Kerstpakket & bonus

december 22, 2015
Afgelopen vrijdag kreeg ik mijn kerstpakket op mijn werk. De directeur had er een heel werk van gemaakt, want hij had voor iedereen een persoonlijk kerstpakket gemaakt. Ontzettend attent. Wat een werk heeft hij er aan gehad. En natuurlijk heel veel leuker dan een standaard bon die ik toch laat verlopen ;)

Ten eerste vind ik een kerstpakket altijd erg leuk. Het uitpakken alleen al geeft een heel speciaal gevoel. Dit jaar kreeg ik een ontzettend mooie trui, helemaal mijn smaak. Een gewaagde keuze, aangezien mijn werkgever zowel over mijn smaak als maat moest gokken, maar dat had hij gelukkig goed gedaan. Daarnaast zat er een heerlijke fles goede champagne en een persoonlijke brief in.

December is naast het kerstpakket ook de maand van de eindejaarsuitkering. Ook de eenmalige bonus van 500 euro wordt nog uitgekeerd. Ik verwacht daarom deze maand een salaris van rond de 3500 euro. Ik kijk toch wel reikhalzend uit naar mijn salaris, terwijl ik hier normaal niet stil bij sta. Hopelijk kunnen we nog een extra aflossing doen dit jaar op de annuiteitenhypotheek. Eerst maar even rekenen hoeveel spaargeld we straks op de bank hebben staan.

Ontvang jij deze maand een extra bonus of kerstgeschenk? 

9 opmerkingen:

  1. Man had een klein kerstpakket en een 13e maand die samen met het gewone, een mooi salaris oplevert deze maand.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat aardig van je werkgever zeg! Die heeft echt moeite gedaan en tijd en aandacht in het kerstpakket gestoken. Mijn man kreeg als kerstpakket vvv-bonnen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij krijgen allevei een 13e maand, en ik heb een fles champagne van mijn baas gekregen.

    Siebrie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo, wat bijzonder van je baas zeg, dan moet hij jullie allemaal wel goed kennen om dat te doen. Ook erg leuk en persoonlijk. Je werkt zeker bij een klein bedrijf?
    Ik werk bij de overheid dus online een cadeautje uitzoeken. Op zich ook prima al vond ik de keus niet geweldig dit jaar maar het zij zo, ik klaag er verder niet over. Ik heb nu een bon van de Bijenkorf, waar ik eigenlijk nooit shop, wegens te duur, maar dan koop ik er wel taart of chocolade van, altijd lekker. ;) Ook krijgen we een eindejaarsuitkering, maar die zit al bij het salaris van november, dus dat geld is al gespaard.
    Bij mijn vrijwilligerswerk een traditioneel kerstpakket, dat uitpakken vind ik toch altijd erg leuk. Ach ik vind alles wat ik krijg eigenlijk leuk en zijn zat bedrijven waar mensen helemaal niks extra's krijgen tenslotte.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk te lezen dat jullie werkgever wel aan het personeel denkt. Hoe anders is het hier in een zeer goed lopend klein familiebedrijf. Het personeel krijgt geen kerstpakket, geen eindejaarsuitkering, zelfs geen "Dankjewel" te horen. Nou geef ik zelf niet veel om een kerstpakket omdat de kast inmiddels vol staat met houten kaasplanken en flessen rode wijn. Maar met name ons productiepersoneel kan dit absoluut niet waarderen. "De Duivel schijt altijd op de grootste hoop" zullen we maar zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik krijg ook mijn eju, maar komt pas met het salaris van januari. Altijd welkom.
    Verder kregen we dit jaar een trolley als kerstpakket (koffer op wieltjes)
    Eigenlijk vind ik elk kerstpakket leuk. Het is niet verplicht en geeft toch een gevoel van waardering.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Manlief heeft dit jaar ook een kerstpakket ontvangen. Een heel stuk kleiner dan andere jaren, maar evengoed blij dit te mogen ontvangen.
    Ook zou hij zijn overuren in deze maand uitbetaald krijgen, 238 uur, maar vandaag de salarisstrook ontvangen en er zit niets bij.
    Heel erg balen, dat kan ik je wel vertellen. Vorig jaar december was er ook al van alles fout.
    Bij zo een groot bedrijf mag dit toch niet, maar blijkbaar lukt het maar niet.
    En al wordt het gecorrigeerd, de datum valt dan toch niet in 2015.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik helaas helemaal niets van de ouders en mijn opvangkinderen.. (nog 2 dagen werken.. zou leuk zijn maar ik verwacht niets eigenlijk)
    mijn krijgt een kerstpakket (bon van de jumbo, hun grootste nl klant ;)) en morgen een groter groentepakket dan normaal (elke maand voor 12 euro bruto krijgen ze een grote doos groente en fruit, net voor de kerst altijd een uitgebreider pakket (en gelukkig een mailtje met alles wat er in zit.. de andere maanden neit, maar vlak voor kerst wel handig ;))

    geen financiele extra's helaas

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oeh, lekker zeg! Zowel het kerstpakket als de bonus! Ik heb ook een kerstpakket gehad. Een bonus krijg ik niet, maar die heb ik nog nooit gehad, dus wat dat betreft 'mis' ik ook niet echt wat. Hoewel ik er natuurlijk geen 'nee' tegen zou zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen

Mogelijk gemaakt door Blogger.