Januari doel; geslaagd voor een tafel!

januari 24, 2016
In het begin van januari was ik samen met M. naar Loods 5 gedaan. Vervolgens werden we verliefd op een fantastische tafel met bijbehorend prijskaartje. Geen enkele andere tafel kon er op dat  moment voor mij aan tippen.

Enthousiast vroeg ik jullie op mijn blog om reacties. Een veelgehoorde reactie was; mooi, maar te duur. Ik gaf mijzelf (met wat tegenzin) vervolgens een maand om een nieuwe tafel te vinden voor een lager budget.

Na heel wat speuren op marktplaats is het mij gelukt. Een loeizware tweedehands tafel. In nieuwstaat. 220 cm lang. De verkopers hadden hem laten maken bij een meubelmaker, waren verhuisd naar een groter huis en de tafel was te klein voor deze woning. We hebben hem voor 450 euro overgenomen.

Aangezien ik nu ineens ruim binnen budget zat, besloot ik ook 6 stoelen op marktplaats te kopen van iemand die ging samenwonen. 220 euro voor betaald.

We hebben wel een busje gehuurd voor vervoer wat inclusief brandstof  90 euro kostte. In totaal hebben we nu 760 euro uitgegeven. Onze oude meubels hebben we meteen allemaal aan mijn broer gegeven. M. vond ons tv-meubel ook niets meer en gaf deze ook maar meteen weg. Mijn zoektocht op marktplaats gaat dus nog even door voor een tv-kast en een schilderij. Met wat geduld kan je dus echt kwaliteitsproducten kopen voor een prima prijs. En die andere tafel? Die vind ik nu dus ineens echt wel veel te duur!!

En dit is hem geworden!







10 opmerkingen:

  1. Zo! Prachtig en oerdegelijk. En ik denk dat die mensen die de tafel hebben laten maken, heel opgelucht zijn dat "hun" tafel een goede plek heeft gevonden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoekt en gij zult vinden geldt dus nog steeds, En geduld moet je er ook wel eens voor hebben.

    Gefeliciteerd met jullie aankopen>

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eigenlijk wel bijzonder, dat je openstond voor de adviezen die men gaf...en dat je op deze manier ook geslaagd bent. Mooie tafel enstoelen1

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk best wel he? Ik leer een hoop van alle reacties. Ik vond het best lastig om niet meteen terug naar de winkel te rennen om de tafel te kopen. Nu ben ik echter veel blijer met de nieuwe tafel. Een stuk goedkoper en kwalitatief ontzettend goed. Wachten en goed zoeken loont dus toch! :)

      Verwijderen
  4. geloof me, deze tafel die je nu hebt is echt zoveel fijner!!! zo'n balk onderin is echt helemaal niet fijn voor je schenen, heb ik vrijdagavond bij een etentje bij vrienden (di zo'n gedrocht hebben) weer eens mogen ondervinden...
    Veel plezier ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo mooie tafel zeg, goed dat je je toch in hebt kunnen houden en zo leuk tweedehands geslaagd ben. Geduld is een schone zaak. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi zeg!! En fijn dat je zo goed binnen budget geslaagd bent! Nu ga ik eerst die andere tafel er eens bijpakken ;-) Die had ik gemist volgens mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi zeg! En zo zie je maar weer dat een moment van bezinning iets anders oplevert, dat ook nog binnen het budget past. Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie tafel! Zo'n tafel willen wij ook wel, maar dan 1 slag groter. Ik zal ook even op marktplaats gaan speuren. Zolang het een echte massief houten tafel is, kan het bijna niet mis gaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Mogelijk gemaakt door Blogger.