Extra aflossen door online inkomsten

Mijn doel is om dit jaar 1.000 euro extra te kunnen aflossen met mijn inkomsten via het internet. Vanaf april 2015 heb ik in totaal 283,63 euro uit laten betalen. Dit geld staat op een aparte spaarrekening. Toch zijn dit niet de complete inkomsten van 2015. Ik heb namelijk niets uit laten betalen bij Euroclix. Zou ik dit wel doen, zou er nog zo'n 100 euro bij komen. Nu spaar ik voorlopig nog even vrolijk door met de clix om zo een nog betere wisselkoers te krijgen. Daarnaast heb ik ook bij Qassa nog geld open staan. Bij laatstgenoemde laat ik overigens altijd bij 10 euro uitbetalen. Mijn inkomsten en verdiensten voor deze spaarprogramma's  houd ik bij op een aparte pagina op mijn blog.

Naast de spaarprogramma's heb ik Google Adsense op mijn blog staan. Dat zijn die vervelende reclameblokken die je op mijn blog ziet. ;) Google Adsense is streng als het aankomt op het naar buiten brengen van je verdiensten. Ik mag daarom geen specifieke cijfers naar buiten brengen. Toch kan je met bovenstaande getallen wel zelf een klein rekensommetje maken. Daaruit kan je concluderen dat de meeste inkomsten van het internet voor mij via Google Adsense binnen komen. Dit zijn natuurlijk maar relatief kleine bedragen, maar mijn blog is ook nog maar klein. Ik blog nog maar 9 maanden en mijn bezoekersaantallen groeien iedere dag, maar zijn nog relatief laag vergeleken met de grote consuminderbloggers. Dit zie ik overigens wel terug in mijn Adsense verdiensten. Hoe meer bezoekers, hoe hoger de inkomsten van Adsense zijn.

Veel werk?
Aan de programma's zelf doe ik niet veel, maar ik zorg natuurlijk wel dagelijks voor een blog. Als je de tijd zou berekenen die ik kwijt ben aan het bloggen, zouden deze inkomsten natuurlijk peanuts zijn. Maar ik blog ook niet voor de extra inkomsten, wel om mijzelf scherp te houden om ons doel te bereiken. Er zijn via het internet natuurlijk veel meer manieren om wat extra's te verdienen, maar daar heb ik met een fulltime baan gewoon geen tijd voor. Het moet natuurlijk wel leuk blijven.

Hoe waren jouw internetinkomsten over 2015? Waar gebruik jij deze extra inkomsten voor?



9 opmerkingen:

  1. Ik ben ook erg blij met Google Adsense. Fijn dat jij er ook mee verdient. Ik gebruik mijn inkomsten vooral om te sparen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik reken mijn inkomsten ook weleens terug naar een uurloon, en dat stelt dan niet zoveel voor ;) Maar alles is mooi meegenomen en ik merk nu ik over ben gestapt naar een eigen domein, mijn bezoekersaantallen nog sneller groeien en de inkomsten dus ook. Wij gebruiken het voor de extra's (dagjes weg, vakantie etc.)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weinig inkomsten, adsense heeft zelfs nog nooit uitbetaald (en dat zegt wat) ;)
    Terwijl mijn bezoekersaantallen ook enorm toenemen. Snap niet helemaal hoe dat dan werkt.
    Afgelopen jaar wel 20€ verdiend met panelwizard. Oa omdat iemand via mij lid werd en ik zelf wat enquêtes invulde.
    Dus niet geweldig..

    Doe jij nog die site over online verdiensten? Welke was dat ook alweer?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe lang heb je het aan staan? Ik ontvang nu elke 2 maanden wel een uitbetaling. Neem anders even contact op via de mail. Kunnen we evt. Wat cijfers vergelijken als je het leuk vindt.

      Verwijderen
    2. Ja is goed. Ik ga je tzt contacten. Nu te ziek om na te denken..

      Verwijderen
  4. Wij zijn pas net begonnen met onze nog blog. Hoewel wij AdSense hebben aangevraagd, wordt deze keer op keer afgewezen, terwijl wij naar onze mening wel voldoen aan hun strenge regeltjes. Heeft iemand van de ervaren bloggeers tips?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij zijn pas net begonnen met onze nog blog. Hoewel wij AdSense hebben aangevraagd, wordt deze keer op keer afgewezen, terwijl wij naar onze mening wel voldoen aan hun strenge regeltjes. Heeft iemand van de ervaren bloggeers tips?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je moet een minimum aantal berichten hebben geplaatst. Bij mij duurde het ook even voordat ik er mee kon starten. Ik werd de eerste keer ook afgewezen in verband met te weinig bezoekers en berichten.

      Verwijderen
  6. Ik heb GA uitgezet voor nu. Vorig jaar twee keer een uitbetaling ontvangen. Geld heb ik als rendement uitbetaald aan de kopers van een e-book certificaat :))

    BeantwoordenVerwijderen

Mogelijk gemaakt door Blogger.