In10jaarfo is jarig; GIVE AWAY boek Gerhard Hormann!

By Financieel onafhankelijk in 10 jaar! - februari 23, 2016

Wie jarig is trakteert. En dat doet in10jaarfo. Volg jij in10jaarfo ook? Maak dan nu kans op een boek van Gerhard Hormann! 

Vandaag precies 1 jaar geleden besloot ik om te gaan bloggen. En met succes. Onze weg naar een hypotheekvrij leven is gestart. Het afgelopen jaar hebben we al grote stappen gezet.

Aflossingen
Door te besparen op onze vaste lasten, konden we meer aflossen dan we van te voren konden bedenken. Maandelijks blijft  er steeds meer over, waardoor de welbekende sneeuwbal aan het rollen is gegaan. In het eerste jaar van ons 10-jarenplan hebben we 61.600 euro extra afgelost. Hierbij hebben we overigens het 'geluk'  gehad van een erfenis, maar het grootste deel hebben we met eigen geld afgelost.

Mindset
De grootste verandering in het afgelopen jaar is het veranderen van onze mindset. We kopen niet meer onnodig, kijken ook naar tweedehands mogelijkheden en geven bewuster ons geld uit. Je kan het immers maar 1 keer uitgeven. Dat betekent niet dat we geen leuke dingen meer doen. We maken alleen weloverwogen keuzes.

Cadeautje
Het afgelopen jaar heb ik boven verwachting veel lezers gekregen. Iets wat ik erg leuk vind. Van alle reacties leer ik weer wat nieuws. En dat wil ik graag belonen met een give-away actie. 

Van de inkomsten van mijn blog koop ik 2 nieuwe boeken van Gerhard Hormann (Hypotheekvrij, de omgekeerde werkweek of het plakbandpensioen). Deze kan jij winnen door te reageren onderaan deze blog óf door een mailtje te sturen. Geef daarbij aan welk boek jouw voorkeur heeft. Het is natuurlijk extra leuk als je in10jaarfo ook gaat volgen. :)


Afbeeldingsresultaat voor hypotheekvrij


Op woensdag 24 februari 20:00 plaats ik een blog online met de winnaars van de give away.

  • Share:

You Might Also Like

38 reacties

  1. Ik ben via een feed op je blog geabonneerd en volg je al een hele tijd met veel plezier. Het plakbandpensioen van Gerhard Hormann staat al langer op mijn verlanglijstje, dus hoop ik dat ik op deze manier het boek kan lezen en het daarna aan iemand anders kan door geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dus je hebt het merendeel van die 61600,- zelf in een jaar bij elkaar gespaard?! Wow! Maar hoe doe je dat als je elke maand "slechts" 2000,- spaart? Kan je zoiezo eens wat meer inzicht geven in het verloop van je hypotheekaflossing?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Staat op mijn planning om over te schrijven. Vorig jaar hebben we de buffer ook naar beneden gebracht, waardoor we meer konden aflossen.

      Verwijderen
  3. gefeliciteerd met je blog!! Leuke actie ook om het te vieren. Ik zou heeel graag hypotheekvrij willen lezen, ik hoop daar nog wat tips uit te kunnen halen als newbie in deze wereld ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met je blogjubileum!! Een hele leuke actie ook! Ik ben vooral benieuwd naar de omgekeerde werkweek, dus maak daar graag kans op. En echt super hoor, dat jullie gewoon in 1 jaar tijd al dik €60.000 hebben afgelost!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. de vele blogs geven ook ons inspiratie om anders te gaan leven en anders om te gaan met geld
    De verhalen over mensen die allen op hun eigen manier proberen om de hypotheek zo snel mogelijk af te lossen vind ik vooral interessant
    Uiteraard zijn de tips en inzichten die gegeven worden zeer gewaardeerd

    Ga nog lekker door met je verhalen tips en inzichten


    Mvg Leon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je blog is erg fijn om te lezen. En je hebt zeker veel lezers in 1 jaar aan je weten te binden. Gefeliciteerd!
    En voor het boek ben ik ook geïnteresseerd, want ondanks dat we al begonnen zijn met aflossen heb ik het idee dat er bij ons nog veel meer te halen valt...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. gefeliciteerd! we zijn nu bezig om binnen paar jaar hypotheekvrij ( of nog klein gedeelte :) )te zijn. Vandaar dat ik ter inspiratie graag het boek Hypotheekvrij zou winnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van harte gefeliciteerd, ik lees je blog iedere dag en haal er veel inspiratie uit. Ook wij hebben onze eerste stapjes gezet op het aflospad. Hypotheekvrij heb ik zelf al gekocht maar ik ben zeer benieuwd naar Het Plakbandpensioen. Ga zo door met je blog!
    Vriendelijke groeten,
    Patrick Visser

