Juli 2016; eenmalige uitkering van 3,8% werknemers in het onderwijs

juli 30, 2016
Een meevaller toen ik deze maand de hoogte van mijn salaris op mijn bankrekening zag staan. Deze lag namelijk zo'n 400 euro hoger als normaal.

CAO-akkoord primair onderwijs
In april kwam er eindelijk een CAO-akkoord in het primair onderwijs. Daarin werd afgesproken dat al het personeel wat werkzaam is in het onderwijs, in juli een eenmalige uitkering krijgt die neer komt op hetzelfde percentage (3,8%) meer loon over de eerste zes maanden van dit jaar. In de nieuwe cao, die loopt tot oktober volgend jaar, is niets afgesproken over een structurele loonsverhoging in 2017. Wel krijgen de werknemers in het primair onderwijs april volgend jaar een eenmalige uitkering van maximaal 500 euro.
 Bron: Volkskrant

Geen structurele loonsverhoging
Helaas is er geen akkoord over een structurele loonsverhoging gekomen. De nieuwe CAO loopt tot oktober 2017 en ik hoop dat er op den duur een structurele loonsverhoging komt. Ik zit gelukkig nog niet in de hoogste salarisschaal van het onderwijs, waardoor ik nog jaarlijks een trede naar boven ga. Helaas zijn de schalen in het onderwijs beperkt en zit je al snel aan de top, waardoor je eigenlijk geen jaarlijkse loonsverhogingen meer krijgt. Daarnaast heeft het onderwijs jaren op de nullijn gestaan, waardoor de lonen ook niet aangepast werden aan de inflatie. Toch ben ik tevreden over mijn inkomsten op dit moment. Ik ontvang netto maandelijks ruim 2100 euro voor een fulltime dienstverband. Het duurt nog 8 jaar voordat ik de top van mijn salarisschaal bereikt heb.

Hoe vaak krijg jij een loonsverhoging? Is dit vastgelegd of wordt dit gedaan a.d.h. jouw prestaties?




3 opmerkingen:

  1. Ik vind dat je heel veel verdiend,helaas zit ik al 20 jaar aan mijn maximum, met mijn 80% baan neem ik zo'n 1600 euro mee naar huis, dat is incl onregelmatigheid, ik werk in de zorg en draai 6 nachtdiensten per maand en de rest dus gewone dag en avonddiensten .
    ik vind dat we in de zorg best wel wat meer zouden mogen krijgen (verdienen doen we t wel, krijgen niet helaas)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zit wel op het eind van mijn schaal vanaf aankomend schooljaar en krijg ook 2100 euro netto voor 4 dagen werken. Maar het extraatje was inderdaad heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zit wel op het eind van mijn schaal vanaf aankomend schooljaar en krijg ook 2100 euro netto voor 4 dagen werken. Maar het extraatje was inderdaad heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Mogelijk gemaakt door Blogger.