minder voor meer

By Financieel onafhankelijk in 10 jaar! - december 29, 2015

Sinds ik aan het bloggen ben, koop ik minder, maar ben ik niet per definitie goedkoper uit.  Ik maak bewuster keuzes in mijn aankopen. Ik kom minder  vaak in goedkope winkels als de A.ction. Ik weet dat als ik ga, ik ineens met allemaal spullen naar buiten kom die ik niet nodig heb. Tegenwoordig kom ik vaker in de kringloop, maar ook daar koop ik alleen als ik het nodig heb én ik het kwalitatief ook goed vind. Niet alleen omdat ik het er mooi uit vind zien. Ik doe mijn aankopen dus veel bewuster.

De laatste weken zijn wij druk bezig met het vervangen van onze meubels. De meubels die er nu nog staan zijn 8 jaar oud en hadden we bij een goedkope meubelwinkel gekocht. En dat kan  je zien aan de staat waar de meubels nu in verkeren.

De salontafel is inmiddels vervangen door een prachtig exemplaar van slechts 25 euro van marktplaats. Helemaal blij mee. Nu zijn we nog op zoek naar een lange, zware eettafel met stoelen en een tv-meubel. Het tv-meubel verwacht ik ook wel naar onze smaak op mp te vinden. Maar de eettafel en stoelen lukt mij niet. Daar zijn we gisteren voor naar loods 5 geweest. Daar zagen we een prachtige eettafel. Alleen wel 1300 euro.  Mijn in10jaarfo hart vindt het veel geld voor een tafel, maar mijn consuminderhart vindt het een tafel die heel lang mee kan en daarom zeker de moeite waard is. Vandaag nog maar even twijfelen en dan de knoop doorhakken.

 En dit is hem!

Wat zou jij doen? Nog even doorzoeken of gaan voor deze prachtige tafel?

  • Share:

You Might Also Like

23 reacties

  1. Als je geen echte haast hebt doorzoeken.
    Wij hebben uiteindelijk op gratisoptehalen een tafel gevonden van mensen die dezelfde maar dan groter kochten. Moest wel worden opgeknapt maar dat was hij zeker waard.

    Succes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt gelijk. Ik denk dat het koopvirus mij bij de lurven heeft waardoor ik snel wil handelen. Naar onze tafel staat niet op instorten dus kan nog wel even staan. Vandaag maar eens fanatiek op mp zoeken.

      Verwijderen
  2. informeer eens bij een meubelmakerij. Waarschijnlijk goedkoper.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Doe het niet! Ik heb 25 jaar geleden een prachtige ronde eikentafel gekocht. Ik gebruik hem bijna nooit , maar wegdoen is geen optie, want man vind hem prachtig en echt eiken hè !! Met zo'n tafel moet je dus je hele leven doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb onze "nieuwe" eettafel door een meubelmaker laten maken. Met hout wat we al hadden (een oude, hele grote kist die in de weg stond) en afval-ijzer van een boer die er wel vanaf wou heb ik nu een heel mooie, unieke tafel, inclusief bankje voor 400 Euro. Het is een echte blikvanger.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die tafel is inderdaad prachtig. Maar best wel duur.
    Misschien nog even rondkijken op internet of je een soortgelijk model wat goedkoper vindt?
    Of zouden er afprijzingen zijn in januari?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het veel geld voor een tafel. Ik zou even wachten en nu in de maand januari meerdere meubelzaken afgaan, veel winkels geven deze maand hoge kortingen ivm de winter uitverkoop.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou ook nog even wachten. Wij zijn nu lid van een verkoopgroep op fb en daar vinden we de mooiste meubels voor een klein prijsje. Wij hebben 7 jaar terug een hele dure bank gekocht en achteraf vind ik het het geld echt niet waard. Succes met jullie keuze ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie tafel, maar realiseer je je dat je niet aan de kopse kant kan zitten. In ieder geval niet met een stoel onder de tafel kan? Zou er nog even over nadenken, het is veel geld, succes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @anoniem, zeer goed opgemerkt dat je niet aan de kopse kanten van de tafel kan zitten met een stoel aangezien die verbindingslat recht loopt en dat daardoor de stoel niet onder tafel kan schuiven. Mijn ouders kochten ooit een tafel met zo'n rechte verbindingslat en ze hebben het zich altijd beklaagd. De tafel was groot genoeg voor ons gezin maar er was altijd iemand die ongemakkelijk zat aan tafel doordat de stoel er niet onder kon schuiven.

