je hoofd en stomen maar. Heel simpel, maar erg effectief. Door te stomen kan je zelfs een holteontsteking voorkomen.

Kippensoep
Geloof het of niet, maar het is echt bewezen. Studies hebben aangetoond dat kippensoep helpt bij griep en verkoudheid. De stoom die van de soep afkomt, verlicht de verstopping van neus en borst. Bouillon schijnt ontstekingsremmende eigenschappen te hebben. De beweging van witte bloedlichaampjes, die aanzetten tot het vermeerderen van slijm in neus en longen, wordt gestopt.
 (meer lezen: gezondheidsnet)


Hoe zorg jij ervoor dat je de griep verslaat? Heb jij al last gehad van een verkoudheid/griepje sinds de R weer in de maand zit?

6 opmerkingen:

  1. Allereerst: veel beterschap gewenst!!

    Wij hadden een paar weekjes geleden (buik)griep en dat hebben we bestreden met gemberthee en beschuitjes! Maar voor Tobias kopen we ons wel arm aan de geneesmiddelen tegen zijn verkoudheid... Maargoed, heb werkt wel, dat scheet weer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, scheet moet natuurlijk scheelt zijn ;)

      Verwijderen
    2. scheet is natuurlijk wel een erg leuke combinatie met buikgriep ;)

      Verwijderen
  2. Ik durf het bijna niet hardop te zeggen, maar de griep weet mij niet te wonen. De keer dat ik verkouden ben, doe ik het ook met grootmoeders middeltjes. Beterschap en dat de griep je snel weer met rust laat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik durf het bijna niet hardop te zeggen, maar de griep weet mij niet te wonen. De keer dat ik verkouden ben, doe ik het ook met grootmoeders middeltjes. Beterschap en dat de griep je snel weer met rust laat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb gelukkig nog geen verkoudheid gehad dit seizoen, en ik hoop die ook te ontlopen. De huismiddeltjes die je noemt helpen bij mij totaal niet. Het enige waarmee ik kan slapen is zo'n neusspray.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Mogelijk gemaakt door Blogger.