Kerstdrukte in de supermarkt

december 24, 2015

Boodschappen halen is al niet mijn favoriete hobby, maar rond deze dagen in de supermarkt rondlopen vind ik verschrikkelijk. Wij krijgen op 1e kerstdag schoonfamilie te eten en wij gaan een 3-gangen diner serveren. Het koken voor veel mensen vind ik erg leuk en aangezien ik vakantie heb, neem ik er ook altijd alle tijd voor. Alleen die boodschappen...

Gisteren ging ik al naar de Lidl om alle verse groentes e.d. op te halen. Ik was er al om half 9 in de hoop dat het rustig zou zijn. Verkeerd gedacht. Het was ontzettend druk en veel producten waren al uitverkocht. In de hoop dat er 's middags misschien weer wat geleverd zou worden, ging ik rond 4 uur nog een keer. Nog steeds ontzettend druk en met veel lege schappen. Geen succes dus. Dus vandaag maar weer richting de supermarkt om de overige boodschappen te halen.

In de Jumbo bij ons in het dorp was het vanochtend ook een gezellige drukte. Zo gezellig dat we in polonaise door de gangpaden liepen. Vechtend om de laatste stokbroden, slagroom en tapenades te bemachtigen. ;) Gelukkig heb ik alles van mijn lijstje in kunnen slaan. Soms wel wat duurder als begroot, aangezien alle goedkope merken al uitverkocht waren. Volgend jaar misschien toch maar wat strakker plannen met mijn inkoop voor producten die wat langer houdbaar zijn.

Ben jij ook druk bezig geweest met de voorbereidingen voor kerst?




You Might Also Like

11 reacties

  1. Leuke Loesje en zeer toepasselijk want het was vreselijk vandaag.
    Alleen de kassa ging redelijk slecht 2 voor me. En al die rennende kinderen tussen de karren.

    Ik woon in een kern waar ook de zondagsrust wordt gerespecteerd en zijn de winkels dus echt 3 dagen dicht, maar aan de karren te zien kunnen ze wel 3 weken dicht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat grappig toch die verschillen, in onze kern is de super de hele kerst en zondag open. Al jaren overigens. De karren leken me niet minder vol.
      Ilse

      Verwijderen
  2. Ik heb me er ook doorheen geworsteld vanochtend. Geen echt noodzakelijke dingen gekocht, maar vooral spul 'voor het geval dat'. Want ja, als de winkels wel drie dagen dicht zijn moet je wel genoeg in huis hebben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij zijn 1 kerstdag niet thuis, dus dat scheelt al ;) Wat ik altijd doe is de weken voor de kerst alvast elke week wat houdbare dingen meenemen voor de kerstdagen, ik hoefde dus alleen wat verse dingen mee te nemen die niet in de vriezer oid konden. Ideaal, ik was zo klaar! Fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vandaag inderdaad groente wezen kopen wegens dan het meest vers (in koude winters gebruiken we de garage als extra koelkast, maar dat is dit jaar niet verstandig)en bij bakker en slager een bestelling opgehaald. We krijgen eerst maar meer dan twee gangen krijgen wij echt niet meer weg, nog wel toen we twintigers waren maar nu echt niet meer. In de winkels was het echt vreselijk druk, niet leuk meer. Meestal houden we over van feestdagen en verjaardagen, als je het leuk vindt kan dat natuurlijk maar asl het moet kan het echt een tandje minder. Houdbaar hebben we altijd op voorraad.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja en wij krijgen zondag pas eters.. dus niet alles wat ik zou willen is dan handig (hier geen winkels open zaterdag/zondag) omdat niet alles zo lang houdbaar is.. ik wou voor vandaag boodschappen bestellen bij AH, maar di/wo/do zat al helemaal vol.. dus maandag boodschappen laten bezorgen aangezien man nu flink overwerkt ivm kerst en ik ook alle dagen werkt maar mn eigen kids ook beide thuis zijn ivm kerstvakantie en met 3 of meer kinderen naar de supermarkt doe ik niet voor mn lol ;) zeker niet in deze drukte, dus maandag laten bezorgen en woe-avond paar dingen bijgekocht die ik verkgeten was.. dat ging nog net ;)

