Een mooi initiatief; ruilen maar!

mei 22, 2016
Een van de leuke dingen van bloggen is dat je van lezers ontzettend leuke reacties krijgt. Niet alleen onder de blog, maar ook via de mail. Zo kreeg ik een mail over een website waarbij je kinderkleding kan ruilen. Aangezien ik op dit moment nog niets te ruilen heb, is het voor mij nog niet interessant. Maar in de toekomst misschien wel. Deze meelezer was zo aardig om wat meer te vertellen over deze website. Bij deze!

www.krijgdekleertjes.nl
Op de site kan je online kinderkleding ruilen. De site werkt met ruilpunten. Het leuke is dat je 3 ruilpunten krijgt bij aanmelding. Daarna moet je de punten verdienen door het aanbieden van kledingpakketten, als je pakket gekozen wordt krijg je een punt. Op de site kan je een pakket kiezen. Dit kost je een ruilpunt en een strip. Een strip kost 2 euro. Eventueel komen er verzendkosten bij. Deze kosten zijn afhankelijk van de verzendmethode. Kiala is € 3,95 TNT €6,95. Dan heb je ook nog DHL en DPD om een pakket te verzenden , maar dit is afhankelijk van wat er bij de verzender mogelijk is. Sommigen vermelden dit bij de advertentie. Anders overleg je dit per mail. 

Je kan ook 2 pallets bestellen van dezelfde aanbieder. Dit kost je maar een keer verzenden, mits dit binnen de voorwaarden van de vervoerder valt. Ik heb nu 3 pakketten mogen ontvangen en het ziet er allemaal netjes uit (scheelt wel dat dit over de 3 kleinste maten gaat die slijten niet zo hard) maar als ik naar andere advertenties kijk wordt er altijd wel netjes aangegeven als er iets mee is. Sommige maken de pakketten groter als de kwaliteit minder is, dit vermelden ze dan netjes. Sommigen bieden maar een paar kledingstukken aan, maar het gaat over vraag en aanbod. Maak jij je pakket te klein, dan heb je een kans dat het nooit gekozen gaat worden.Ik ben groot fan en wie weet jij straks ook. 

Ik heb zelf dus geen ervaring met bovenstaande site, maar werd wel enthousiast van de ervaring van deze meelezer. Zijn er meer lezers die op deze manier (kinder)kleding ruilen?



Wat is jouw ervaring met online kledingruil? Ken jij eventueel nog andere sites die op deze manier werken?

2 opmerkingen:

  1. Ik heb er wel eens naar gekeken, maar vond het allemaal een beetje veel gedoe. Zelf ben ik beter uit zonder tweedehands kleding (vaak ook goedkoper, afhankelijk van je voorkeuren: ik geef niet om merkkleding en koop meestal een seizoen vooruit). Wat hier weg kan gaat gewoon naar kledinginzameling/kringloop, is meestal ook door 2-3 kindjes gedragen. Ook daarom is tweedehands niet zo fijn, het scheelt hier in huis een ronde.
    Dit jaar geef ik voor alle kleding/schoenen/jassen/accessoires van ons gezin (man, vrouw, kleuter, peuter, dreumes en baby) 1200 euro per jaar uit. Vorige jaren was het budget ook 1200 met minder kinderen, maar toen moest de man nog duurgekleed naar z'n werk en was de verhouding 600 man en 600 ik+3 kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het zeker een leuk initiatief, maar heb er zelf nog niet gebruik van gemaakt.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Mogelijk gemaakt door Blogger.