Goede voornemens

januari 02, 2016
Het jaar met 366 dagen is van start gegaan. De tijd om te starten met goede voornemens. Ik ben daar normaal gesproken wars van, maar na een bijzonder pittig 2015 heb ik mijzelf een spreekwoordelijke schop onder mijn kont gegeven. Sommige dingen heb je nou eenmaal niet in de hand, iets wat een controlfreak als ik erg lastig vind, maar met de juiste mindset kan je er in ieder geval wel een fijn jaar van proberen te maken.

Voor komend jaar hebben wij natuurlijk weer als doel om zo veel mogelijk af te lossen op onze hypotheek, mits daar een goede buffer en zeker niet te vergeten fijne levensstijl tegenover staat. En het zorgen voor een fijne levensstijl staat dit jaar voorop. Mijn doelen zijn daarom:

- minstens 5 x per dag lachen ;)
- minstens 2x per week sporten
- gezonder eten
- minder smartphonen

In 2015 hadden wij een pittig jaar. Waar ik in het begin nog relatief positief met de tegenslagen om kon gaan, was op het laatst de koek op. Ik was leeg aan het einde van het jaar. Werd negatiever, at ongezonder en had weinig energie. Het tegenovergestelde van hoe ik mijzelf normaal voel. En dus  zijn deze doelen voor komend jaar heel belangrijk voor mij.

Gisteten zijn wij gestart met een heerlijke boswandeling en vandaag starten we op tijd in de sportschool. Wat er dit jaar ook allemaal gebeuren gaat, komend jaar staat een in het teken van een positieve en gezonde levensstijl! Natuurlijk wel budgetvriendelijk... 😉

Wat zijn jouw goede voornemens voor 2016?



6 opmerkingen:

  1. Ik ben van plan net als jij 2x in de week te sporten, grotendeels vegetarisch te gaan eten en 40% van mijn inkomen te sparen. Dat laatste is wel een uitdaging, want ik kom er nu nog niet in de buurt. Succes met je doelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hou het vrij algemeen omdat ik uit ervaring weet dat het anders niet werkt. Zo wil ik sterker en gezonder worden. Na een periode van behoorlijke stress (werk gerelateerd) bleek ik eind augustus hoge bloeddruk en diabetes te hebben. Naast het behoorlijke overgewicht dat ik al langer had. Mijn wereld stond even op zijn kop. Ik heb de uitdaging aangenomen om het proces om te draaien. Je zult me niet horen zeggen dat ik aan het afvallen ben, want dan krijg ik meteen honger. Wel ben ik door een andere levensstijl inmiddels 15 kg minder en is mijn bloeddruk (met medicijnen maar dat is even niet anders) weer op peil. De suiker gaat ook veel beter, maar mijn lichaam heeft tijd nodig om te herstellen.
    Geen goede voornemens over huis en geld. We sparen goed genoeg en een beetje rommel is gezellig. Dat lachten neem ik van je over, da's een goede.
    Succes met je voornemens.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede voornemens werken bij mij niet zo lang. Ik heb wel een belangrijk persoonlijk doel voor ogen, nasst de al beschreven doelen op onze blog: volledig herstellen van de inmiddels derde operatie in anderhalf jaar tijd. Mijn leven staat in deze periode stil, althans zo voelt het. Daarna is er weer meer ruimte voor andere zakelijke en persoonlijke uitdagingen.
    BespaarBalans / www.bespaarbalans.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig stukje van de Dalai Lama. Dat vind ik nou genieten. Bedankt daarvoor! Ik heb het inzichtenboekje van Flow gekocht. Zo nu en dan lees ik daar even in en dat is een heerlijk relax momentje. Misschien kan dit een goede aanvulling zijn op jouw voornemen. Even jezelf verwennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb een lijstje met concrete, met name financiële doelen. Daarnaast wil ik gezond en blij zijn. Dus ik sport (meer), eet (zo) gezond (mogelijk), doe leuke dingen en probeer meer in het moment te leven, dan me zorgen te maken over morgen.

    BeantwoordenVerwijderen

Mogelijk gemaakt door Blogger.