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, dat is heel inspirerend om te lezen. Ik ben na het lezen van Hypotheekvrij begonnen met extra aflossen. En inderdaad, het geeft een kick om je maandlasten omlaag te zien gaan, al is het maar met een paar euro. Na Hypotheekvrij heb ik ook de omgekeerde werkweek gelezen, een volgend doel op mijn Bucketlist. Je snapt dus dat ik erg benieuwd ben naar het Plakbandpensioen. Ik zou het superleuk vinden om dat te winnen. Groeten, Manon.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd!
    Ik volg je al een tijdje en wij zijn ook bezig om zoveel mogelijk financieel onafhankelijk te worden. En zijn onze hypotheek versneld aan het aflossen.
    Ik zou graag het boek 'Plakbandpensioen' winnen. Mijn man wordt 53 en heeft het boek voor zijn verjaardag gevraagd.

    Veel succes nog met je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi ik volg je sowieso al een tijdje:)
    Gefeliciteerd met je verjaardag! Het eerste boek van Gerhard heeft me ontzettend doen bezuinigen. Ik zou heel graag het andere boek De omgekeerde werkweek of het plakbandpensioen, willen lezen. Groetjes E

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Alvast een fijne blogverjaardag!
    Ik lees hier vaak ter inspiratie, en zou heel graag onze hypotheek sneller aflossen. Wij wonen in België, dus ander hypotheeksysteem dan NL, maar ik hoop toch inspiratie te vinden in het boek 'hypotheekvrij', dus wil ik daarvoor meedingen.
    Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vind jullie blog leuk om te lezen, geniet ook van woonwoensdag!
    Ik zou graag plakbandpensioen willen lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gefeliciteerd met deze eerste mijlpaal! Ik lees je blog met veel plezier. Ik zou graag het plakbandpensioen willen lezen. Als ik 'm mag winnen is dat helemaal tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk, ga zo door! Wij houden ons aanbevolen voor het plakbandpensioen. Mochten wij 'm winnen zullen wij 'm op onze blog weer door verloten!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Van harte gefeliciteerd met jullie jubileum! Ik lees jullie blog altijd graag. Jullie blog is één van de inspiratiebronnen geweest om zelf te gaan bloggen. Bedankt daarvoor!
    Ik hoop dan ook dat er nog vele, vele jaren zullen volgen! :-)

    Ik heb, met uitzondering van het laatste boek, alle boeken van Gerhard gelezen. Het laatste boek Plakbandpensioenstaat hoog op ons verlanglijstje. Als dat via deze give-away zou kunnen, dan zou dat fantastisch zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gefeliciteerd hiermee. Jullie hebben wel hele grote stappen gezet zeg. Ik volg je blog graag. Heb hypotheekvrij ook gelezen. Die andere 2 ken ik "nog" niet. Dus 1 van die 2 zouleuk zijn om ook eens te lezen.
    Erg leuk initiatief trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk idee. Ik volg je dan ook al bijna een jaar.
    Ik hoorde trouwens dat hij nog meer boeken heeft geschreven (helemaal vrij en nog eentje). Maar ik ken ze allemaal nog niet. Ik laat me graag verrassen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hieperdepiep HOERA, gefeliciteerd met het 10 jarige bestaan! Ondanks dat ik geen abonnee ben lees ik wel al je blogs (al ruim 2 jaar). Het boek Hypotheekvrij van Gerhard heb ik al in de kast :) en het Plakbandpensioen zou daar een hele mooie aanvulling op zijn! Die sluit naar mijn idee goed aan bij mijn idee van de toekomst (vrij leven: oftewel vrij van hypotheek, zorgen om pensioen en geen arbeidsslaaf zijn). Het zou fantastisch zijn als ik dat boek kan bemachtigen via jouw leuke actie!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gefeliciteerd met je eerste jaar bloggen! Ik ben heel benieuwd naar de omgekeerde werkweek, dus daar zou ik wel kans op willen maken! Ga zo door, dan zijn jullie supersnel van die hypotheek af! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik volg je blog ook al een tijdje. Altijd erg leuk om te lezen. Ik doe graag meemet je give away actie en gaan graag voor: Hypotheekvrij, de omgekeerde werkweek. Omdat wij net zijn begonnen met het versneld aflossen van onze hypotheek, lijkt het me erg interessant. Ik ken de schrijver niet maar ik ben erg benieuwd.

