De eettafel; de 4 weken deadline

december 31, 2015

Wat een reacties naar aanleiding van mijn blog over het willen aankopen van een nieuwe eettafel. De reacties waren duidelijk; mooie tafel, maar wel erg duur. Die mooie tafel spookt nog steeds door mijn hoofd heen, maar ik wil toch kijken of er een vergelijkbare, goedkopere tafel te vinden is. De zoektocht is begonnen met een budget van 1000 euro voor de eettafel.

Op marktplaats kan ik weinig vergelijkbaars vinden, daarbij hebben wij niet de mogelijkheid om de eettafel zelf op te halen. Daar is onze auto te klein voor en is de tafel over het algemeen te zwaar voor. Ik moet dus ook op zoek naar andere alternatieven naast marktplaats. Op dit moment zijn deze:

- online veiling waarbij ik een mooie tafel heb gezien, sluit op 4 januari.
- Meubelwinkels in de omgeving van Amersfoort langs gaan; in januari is er sale, dus zeker de moeite waard om ons nog wat meer te oriënteren
- kleine zelfstandigen in de omgeving bezoeken en een tafel naar eigen wens laten maken (bedankt voor de links onder mijn vorige bericht!)

Aangezien ik bang ben om heel lang te gaan zoeken en uiteindelijk op niets uit te komen, heb ik  er wel een deadline aan gesteld. De hele maand januari mag ik op zoek naar een vergelijkbare tafel. Vinden we die niet, kopen we begin februari de tafel + stoelen die we hebben gezien bij Loods 5.  Daarbij moet ik wel zeggen dat we geen concessies willen doen in de kwaliteit. We willen dit keer gaan voor een zware, mooi afgewerkte tafel waar we hopelijk lang plezier van kunnen hebben.


Stel jij een deadline & budget aan het kopen van meubels?

You Might Also Like

16 reacties

  1. Ik vind meubels belangrijk ja. En koop niks waar ik niet het goede gevoel bij krijg. We doen heel lang met onze meubels omdat we de sfeer die ze uitstralen prettig vinden. We hebben een budget voor vervanging van interieurstukken maar als we iets heel mooi vinden of erg graag willen hebben sparen we net zo lang tot we het kunnen aanschaffen. Als ik kijk naar de tafel die jij laat zien denk ik niet dat je die goedkoop gaat vinden. Het plezier dat de tafel je geeft vind ik minstens zo belangrijk als de prijs. Ik ben het wel eens met de opmerking over het niet kunnen zitten aan de kopse kant. Dat is niet zo praktisch. Verder vind ik het een prachtige tafel waar ik zelf best veel geld voor over zou hebben. Je kunt er daarna jaren met plezier van genieten,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een auto of een aanhangwagen huren voor een paar uurtjes? Dan kun je wel gaan en staan waar je maar wil. En onze lokale tweedehands winkel haalt meubels gratis op en brengt meubels ook gratis weer aan huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben ook een tafel laten maken door een gewone timmerman (met zicht op meubelen, dat blijkt). We hebben er nu 5 jaar later nog plezier van. De tafel kostte destijds iets van 800 guldens. Als je dat er nu in euros voor zou betalen was het nog niet gek. Tip: denk, net als bij keukens, goed na over wat een fijne hoogte voor je is

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als consuminderaar iets scoren voor een veel lagere prijs heb je gewoon geduld nodig. Dan is een maand best kort. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Met een eiken tafel kun je heel erg lang doen. Met een uitgave voor jaren, kijk ik over het geld heen, zodat ik heb wat ik echt wil en dan kan een paar 100 euro een groot verschil maken.
    Ik heb een eiken tafel waar aan alle kanten gezeten kan worden. In kleinste formaat kunnen er aan de lange zijde 2 stoelen staan. Zoals ik hem nu dagelijks heb staan , met een tussenblad ertussen, staan er aan de lange zijde 3 stoelen. Deze tafel kan nog langer door nog een tussenblad te plaatsen en dan kunnen er aan de lange zijde 4 stoelen staan, naast de gangbare 2 stoelen die aan de kopse kant altijd kunnen.
    Afgelopen keer met een verjaardag de kamer enorm vol met mensen. De tafel hebben we voor deze gelegenheid maar even ingekort. Dat is handig het extra blad in het midden van de tafel kun je weg werken in de tafel.We hwbbe dus een tafel met 2 extra bladen die in het midden gelegd kunnen worden voor verlenging van de tafel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Persoonlijk vind ik een maand kort, voor een product wat je een leven lang mee wilt laten gaan. Maar een deadline is niet gek hoor. Mijn eethoek en het bijbehorende bankje is op maat gemaakt, wel heb ik het aflakken zelf gedaan, scheelde nogal wat geld.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kijk ook even op de website van Femor (femor.nl), gevestigd in Otterlo. Die verkoopt soortgelijke tafels als jij bij Loods5 zag, maar voor beduidend lagere prijzen. Het is daar ook mogelijk een tafel naar wens te laten maken. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou gewoon kopen. Dit soort mooie tafels zijn er niet tweedehands. Je hebt het geld, vindt deze tafel geweldig.. Soms moet je jezelf gewoon blij maken, zonder te veel na te denken. Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Op marktplaats zijn ook genoeg kleine vervoerdes. Zo heb ik zelf een kast en bank die ik tweedehands had gekocht thuis gekregeken. (Heb helemaal geen auto).

    Als je je ergert aan huidige tafel is deadline niet verkeerd. Maand is misschien een beetje kort.

    Zie anders het positieve. Salontafel had anders minimaal 300 euro gekost. Zeg gewoon dat je ze samen voor 1325 hebt gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Misschien iets raars, maar op FB heb je ook genoeg verkoopgroepen en winkels staan.. heb je daar al eens gekeken?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heel verschillend.. nu staan er goedkope meubels wat ik al vrij duur vond toen, van Otto en Ikea.. in t nieuwe huis komen nieuwe meubels omdat we een compleet andere styl willen en er t budget voor hebben.. er komen meubels van leenbakker in.. een hele set voor 1400 euro ofzo.. (dressoir, eettafel, salontafel en barkast zoals zij het noemen...) ik vind het al erg duur :p maar ben een krent als t om geld uitgeven gaat.. gewoon niet gewend zulke bedragen uberhaupt te bezitten... maar enorm blij mee! ieder maakt de keus voor zich.. kan het financieel.. gaat het ten koste van anderen dingen en zo ja maakt dat uit.... prima toch??!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Voor volgend jaar hebben wij wel een voornemen om een nieuwe bank te kopen. Aan het eind van het jaar moet dat toch echt wel geregeld zijn. Verder hebben we geen deadlines... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wij waren bij de P.ronto voor 400 klaar voor een mooie grote tafel van acaciahout. Misschien nog een idee om te kijken...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar kwam onze vorige tafel ook vandaan; de kwaliteit viel ons erg tegen helaas.

      Verwijderen
  14. Hoi,
    Allereerst leuke blogs, ik lees graag mee! Wij hebben vier en een half jaar geleden een mooie tafel gekocht bij www.dok2.nl. Die van ons is erg groot (2.40 lang)maar ze hebben natuurlijk allerlei maten en bevalt erg goed met ons gezin. Je kunt eens op hun site kijken...
    Hartelijke groet,
    Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Popular Posts

Populaire berichten

Populaire berichten