    fijne dagen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In het centrum van het dorp (een overdekt winkelcentrum) was het zo druk en onrustig dat ik er zo snel mogelijk weg wilde. Snel even bij de Deen binnengehold voor een favoriet, daar was het druk in de winkel maar rustig bij de kassa. Ik wilde nog een pakje kopen bij de speelgoedwinkel maar daar stonden zoveel mensen in de rij. Dan maar niet.
    De rest van de boodschappen haalde ik bij een jumbo aan de rand van ons dorp. Daar was het vrij rustig en kon ik zonder stress mijn boodschappen doen. Ze waren daar met met heel veel personeel aan het bijvullen en ik greep nergens mis. Bij de slager stonden wel 25 man te wachten, maar voor bestellingen hadden ze een apart hoekje en hoefde ik niet lang te wachten gelukkig.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ht viel hier wel mee: sowieso krijgen we dit jaar geen eters.
    Dinsdag haalde ik na het werk nog een berg groenten bij de groentenboer en Appie bezorgde woensdag de rest.
    Alleen kochten we donderdagmiddag nog een gezelsschapsspel voor onder de boom (wegens slechte planning op dat punt). Verder was alles vooraf gekocht, geregeld en ingepakt (kerstpresentjes, kerstkaarten, verjaardagskadootjes enz enz).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn familie was bij ons de avond voor kerst. Elk jaar maak ik hetzelfde. Iets wat ik op de dag zelf op kan warmen. Heel stom, heel banaal. Hachee, stoofpeertjes, rode kool, cranberry's, aardappelkroketjes. Hele incourante zaken voor kerst en zaken die je van tevoren klaar kan maken. Vlees haal ik in de aanbieding en vries het dan in. Stoofpeertjes en cranberry's haal ik al een paar weken van tevoren, liefst in de aanbieding, zijn goed houdbaar. Als toetje grand dessert. Zelfgemaakt vanille-ijs en sorbetijs kan ik al van tevoren klaar hebben gemaakt. Vanillesaus (vanillestokje, eieren, melk, slagroom en suiker) kan ik al een week van tevoren in huis halen. Als er aardbeien en rode bessen vers verkrijgbaar zijn koop ik ze een paar dagen van tevoren. Sorbetijs maak ik van restjes fruit wat op moet. Cakejes en brownies zijn ook te maken van producten die lang houdbaar zijn. Stress vermijd ik op deze manier zoveel mogelijk (wel zo handig na mijn burn-out) en mijn familie vindt het nog elk jaar lekker. Hoewel ik gevraagd heb of ze een keer iets anders willen, willen ze dit eten, als traditie. Wijn, kadootjes, ander drinken en snacks zijn al weken "binnen", gehaald als ze in de aanbieding zijn. En voor het eigen gezin tijdens de kerst? Ook lekker makkelijk. Dit jaar een wildragout gemaakt, voor de kerst. En restjes opmaken. Heerlijk relaxed. En ging toch alles op? In de vriezer heb ik zelf gemaakte soepen en stamppotten. Hee, het ook kerst voor mij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit jaar voor het eerst geen kerststress voor wat betreft de boodschappen. Deze werden keurig op tijd gratis bezorgd door de nieuwe online supermarkt Picnic (nu nog alleen in een beperkt aantal plaatsen beschikbaar). Wij willen nooit meer anders!
    BespaarBalans / www.bespaarbalans.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit jaar voor het eerst geen kerststress voor wat betreft de boodschappen. Deze werden keurig op tijd gratis bezorgd door de nieuwe online supermarkt Picnic (nu nog alleen in een beperkt aantal plaatsen beschikbaar). Wij willen nooit meer anders!
    BespaarBalans / www.bespaarbalans.nl

    BeantwoordenVerwijderen

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Popular Posts

Populaire berichten

Populaire berichten