De salontafel opknappen

juli 20, 2016

Met te veel hormonen in mijn lijf moet manlief ineens keihard aan het werk in en om het huis om alles piekfijn in orde te krijgen. Een van de dingen op onze mijn to-do list was het opknappen van de salontafel. De salontafel is vierkant en van onbehandeld hout. Gekocht voor 25 euro op marktplaats. Een koopje. Alleen wel onbehandeld. En daar hadden we al die tijd nog niets aan gedaan. De tafel zat ondertussen onder de krassen, was geel verkleurd en zat vol met kringen.

Gelukkig bestaat er internet en al snel ontdekte ik dat je de tafel relatief gemakkelijk weer gloednieuw kon krijgen. De tafel moest uit elkaar gehaald worden, geschuurd worden met een fijne korrel en vervolgens in de meubelolie gezet worden. De meubelolie moest 2 uur intrekken, waarna het hout weer licht opgeschuurd moest worden en uiteindelijk opgewreven met een droge doek. En het eindresultaat; daar ben ik erg blij mee!

Kosten voor het opknappen:

  • Woood meubelolie (wit) 13,-
  • een paar uurtjes werk 
Het was voor ons de eerste keer dat we een 2e hands meubel gekocht hadden en zelf  opgeknapt hebben en gezien het gemak gaan we in de toekomst zeker vaker een meubel opknappen, mits het niet te veel werk is natuurlijk!






Geef jij meubels wel eens een 2e kans door het op te knappen?

You Might Also Like

9 reacties

  1. Reacties
    1. Het is niet echt een kleurtje. Het heet Woood wit meubelolie, de olie is transparant. Het haalt vooral de kleur wat op en geeft een soort lichte wassing over de tafel. Geeft (naar mijn idee) een prachtig natuurlijk resultaat.

      Verwijderen
  2. Als het kan doen we dat wel.. resultaat is zeker geslaagd.... Ik hoop dat je voor je man bij deze temperaturen niet nog veel meer klusjes hebt.. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaa...Ik hou van meubels opknappen! Ik heb op mijn bank en stoel na alles 2de hands gekocht. Niet omdat ik niet nieuw kan betalen, maar ik vind het gaaf om oude meubeltjes in een hip jasje te steken. Vorig jaar een nieuwe tv kast gekocht, een witte, zat van en nu heb ik er een hele mooie kleur krijtverf overheen gedaan. Bovenkant een matte lak ter bescherming en voila, kan prima wat jaren mee! Krijtverf is gewoon erg ideaal, je hoeft niet te schuren en het is zo droog zodat je de tweede laag dezelfde dag nog kunt doen.

    Jullie tafel is mooi geworden!

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niet echt, eerlijk. Wel is bijna alles hier tweedehands. Ik knap het gewoon niet op, omdat het toch niet opvalt in een studentenhuis. ;)

    Wel is jullie tafel wel erg gaaf geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow! Wat een mooi resultaat! Wij hebben onze keukentafel en stoelen - eiken in de olie - voor een klein bedrag laten spuiten in wit en blauw. Het is prachtig geworden. Het kan zo weer jaren mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel goed gedaan! Een goedkope maar ook super vette salontafel ! Ik zou het zelf nooit zo gedaan hebben, aangezien ik niet zo'n goede klusser ben. Misschien toch wel iets om aan te werken gezien het feit dat je je portemonnee een beetje met rust laat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lijkt net alsof de salontafel zo uit een dure design winkel komt hahaha. Zelf vind ik tegenwoordig zo'n betonlook salontafel echt super gaaf. Maar ja om die even zelf te maken...;)

    BeantwoordenVerwijderen

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Popular Posts

Populaire berichten

Populaire berichten