Leeslijst verversen

augustus 01, 2016
Zo gaandeweg het bloggen ben ik een leuke leeslijst gaan verzamelen aan de zijkant van mijn blog. Alleen zijn een aantal bloggers minder actief geworden en heb ik daarom besloten om eens de bezem te halen door de leeslijst.

Alle bloggers die langer dan een half jaar niets geschreven hebben, heb ik uit de lijst gehaald. Zo houden we de lijst natuurlijk een beetje leuk. Mochten deze bloggers toch weer gaan schrijven, kunnen ze een berichtje doen, dan plaats ik ze natuurlijk weer in mijn lijst.

Nieuw leesvoer
De laatste tijd ben ik minder nieuwe blogs tegen gekomen. Mocht jij nog een leuke blog weten die zeker niet zou misstaan in het linkerrijtje op mijn blog, laat je het dan even weten? Ik vind het zelf altijd erg leuk om bij anderen de leeslijst te bekijken. Zo ontdek je weer een hoop nieuw leesvoer. Zelf ontvang ik daarnaast ook veel lezers van de leeslijsten van anderen. Vooral Zuinigaan, min of meer, samen besparen , opnieuw begonnen en Het rijke wijf leveren veel lezers aan.

Maak jij gebruik van de leeslijsten op verschillende blogs? 

10 opmerkingen:

  1. De economie is aangetrokken, dit heeft gevolgen voor de blogs. Het aantal lezers zit nu ook in een vakantiedipje. Met de kerstdagen is het aantal lezers het laagst. De voorjaarsvakantie volgt daarna.
    Succes met dit blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb er zelf eentje en kijk, als een blog/naam me opvalt, ook regelmatig elders via een blog. Ik vind het dus wel fijn, zolang ze een beetje actueel zijn en voor mij interessant. Ik blader wel door naar personal finance-blogs, maar ga niet echt op strooptocht door de mamablogs bijvoorbeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed idee, moet ik ook eens doen. Volgens mij bestaat plus-en-min niet meer.
    Het valt me trouwens op dat er relatief weinig "financieel onafhankelijk blogs" in je lijstje staan. Zie hier mijn links-lijstje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Rentenier,

      Ik heb je lijstje even bekeken en een paar nieuwe blogs ontdekt voor in mijn leeslijst. Er staan overigens ook een paar blogs tussen waar al geruime tijd niet meer op geschreven wordt.

      Verwijderen
  4. Ha, ik haal ook veel inspiratie uit de leeslijsten die bij diverse blogs staan. Herken ook het regelmatig moeten updaten. Het valt mij weleens op dat als blogs langer bestaan, ze steeds minder (vaak) over het hoofdonderwerp gaan. Alsof op een gegeven moment alles wel is geschreven. Bij mijn blog laat het format een dergelijk lijstje niet zo goed toe, maar misschien ga ik wel voor de oplossing van Rentenier / Geld is Tijd kiezen: een aparte pagina met alle blogs die ik graag volg.

    Mijn blog wijkt een beetje af van de 'hard core' FO/bespaarblogs. Ik schrijf over mijn weg naar een ander leven (van een Amsterdamse kantoorbaan naar een leven op het platteland van Spanje). Daar komt wel veel over geld / consuminderen / besparen aan te pas, omdat ik van veel minder geld wil gaan leven dan ik gewend was te doen. Zo bespaar ik nu bijvoorbeeld al de helft van mijn inkomen. Leuk als je hem erbij wilt zetten, maar ik snap het ook als je hem teveel vindt afwijken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lonica,

      Je past juist in mijn leeslijst. Ook ons doel is uiteindelijk om op weg te gaan naar een ander (rustiger) leven. Ik heb je opgenomen in mijn leeslijst! :)

      Verwijderen
  5. Ik lees graag via de leeslijsten. En ik heb in mijn favorieten een mapje Blogs Divers staan en daarin staan er ook nog een stuk of 15 die ik af en toe volg.

    Lonica ga ik ook eens volgen. Als ik na een tijdje erop uitgelezen ben verwijder ik er wel weer eens een of als er te weinig wordt geschreven. Anderen komen er natuurlijk ook weer bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zelf heb ik te weinig kruit om een blog bij te houden, maar ik lees wel regelmatig diverse blogs over hypotheken en post dan mijn mening, ventileer of leer weer bij. Het valt me wel op dat het merendeel vrouwen zijn die bloggen en dan gaat het toch vaak over zaken die de man minder aanspreken en er zijn natuurlijk mannen dingen die de vrouwen niet interesseren. De meeste vrouwen (niet iedereen) kletsen om te kletsen en de mannen willen iets bewijzen, niet dat dat altijd goed is, maar zo gaat het wel. Zelf heb ik al een paar keer mee gemaakt dat mijn mening gewoon wordt verwijderd, omdat het antwoord denk ik niet beviel? Als je om een mening vraagt en je krijgt die ook dan moet je daar ook voor open staan. Dat ligt toch gevoelig, ook al krijg ik nu negatieve kritiek op wat ik nu schrijf dat komt toch aan. Je moet er tegen kunnen en niet persoonlijk opvatten en dat valt niet altijd mee. Iedereen kruipt steeds dichter tegen elkaar, het groepsgevoel ontstaat en niemand durft straks nog de waarheid te spreken. Elkaar scherp houden en vooruit kijken.

    Het opdelen van blogs in onderwerpen lijkt me een goeie, maar hoe kun je daar invulling aan geven, zodat je alleen die onderwerpen ziet van een blogger waar je interesse naar uitgaat?
    Dan is iedereen blij en hoef je je ook niet meer te ergeren of Jantje vandaag zijn pap wel heeft gehad of het saaie rekenwerk van een ander.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ga ook eens een echte leeslijst aanleggen, maar ik heb nog niet de ideale manier gevonden om dat op mijn wordpress-blog te doen. Bij blogspot werkt dat toch handiger.
    Zelf krijg ik nog altijd het meeste verkeer van jouw site, ik ga je nog eens promoten, zodat het weer een beetje in evenwicht komt :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Mogelijk gemaakt door Blogger.