      Verwijderen
  9. Hij is mooi maar te duur, veel andere goede opties zijn hierboven al gegeven. ;) Het is meestal inderdaad een koopvirus wat je grijpt. Op ERE (early retirement extreme) raad deze man aan alles wat je graag wilt hebben elke maand op een lijst te zetten. Als iets een aantal maanden op de, steeds weer nieuwe, maandlijst verschijnt dan mag je het kopen. Maar dat is dus pas na maanden overdenken he? Ik vind het wel een goeie. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. veel te duur, geduld hebben, er komt er echt wel 1 naar je zin om MP langs. Je krijgt echt spijt als je je droomtafel over 3 maanden op MP ziet staan voor 100 euro!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heb je al eens bij hsen.nl gekeken? Maakt hele mooie tafels op vraag en ze zijn heel betaalbaar! Hij zit bovendien bij jou om de hoek, in Nijkerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Kijk eens bij Souren Meubels in Nuth, die hebben dit soort tafels ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zou nog verder kijken en een tafel kopen met rechte poten zonder tussenstuk. Dat hebben wij nu en ideaal. Als het moet kunnen wij met achten zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind hem wel erg mooi maar voor die prijs had ik zeker nog mijn kans afgewacht voor een goedkopere ;-)
    Soms heb je even geduld nodig voor dit soort dingen.
    Wij kochten ook altijd tweedehands meubels en toen we gingen verhuizen had ik een bepaald soort houten meubels in mijn hoofd en die moest en zou ik hebben.. bij verschillende meubel winkels gekeken maar allemaal zo ontzettend duur!!!
    En waar kom ik precies tegen wat ik zocht? - bij Leen Bakker!!

    Bij de action kom ik maar eens in de 2-3 maanden, als ik echt wat nodig heb want ff zomaar kijken kost mij een stuk of 3 volle tassen afrekenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Als ik het goed zie kan je ondanks de grote alleen met 6 personen eraan zitten omdat er latten aan de kopse kant zitten.

    Verder is lijkt hij niet gelakt. Dat betekent dat hij vlekken/verweer zal krijgen door gebruik. Bedenk of je dat mooi/praktisch vindt.

    Als je er gelukkig van wordt kopen anders wachten/verder kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Als je het kan opbrengen, wacht dan nog maar een paar maanden af. In het voorjaar krijgen mensen weer kriebels (opruimen, verhuizen etc.) en komt er veel meer keuze op marktplaats en in kringloop.
    Zo niet, kan je altijd nog een mooie tafel kopen... geld uitgeven kan altijd, maar je bent het wel kwijt.
    Sterkte met je keuze!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooie tafel. Zou zo ook mijn keuze kunnen zijn. Ik consuminder ook bewust maar als ik dingen koop, dan koop ik ook echt goed. Hier geen Leen Bakker meubels maar goede spullen waar we nu al veel plezier van hebben en dat nog heel lang zullen hebben. Mijn favoriete gezegde: goedkoop is uiteindelijk duurkoop.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi maar wel te duur zou ik zeggen. Wij zijn (online) bij home24 geslaagd voor een tafel. Soepele retourneringsvoorwaarden dus durfden de 'gok' wel aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wel een mooie!! Ook heel veel geld en ik twijfel idd of die balk handig was geweest. Maar heel veel mag ik er niet van zeggen, want mijn tafel was nog €100 duurder. Nu is dat wel een wat aparte, hele praktische en ben ik die nog nooit tweedehands tegengekomen. Bovendien gebruik ik hem nu al met veel plezier een jaar of 8 en gaat hij ook met een verhuizing echt nog niet weg.

    BeantwoordenVerwijderen