Graaien bij de V&D; consumeren maar!

By Financieel onafhankelijk in 10 jaar! - maart 26, 2016

Een aantal locaties van de V&D zijn deze week open om restpartijen te verkopen. Uiteraard met flinke kortingen. En als er flinke kortingen zijn, komen de koopjesjagers om de hoek.

En dat gaat er hard aan toe. Zo hard dat V&D Rijswijk gisteren zijn deuren moest sluiten na een vechtpartij.

Ik verbaas mij over de taferelen die door het hele land zijn ontstaan. Ik kom niet eens in de buurt van deze uitverkopen, terwijl ik echt wel blij kan worden van een goede aanbieding. Vroeger was ik er misschien heen gegaan. Tegenwoordig kom ik alleen nog in een winkel als ik gericht iets zoek. En dat is volgens mij de grootste besparing die je kan maken!

Kom jij wel eens bij grote uitverkopen? Shop je dan gericht of laat jij je verleiden tot impulsaankopen?

  • Share:

You Might Also Like

10 reacties

  1. Woensdag kwamen dochter en ik langs de v&d, toen we de enorme menigte zagen zijn we doorgelopen. De buren zijn er wel geweest, en ze vonden de kortingen tegenvallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga nooit, mij veel te veel mensen. Op dit moment geven ze alleen nog maar 20% korting. De curator wil nog zoveel mogelijk geld omzetten. Pas op het allerlaatst worden de kortingen hoger.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gisteren ben ik ook zonder iets te kopen bij Appie weggelopen, ik had ook niet echt iets nodig maar een afgeprijsd artikel neem ik graag mee. Nu was er daar ook geen doorkomen aan.

    Dus dergelijke uitverkopen ga ik ook niet, krijg dan inderdaad vechtneigingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is echt een goed voorbeeld van wat een kuddedieren veel mensen zijn. 20% korting hoorde ik ook. Dat is toch echt niet veel. Waanzin om dan in z'n menigte te gaan staan. Zag op tv een vrouw met een dekbedovertrek in een lange lange rij bij de kassa staan. Dat zou ik echt niet de moeite vinden.

    Ik werk 300 meter van een v en d. Het kan dat ik er over een paar weken een keer binnen loop. Het kan ook dat dat niet zo is. Hier is v en d en een keer weg gegaan (en dus weer terug gekomen). en toen heb ik er op het laatst alleen wat Hallmark kaarten gekocht met 80% korting. Normaal vind ik die kaarten te duur. Hier zit v en d boven de Hema op tweede en derde verdieping dus voor het straatbeeld is het lege pand geen gemis. Mascha.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha, ha, vanmorgen kwamen we erlangs in Veenendaal, niet heel veel mensen en de "maar" 20% korting viel tegen, er was ook niet heel veel meer.
    Wel een leuk kettinkje voor mijn dochter gekocht, 2,95 euro...
    En ze is toch blij en trots!

    Fijne Pasen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Plaatsvervangende schaamte. In verdorie een van de rijkste landen en tijden ooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zelf langs V&D geweest. De 20% korting klopte niet.
    De prijzen bij de kassa waren meer dan 50% korting.
    Op die manier ondergoed, schoolspullen etc kunnen inslaan. En vast verjaardagscadeautjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoewel ik van winkelen houd en ook dikwijls zomaar door de Bijenkorf bijv. loop, moet ik niet aan dit soort graaiende menigten denken. Ik ben niet zo van die massale uitverkopen.
    Raar trouwens dat de deuren bij sommige zaken dicht moesten omdat ze onvoldoende voorbereid waren, ze hebben de mensen zelf opgeroepen te komen en ze 'lekker gemaakt'. Hadden dergelijke hordes dus kunnen verwachten, de zuunige Nederlanders kennende.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nee, ik kom er niet omdat ik niks nodig ben. Ik heb een hekel aan uitverkopen omdat alles maar op stapels ligt en iedereen erin loopt te graaien. Ben absoluut niet vies van een lekkere korting, maar zoals dit? Nee, dankje....

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen