Zwanger? Slimme marketing door gratis cadeaudozen

By Financieel onafhankelijk in 10 jaar! - juli 28, 2016

Als je zwanger bent, ben je een interessante consument voor veel bedrijven. Zwanger = veel hormonen. Zwanger is ook veel aan 'moeten' schaffen voor de baby uitzet. Uiteraard kan je hier nog een leuke discussie over houden wat wel en niet noodzakelijk is.  De bedrijven spelen graag in op de trend om het allerbeste voor jouw kindje aan te bieden. Tegen een bijbehorende allerbeste prijs natuurlijk. En hoe bind je nou een zwangere consument aan jouw bedrijf? Door iets gratis aan te bieden.

Cadeaudoos Prenatal
Oftewel de welbekende blije doos. Aangezien ik toch wel nieuwsgierig was, heb ik hem aangevraagd. Want ja, Nederlanders houden van gratis. En ik moet zeggen, hij viel mij allesbehalve tegen. Er zat een hoop reclamemateriaal in, maar ook heel veel bruikbaar materiaal. Aangezien de Prenatal hier in om de hoek zit, was het een kleine moeite om de doos op te halen.

Wat zat er aan bruikbaar materiaal in:
  • Pampers Newborn maat 1
  • Philips Avent fles
  • Bibi fopspeen
  • Bavaria 0.0%
  • Sudocreme 
  • Gilette scheermes 
  • Tandenborstel 
  • Tijdschriften
  • Sokjes
 

Cadeaudoos Babydump

 In onze zoektocht naar babyspullen, kwamen we ook bij de Babydump uit. Ook een grote keten die babyspullen verkoopt. Ook deze winkel geeft een gratis cadeaudoos aan zwangeren. De cadeaudoos is minder uitgebreid als de doos van de Prenatal en ik vond de inhoud erg plastic. Maar gratis en komt vast nog wel van pas.

Wat zat er aan bruikbaar materiaal in:
  • 1 rompertje
  • 2 plastic bakjes
  • 2 plastic tuitbekers
  • 1 knuffel (zeehond)
  • 1 grijs doekje
  • 3 plastic lepeltjes
  • 1 mini t-shirt voor in de auto: baby aan boord


Heb jij ooit gebruik gemaakt voor een gratis zwangerschapsbox? Welke vond jij het leukst?

  • Share:

You Might Also Like

8 reacties

  1. Zijn er nog veel meer. Check ook Kruidvat, Etos, plus supermarkt, jumbo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en geboortekaartje bij de hoogvliet inleveren krijg je bonnenboekje waar je gratis producten kan halen wat past bij de leeftijd van je kind... bv pak luiers, billendoekjes, potjes eten, tandenborstel etcetc vlgs mij was de waarde 30 euro en alles van eigen merk. Ik vond dit de leukste.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb idd ook deze twee cadeauboxen geregeld. Maar let op: je wordt daarna wel benaderd voor allerlei "aanbiedingen". Zo heb ik mij een tijdschrift laten aansmeren en kostte het nogal moeite om daarvan af te geraken...

    groetjes,
    F

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Te veel (schadelijk) plastic, te veel parfum, te veel spullen waaronder je toch al bedolven wordt... nee bedankt. Hoewel ik er bij de eerste wel een had aangevraagd. Geen idee meer waarom, ik heb nagenoeg de complete inhoud weggegeven. Op een boekje na ofzo. Ja, hormonen.... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had destijds de Blije doos. Ik weet niet of die van Prenatal was of van Felicitas?

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De nuttigste doos is die van de Plus, wanneer je na de geboorte een kaartje inlevert krijg je een boodschappenpakket in een leuke bewaarbox.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben net als een paar anderen wel benieuwd of je door de aanbieder van de doos (of van cadeautjes in de doos) nog benaderd wordt met reclame. Laat je het ons weten?
    Ik kan me -ook zonder zwangerschapshormonen- voorstellen dat zo'n doos voor wat extra voorpret zorgt. Geniet daar lekker van, het is je gegund!

    BeantwoordenVerwijderen