    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo, echt.. een jaar alweer?! De tijd kan zo snel gaan en toch als ik denk aan een jaar geleden toen ik je blog ontdekte is er sindsdien ook wel weer veel veranderd. Ik reageer niet vaak, maar ik lees wel mee en hoop dat je nog even door zal gaan met bloggen!
    Ik wil ook graag kans maken, mijn voorkeur gaat uit naar 'de omgekeerde werkweek'.

    Groetjes Lily

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ow, een jaar alweer!!! :D Ik hoef de boeken van Gehrard Hormann niet, maar wilde je wel even feliciteren met deze mijlpaal :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gefeliciteerd! En heel eerlijk alle 3 de boeken spreken mij aan dus geen voorkeur!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gefeliciteerd! Ik lees altijd graag je blogjes en hoop dat je nog lang zal schrijven.
    Ik heb 2,5 jaar geleden mijn huis gekocht en wil deze ook versneld aflossen. Het boek Hypotheekvrij lijkt mij erg leuk om te lezen dus doe ik graag mee met je give away.

    Groetjes Marielle

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat gaat de tijd snel! Je schrijft ontzettend leuk ga zo door. Ben ook heel benieuwd hoe jullie zo een groot bedrag hebben afgelost. De omgekeerde werkweek lijkt mij leuk om te lezen groetjes Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Gefeliciteerd met je 1e blogverjaardag! Ik ben nog maar kort actief aan bloggen, maar die van jou was wel één van de eerste die tegen kwam. Vooral de woonwoensdagen vindt een vondst! De hypotheek zijn wij al mee bezig, mijn pensioen is nog zoooo ver weg ook al zou dat 15 jaar eerder zijn , dus de voorkeur gaat naar de omgekeerde werkweek.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Gefeliciteerd!
    Dit is wel een reactie waard natuurlijk ;)
    Graag doe ik mee, voor zijn eerste boek.
    Ik heb (nog) geen hypotheek maar dat wil niet zeggen dat ik er niks van kan leren! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Gefeliciteerd met je eerste jubileum. Ik wil graag meeloten met het eerste boek. Op mijn blog heb ik dit eens als give away weggedaan, maar er spijt van gehad. Ik wilde dit graag nog een keer teruglezen. Dus heel graag meedoen met het eerste boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. gefeliciteerd ik lees je al een tijdje met veel plezier, en gerhard staat al een tijdje op mijn verlanglijstje dus ik wil heel graag meedoen
    plakbandpensioen klinkt heel leuk.

    groetjes mo ique

    BeantwoordenVerwijderen
  31. gefeliciteerd ik lees je al een tijdje met veel plezier, en gerhard staat al een tijdje op mijn verlanglijstje dus ik wil heel graag meedoen
    plakbandpensioen klinkt heel leuk.

    groetjes mo ique

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Van harte. :)
    Ik zou graag het plakbandpensioen lezen, de andere twee heb ik reeds uit. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Van harte gefeliciteerd met het 1-jarig Jubileum! Vele van jullie heb ik al gehoord over het boek Hypotheekvrij van Hormann! Daar zou je mij heel blij mee maken in onze kruistocht naar een Hypotheekvrij leven.

    Groetjes,
    B

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Gefeliciteerd met je blog verjaardag. Ik ben benieuwd naar het boek hypotheekvrij van Hormann. Mocht ik niet winnen, dan ga ik wel eens in onze bibliotheek kijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Gefeliciteerd met het jubileum! Van mij mag je de 10 jaar wel volmaken, ik lees bijna dagelijks mee. Net als het blog van Gerhard himself overigens, erg leuk.

    Tot nu toe heb ik alle boeken van Gerhard via de bieb mogen lezen. Het zou leuk zijn om zijn nieuwste boek, Het plakbandpensioen, nog vers van de pers te kunnen lezen, dus wil ik graag een kans maken om het te winnen.

    Groetjes,
    N.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Leuk blog! Ik lees al een tijdje mee, maar reageer eigenlijk nooit. Maar bij deze actie, speciaal voor je jubileum (gefeliciteerd!) kan ik het niet laten om te reageren.
    Het lijkt me erg leuk om het boek 'Het plakbandpensioen' te lezen. alle andere boeken van Gerhard Hormann heb ik al verslonden :-)

    BeantwoordenVerwijderen